NYE FAVORITTER – NORSKE OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

House of Yarn/ Dale Garn

Det er nok likt for alle som for meg! Eg faller stadig vekk for nye design og nå holder eg mer eller mindre på å krype ut av mitt gode skinn!!! Åååå denne Gemma Genseren er bare SÅÅÅÅ meg! “MINE” farger + striper! JØSS! Snakk om å treffet fullstendig blink!!! Sa eg at det er en alpakka genser!??
*In Love*

Den strikkes med ALPAKKA, ALPAKKA FORTE og ERLE, i grunnen nye typer for meg og eg har planer om å sjekke ut den Alpakka Forte etter hver og det er alltid herlig
å prøve noe nytt som er alpakka 🙂 

 

 

GEMMA GENSER PETROL
Bildet over
Str fra 91 cm—> 116 cm i overvidde

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

House of Yarn/ Dale Garn

 

Veldig mye blir nå kombinert med alpakka og et KidSilk garn, også denne! Det betyr at denne vil også funke som en skikkelig deilig KOoOSE genser! kan ikkje ha for mangen av de! SÅ her kan du også bruke Alpakka Forte og Erle 🙂 

 

 

CARLISA GENSER
Str fra 106 cm—> 130 cm i overvidde

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

House of Yarn/ Dale Garn

Åååå den falt eg PLADASK for!! Utrolig lekker, ja en genser som er super om eg f.eks skal ut
og ønsker å være litt finere enn bare kosedressen 🙂 Denne strikkes også i Alpakka Forte! Det eg lurer på, har du strikket en genser i dette garnet? Det er 80% alpakka og 20% nylon, dvs det egner seg godt til sokker, men eg lurer på hvordan det er å ha alene i en genser 🙂 Dette er en veldig stor fristelse!!

 

 

DELICIA GENSER
Str 116 cm —> 140 cm i overvidde

 

 

 

 

 

 

 

 

 

House of Yarn/ Dale Garn

 

Bare for å TOPPE det ultimate Koseantrekket! Guuu for noen deilige sokker!!

 

 

NEVADA KNESOKKER
Str 35—> 46

 

 

 

 

 

* * * *

Men du? SALLAN eg har vært effektiv et par timer nå!! Hang opp èn STOR maskin + eg har vasket 2 slike hurtigvask maskiner så nå har eg sååå mange deilige og rene koseplagg! Ikkje bare det,
men tidligere i dag var eg på en heftig jakt her i heimen etter 2 nydelige AranJakker eg strikket til Amira da hun var liten, men TROR du eg fant de!?!?! Eg SÅÅ de for meg at de lå øverst i Dib sitt skap,
eg VET de har ligget der, men ikkje nå……Så nå har eg fått DET på hjerne; HVOR ER DE!?!?!

Anyway, da eg leita etter disse kom eg over noe FANTASTISK!!! En så og si HELT ny OnePiece!!! OMG! Eg har fullstendig glemt den ut jo!! Så nå, før eg starter kwellsøkta med strikkinga skal eg hente den og få den i maskinen! JuHuuu da blir det i allefall et ekstra deilig plagg til helga 🙂

Men nå er ny kaffi for kwellen kommet i kanna og eg skal hente det gode pleddet og bare bunkre meg til her i Go`stolen og satser på å starte på Mønsterrapport nr 6 i kwell, så eg får kjøre på!

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL

Go`klem fra ei veldig fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Jeg synes alle modellene i denne Dale-katalogen er fantastiske! Kunne tenkt meg en av hver takk. Enn så lenge er det bare Gemma-genseren som er strikket. Den ER fantastisk! Ha en fin dag.

    2. Marit: Ja det var utrolig mye fint! Sjeldent at eg egentlig kikker i kataloger, men eg måtte eg faktisk gi meg hen hehe 🙂 Mye flott! ja og alle de flotte sokkene!!! <3

Siste innlegg