POPULÆRE PÅSKELUER – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Solo og Hillesvåg Ullvarefabrikk

 

Javel, er DU klar?? Til hva sier du?? PÅSKEN vel!!! Hallo!? Det er jaggu ikkje lenge til Woop Woop
Om 3 uker tar ungene skoleferie så du har egentlig plenty av tid til å strikke både en og 2 luer så kast deg rundt og bli med på påskens KULESTE trend!!! Kjenner i grunnen litt på det at eg hadde følte meg utrolig VEL i ei Solo Lue 🙂 Ja eg hadde blitt i skikkelig godt humør!! Er faktisk den ENESTE brusen med sukker eg liker og lua er RÅFIN, ikkje sant?? 🙂

Du trenger da slettes ikkje være på Påskefjellet med skiskoa i gangen og være klar for langtur hver dag for å kunne gå med ei TYPISK Påskelue!! Nei, ikkje vær redd for det er absolutt spådd luevær
i byen også så strikk til pinnene ryker! Strikke til mann og barn og legg på vei i Cafè Løypa i påsken
og opplev egen by som om det var første gang du var der 🙂 Det er faktisk veldig kjekt!
Eller pakk sekken med kakao og matpakker og ta en Piknick i parken, ja hvorfor ikkje??

 

 

SOLO LUE
Bildet over
Str 51 cm —> 59 cm i hodeomkrets
Garnpakka nok til 2 luer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Freia og Hillesvåg Ullvarefabrikk

 

Kvikk Lunsj lua er jo blitt en skikkelig slager!! Ingenting å si på sjokoladen heller da! Eg digger lua,
men det burde vel strengt tatt blitt en Appelsin Lue også etter hvert?? 

 

 

KVIKK LUNSJ LUE
Str Barn, Dame og Herre
Garnpakke nok til 2 luer i største størrelse

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design Av Marion Louise Rindsem

 

En mer “normal”, MEN absolutt en lekker lue som kan ta tittelen Påskelue!!
Kanskje denne passer mer for et Urbant Bymenneske?
Strikkes i det deilige alpakkagarnet
INDIECITA 🙂

 

 

PÅSKELUE
Str Voksen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MaBe

 

Ei herlig lue inspirert av sjokoladen selv og en FLOTT Påskelue som garanter er gøy å strikke!
DU kan f.eks strikke den i Safir fra Sparkjøp eller Drops Merino Ex.Fine

 

 

PÅSKE LUE
Str Ungdom/Voksen

 

 

 

 

 

* * * *

Vel, eg kjenner det pipler i nakken! Dvs at eg på 3 uker skal ferdigstille både Løvfall jakka
OG Humulus! Altså 4 ermer og ca 10 cm til på bolen skal strikkes! Jaja, eg har jo litt å henge fingrene
i og eg kan jo bare krysse fingrene for at det ikkje dukker opp sååå mange fristelser i den nærmeste tiden! HAHA I belive NOT! Eg VET med 110% sikkerhet at det dukker opp ganske så STORE fristelser så eg må seriøst legge meg knallhardt i selen for å holde stø kurs!! Eg må, enten på den ene eller andre måten klare å fokusere og prioritere KUN strikking denne helga! Ja HELE dagene MÅ dette være fokus Nr 1!! Dvs eg BØR ta å vaske over stua i dag (satser på at eg orker), ja for da slapper eg mye bedre av når eg har gjort en positiv innsats på hjemmebane! Ali tok jo et skikkelig grep i går
og raidet kjøkkenet sånn intenst! Ja HALLO!?? Det er jo EKKO der ute nå!! Det sier sitt! haha

Planen min er i grunnen å få Ali med meg på en TIDLIG Handlerunde i dag og at Dib kan ta bussen hjem fra skolen, vettu?? Etter lunsjtid i dag er det meldt KUN minus 1 grad så DA går det helt fint å ta bussen, ja dvs det begynner jo å nærme seg VÅRtemperatur så det er absolutt innafor! Må bare få avgårde en melding fortere enn fort til Dib sånn at han vet det FØR gymtimen! Ja for visst ikkje så forlater han garderoben i SHORTS!! Forrige fredag rakk me han ikkje tidsnok etter handlinga og han gikk på bussen i SHORTS!!! Det var TEMMELIG kaldt ja!! Hvilke tanker går egentlig gjennom hodet på en tenåring når de finner det for godt å gå ut i short i minusgrader!?? Hadde vært løye å visst! hehe

Eg føler i allefall at formen er ganske bra i dag og den var det også i går, så eg er nok inne i en GOD flow vil eg si! Ja eg skylder litt mye på den der Ingefær Shot`en!! Tror den gjør mer GODT enn hva me tror! Mellom hver gang eg har laget har det vært en, max 2 morninger uten og eg kjenner forskjell på dagene og da spesielt formiddagene!! Skal til legen om 2 uker og eg skal jammen spør han om det f.eks er medisinske bevis på at Ingefær er godt for oss 🙂 Eg VET med sikkerhet at den har GOD virkning for meg og den intense kvalmen eg har hatt i 16 år!!! Eg har i alle år tatt Afipran 3 ganger daglig og nå tar eg KUN 1 tablett i døgnet og det er om kwellen! DET må jo si sitt!?? Har du prøvd Ingefær Shot?? Det smaker vanvittig godt også! Min egen oppskrift finner du HER! Du kan godt variere mengden av Appelsin/Sitron alt etter hvor søt/sur du vil ha den 🙂 Eg har noe mindre sitron i den nå når eg lager den enn hva oppskriften sier og heller mer appelsin 🙂 Variasjon er godt 🙂 Men eg merker GODT at Ingefæren varierer i styrke! Eg bruker alltid samme mengden, men noen ganger er den veldig sterk og andre ganger kjenner eg ikkje den smaken så godt 🙂

Men ok, nå er det på tide å komme seg ut av pysjbuksa og så håper eg å få Ali med meg!! Eg liker ikkje å sitte å VENTE på at me skal ut å handle 🙂 Liker å få ting unnagjort tidlig slik at eg har HELE dagen til rådighet 🙂 På den måten blir dagen mye lengre 🙂

Me tastes 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTT FREDAG!

Go`klem fra ei Positiv Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #strikkeilue #påskelue #sololuen #kvikklunsjluen #påskeluen #populærlue #påske #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgestørstestrikkeblogger #toppblogg #toppblogger #blogglisten #topplisten

0 kommentarer

Siste innlegg