POMPOMSJAL – KNALL STILIG – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Strikkelisa

 

Første gang eg så dette sjalet innrømmer eg mer enn gjerne at eg dånte ganske kraftig! Det er bare sååå stilig! Ideén med en haug med PomPom er jo så festilig og genial, ja man må simpelthen bare elske dette sjalet!!? Tenk på alle de fargekombinasjonene det kan strikkes
i og hvor mange uttrykk det kan bli??

 

Siden dette kan strikkes i Finull (Som eg er veldig glad i!) må du se for deg at du står foran den vanvittig velfylte hylla med dette garnet på Husfliden, ok? WOW, det er sååå mangen farger i Finull at man kan jo bli rent tullete!! Hvor lang tid tror du at du trenger for å bestemme deg for 3 farger til dette sjalet?? Tror eg måtte hatt en stol der foran hylla, ja og helst en kopp kaffi!
Fytti for noen valg me strikkere av og til blir stilt ovenfor!

 

Eller du?? Eg kom jo plutselig på at eg har jo en ganske solid samlig med ensfarget Kauni nøster!?? Ahaaa tenker det er et ganske sprekt sjal i morsomme farger til DENNE TUNIKA`EN??
Åååå nå ble PLUTSELIG behovet for sjalet bare ENDA større!! OMG!!

 

Men du?? Ser du det eneste problemet som er med dette sjalet eller?? Eller velger du også og bare overse at det faktisk er hele 44 PomPom som skal lages?? Ser jo for meg at eg river av baksiden på alle tegnebøker eg har for å sitte å klippe ringer….det var det verste eg visst da me før laget påskekyllinger….TÅLMODIGHET kom til meg, eller ikkje??

 

MEN, det finnes flere, eller iallefall 2 GENUINE forslag om du har litt vegringer som meg, det første er jo at du ganske enkelt kan kjøper deg DENNE, da sies det at det går fort-fort, eller om du feiger ut
å
VELGER DISSE!!! De finnes i passe størrelser 🙂 Plutselig ble eg jysla ivrige!!
(Ups! Det var det plutselig 100 stk på vei til meg!) Greit å ha en pose uansett, ikkje det?? *ler meg ihjel* MÅÅ i allefall sjekke de ut om de i det hele tatt er aktuelle å bruke 🙂 Selv om eg kunne tenkt meg å kastet meg over en ny pinne,
ja for eg har mer enn nok både av Finull og Kauni å velge i, skal eg nå først vente på disse Pom Pom`ene, dvs at det er STOR mulighet for et NYTT prosjekt på pinnen i Påskeferien 🙂
Ja for DA skal jo Uansett Løvfall Jakken OG Humulus være ferdig, ikkje det??

Design av Strikkelisa

 

 

POMPOMSJAL
Bildene over
One Size
Ca 250 cm målt på øverste kant

* * * *

Ok, siden me OMTRENT har litt ekstremvær her i vest om dagen og i dag er det den kaldeste dagen kan me jo starte med dagens værmelding; Ok, akkurat er det -10 ute og det blåser, dvs at den følte temperaturen er -18!!! Det er kaldt det!! I dag må eg huske å ta på meg votter! I går gikk eg ut uten
og fra leiligheten og ned til bilen fikk eg neglesprett! På kwell var hendene mine veldig røde og hadde masse tørre flekker, ja eg måtte smøre meg flere ganger! Er sikker på at det var pga kulden!?
Det er liksom lite varme i sola som henger midt på himmelen!

Kl 14 skal me på konferanse med DibHassan og det er kjekt vettu. I høst startet de med noe nytt og det er at eleven selv styrer møte hvor han går gjennom hvert fag og sier hvordan han trives med det
og hva han selv syns han er best i 🙂 Det må eg si, Dib var veldig flink å snakke på denne måten 🙂

Dvs i dag må eg få på meg noe mer normale klær og shaine meg litt, så etter å ha tatt et overblikk
i heimen og reid opp senger må eg i allefall få kontroll på håret!! Kanskje eg skal slenge på litt mascara? Solpudder er helt unødvendig for røde roser har eg FØR eg kommer ned til bilen hehe

Senere, det vil si i kwell er planen å kjøre Dib på trening kl 20, det er KUN hvis det ikkje ISER ute!!
I går poppet den meldingen opp som en advarsel over Tananger ser du! Sånn er det å bo sååå nærme havet, alt i nærheten kan fryse “SMOKK”! Det kan være ganske skummelt! Er ikkje snakk om å være plaget med tørr luft her kan du si *ler*

Men men jaja, eg får vel nesten ta å sige i gang og få ting gjort så kan eg heller sitter å strikke frem til det er på tide å pakke seg inn og komme seg ut 🙂 VINTER i Norge haha

KOS DEG OG HA EN
FLOTT SOFAKOSE-DAG!

Go`klem fra FrostMakken Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #pompomsjal #strikkelisa #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg