SOMMER TUNIKA – STRIKKEOPPSKRIFT

Joan Forgione

 

Endelig! 1.Vårdag! Aldri før har eg ventet og lengtet så sterkt på denne dagen!! Mmmm Sola skinner, fuglene kvittrer og eg har tenkt å ta kaffien med meg ut på terrassen i dag og nyte morgensola i sin fulle prakt…..NOT! Men det var det eg lå å fantaserte om i senga før eg strakk armene ut fra dyna
og kjente hvor bitende kald lufta fra vinduet var! Brrr det er -9 grader ute og eg kan se laaangt etter
å tusle barføtt ut på terrassen en tidlig morgen…*Sukk*

 

Jaja det er bare å få på seg ullsokkene og surre seg inn i et pledd, ja kanskje t.o.m træ ei ullue nedover ørene, jammen ikkje mye varme i den der AltiBox Peisen gitt, bare noe tull hele greia jo! *Humrer*

 

Men KULDA skal nå i allefall ikkje få meg til å slutte å drømmme om DrømmmeSommeren! Som eg har sagt så mangen ganger så tar eg glatt en reprise på Sommeren`14!!! DET kan kalles sommer det!! SÅåå deilig 🙂 Da er det så herlig når eg kan plukke frem slike sommerlige kreasjoner fra mitt arkiv
og heller spre litt sommerglede og du kan starte forberedelsene til noen
herlig måneder frem over, ikkje det??

Tunika`en er strikket i DETTE LIN GARNET, Alternativt til dette garnet fant eg DETTE og DETTE,
det siste her så helt deilig ut da det er blandet sammen med Lammeull
<3 + det er på KNALLTILBUD!!!
(Var faktisk veldig vanskelig å finne lignende Lingarn i norske butikker, fant mye renningsgarn!? Hvis du kjenner til en tynt
og godt Lingan gi meg beskjed, bare ikkje Line fra Sandnes for det har for mye bomull i seg)

 

Strikkefastheten på tunika`en er 16 m/ 33 row på 10 cm så uansett hvilket garn du måtte velge så strikk en prøvelapp så er du sikker på at det ikkje blir en fiasko 🙂 GODT! Da er me enige 🙂

 

 

 

 

Joan Forgione

 

 

SANDS POINT
Bildene Over
Str fra 114 cm —> 152 cm rundt brystet

 

* * * *

UANSETT, sommer eller bitenden kaldt så er det straks HELG!!! JuHuuuu
DibHassan er hjemme fra skolen i dag…stakkars…han var på trening i går kwell og hadde sparringstrening med Svartbelter…Fikk seg et par spark midt i fleisen og 3-4 i magen så ja, han er litt mørbanket! Eg maste i hele går kwell OM han hadde vondt i nesen, men nei, bare generelt “banket” var svaret! Vet ikkje om eg skal le eller grine, men sånn kan jo sjel. De er fullt opp med sparringutstyr/tannbeskytter dvs hjelm som dekker fremover i ansiktet + godt polstret (litt myke) hansker og beinbeskytter, men nesen stikker frem og ansiktet er litt utsatt og er man uheldig så kan man treffe noen i ansiktet så må nesten regne med at det kan skje. Satser på at han kommer seg ganske fort og er på skolen igjen i morgen, for er det noen han hater så er det å være borte fra skolen Det er jo godt da 🙂 Uansett så er det ikkje trening i kwell pga noe spesialtrening for de med Svart beltet og det passet jo fint med en treningsfri dag så han kan ta det litt med ro 🙂

 

Planer for dagen er først; RETT i dusjen 🙂 Der etter er det bare å freze nedover på bolen på Løvfalljakka, ja for NÅ har eg en plan: Strikke ferdig bolen og så SKAL eg parralellstrikke ermene på denne og Humulus og hvis eg da er skikkelig FLINK, ja så blir begge ferdig FØR Påske!?!?! Åååå for klarer eg det, ja DA skal eg belønne meg med et NYTT prosjekt i Påsken!! For vettu hva?? Eg har fått en genser i hodet!! Ja den finnes ikkje noe sted, bortsett fra i hodet mitt og den ser ganske bra ut.
Den har noen detaljer som eg ALLTID han savnet når eg har jaktet etter dette, joda eg har i grunnen funnet en lignende genser, men den strikkes på en litt tungvint måte og EG skal gjøre det lettere!!

Genseren skal strikkes i AlpakkaUll fra Linde Garn (Nille) i SPREKE farger! Ser for meg at det lett kan bli en tunika også!! Ingenting avklart på det området ennå, det er det garnet som avgjør og det finner eg ut når eg har strikket et stykke 🙂 Jadda, dette KAN blir meget bra altså! Elsk på fargene uansett!

Har også noen annet på gang!! For å si det sånn så er rundpinne 30 mm (!!!) på vei i posten!!

Amira skal jobbe kwell i dag så her er det en rolig morning på alle, dvs de andre 3 sover ennå 🙂
Ahaa herlig med morgentimene for meg selv, det skjer jo ikkje ellers i uka, kun i helgene 🙂

Da satser eg på en BRA dag og det håper eg du også får 🙂

KOS DEG MASSE
OG IKKJE FRYS!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #sommertunika #tunika #lingarn #hørgarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Kaldt her i dag å 19 minus.
      Jeg var på nille i går jeg og er vel i himmelen enda,lander vel i løpet av dagen,.Gledet meg i ei hel uke før jeg kom dit.Etter ei lang stund foran garn hylla gikk jeg ut med Ullgarn og bomull,skal prøve det.Gleder meg som bare det,og helgen er reddet.Ny turnus gruppe med påskepynt som resultat av nille turen.
      Ønsker deg og dine en super helg med hos mat ikke minst strikking.
      😃😆🤗💙💚🌼🌻🌷

    2. Lisbeth S: SÅÅÅÅ GØY! <3 Kjenner følelsen du beskriver og eg venter på mye kjekt i posten og eg gleder meg sånn! Herlig med slike dager 🙂 Blir spennende å høre hva du skal lage til påske, eg ender vel også opp med å lage litt småting, det gjør eg alltid for det er så koselig! 🙂

      Kos deg og ha en deilige dag og ei skjønn helg <3

Siste innlegg