EG HAR NOEN GARNNØSTER…


…og de nøstene begynner faktisk å bli veldig gamle!!! Jammen godt at garn ikkje har en “Best Før” dato for da hadde disse vært helt gå`ne! Tingen er den, eg har et problem og eg vet at kanskje du også sliter med noe av det samme?? Av og til er det bare NOEN garnnøster man slettes ikkje kan strikke av
og det er av den enkle grunn fordi DET PERFEKTE prosjektet aldri dukker opp!! Eg VET, ja for eg har nå leita i over 10 år på vegne av det eldste nøstet!! Helt utrolig!! Eg har liksom ikkje hjertet til å bare starte på noe for å teste ut garnet, eg MÅ liksom strikke noe matnyttig om eg kan si det sånn 🙂
Men eg er tålmodig og i mellomtiden er eg både titt og ofte inne på Garnrommet og klappekoser
litt med nøstene 🙂 De har klart seg ganske så godt må eg 🙂 Ja nå har de t.o.n si helt egen hylle!!

 

 


Disse 2 altså!! Åååå TENK på de sokkene det hadde blitt!! Klarer bare ikkje å bestemme meg for HVILKE eg skal strikke!! Sjekk DEN fargen!?!?! 

 

 

 

Denne hespen var en gave for ca 8 år siden og eg elsker fargen!! Prøvde å finne nettbutikken til garnet, men siden eksisterte ikkje lengre! Burde jo gjerne har strikket meg et STOOOORT Lacesjal!! Med nesten 1000 m kan jo sjalet bli ganske så stort og deilig…MEN hvilket!??!?!
Eg har veldig mange sjal på To-Do Lista mi!!!

 

 


Dette er HELT Fantastisk!!! For ganske mangen år siden, en sommer, hadde me noen sommerblomster i en fantastisk farge som eg la ut på bloggen og eg kommenterte: “Tenk å hatt en hespe i disse fargene!” Det gikk ikkje så veldig lenge før dette ramlet ned i postkassa! Da var det ei eg kjenner som hadde håndfarget det til meg! En skikkelig skatt som eg ikkje klarer å bruke selv om eg vet det hadde blitt noen utrolige sokker!

 

 

 

Åååå eg vet ikkje hvor mangen ganger eg har tatt disse inn i kurven min i stua, ja den ene har t.o.m vært klar på hespetreet!!! Men, eg angret, ordnet de og la de tilbake i hylla igjen *ler* Skjønner liksom ikkje helt hvorfor det skal være sååå vanskelig!!?? Eg har trodd at eg har funnet den perfekte oppskriften flere ganger, men nei, det viser seg til slutt at det slettes ikkje er godt nok likevel….CHERRY TREE HILL er sååå nydelig og finnes i sååå mangen skjønne farger!

 

 

 

Dette nøstet elsker eg!!! ZAUBERBALL finnes i mangen lekre farger, det egner seg supert til sokker, men eg har sååå lyst å strikket et teppe av det!! Trenger jo selvfølgelig da mangen flere nøster 🙂
DETTE TEPPET er det eg vil strikke!! KnallKULT! (Gratis Strikkeoppskrift)

 

 

 

En enslig Cherry Tree Hill hespe og eg troor ikkje det er nok til sokker, men ei lita tulle BURDE jo fått et par mens hun ennå har små føtter <3

 

 


Til slutt er det en enslig hespe fra Projo som er håndfarget sokkegarn, det er gammelt så det er fra
May Lis sin tid i Projo!! Åååå de hadde mye deilig håndfarget garn 🙂 

Foruten alle disse Go`bitene her har eg jo en del Wollmeise og Bugga, merkelig nok er eg ikkje like redd for de og kan i grunnen lettere bruke de, men de er absolutt herlige skatter 🙂
Hespene over på bildene er også hesper som bringer med seg en god del minner! Minner fra en litt svunnen til kan man si! Flere av de er gaver eg fikk når eg holdt på å arrangere Strikketreff her
i Tananger! Ååå for en TID! Ja, eg savner det veldig MYE, men som eg har sagt tidligere så ble det nesten sånn at ALLE skulle lage til treff og det ble en veldig kamp om gjestene så eg Takket for meg! MEN, eg gjorde det med et brak vettu hehe Jepp, me avsluttet jo med å ta Guinnes Rekord i Strikking! Det må jo kalles å gi seg på topp haha

 

 

 

YES! Nå er det endelig helg!!! Ali og eg fòr tidlig ut for å hente hjem noe Helgekos, været er fantastisk!! Ja det var faktisk kun -4 da me gikk – sola skinte og det var VÅR i lufta!!! Da me var tilbake satte Ali
i gang å lage frokost mens eg ryddet ut varene 🙂 Det er lenge siden me har dekket bord og spist frokost på den måten, eller etter klokka var det vel mer lunsj 🙂 Eg pleier jo slettes ikkje spise før langt ut på ettermiddagen bortsett fra et Rugsprø 🙂 Ja eg har en vanvittig kjip Matvane!!! Men i dag smakte det fortreffelig med et egg og varmt rundstykke!

 

Når magen var fylt hoppet i dusjen og fikk på meg pysjbukse og kosegenser, laget kaffi og benket meg til i Go`stolen! Rullet meg en sigarett og skulle slappe av….Men fytti katta den sigaretten smakte PYTON! Tørr som høy og smakte som sigar og pipe!! OMG! Kverket den og rullet en ny sigarett fra den andre pakken, men samme greia! DA ble eg mektig irriteret for dette skjer nå både titt og ofte!! Tobakk er så pass dyrt at når eg først kjøper den skal den i det minste smake godt!! Heiv på meg jakka og hoppet i sko, fortsatt i pysj og håret i en hottentott!! Kom meg i bilen og durte ned på Rema! Forklarte problem og at nå skjedde dette gang på gang, ja eg har t.o.m levert inn tobakk og når eg kjøpte ny noen dager senere fikk eg utlevert den EG leverte tilbake fordi den var tørr! I dag sa eg at DERE på sende de inn og klage for det der er gammel tobakk! Ingen problem og eg fikk nye pakker 🙂 Så NÅ har eg meg en GOD sigarett og eg er fullstendig klar for helga! 🙂

I går målte eg Løvfall Jakka og det ser ut for at eg har CA 10 cm igjen, eller 1 rapport da 🙂 Da blir den ca 60 cm lang og eg vil anta at den da er noe ned på rompa 🙂 Skal ta å prøve den etter 1 rapport til 🙂 Så eg satser på at dette går veien og at eg når målene min innafor min egen tidsfrist 🙂 Når eg har passert ca halvveis på et prosjekt begynner eg å dibbe etter det neste på lista!! Det er ofte derfor at eg bakker ut mot slutten, gir tapt og legger opp til det nye BARE for å prøve hehe Men erfaringsmessig blir det aller meste ferdig til slutt 🙂 Dette skal IKKJE skje denne gangen! Nå skal disse 2 prosjektene bli ferdige fordi eg SER for meg noen fine bilder fra Hellestøstranda i vårsola!! Det skal tas i påsken!!
Ali nekter nemligen å gå tur rundt Hestholmen!! haha Det er blitt observert at et havørn par har slått seg ned der og me pleier å se de sveve over her tidlig om morningene!! Han mener (TROR) at det er fare for at ørnen flyr ned å kakker oss i hue! Vet`kje nå helt eg…?
DET er det siste eg tenker på 🙂 *ler hjertelig*

 

Anyway, nå skal eg bare strikke og KOoOSE meg, ja rett og slett bare NYTE dagen og det håper eg du også gjøre 🙂 Mulig eg stikker innom en tur senere for eg fant noe fint ser du!!! *fniser*

KOS DEG OG HA EN
MAGISK FREDAGS KWELL

Go`klem fra ei Vibbedille i SUPER Form! 🙂

#strikking #strikk #knit #pattern #gratisstrikkeoppskrift #garnskatter #garn #yarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Må bare fortelle om en av mine “skatter”; et Wollmeise-hespe i en skjønn, glødende oransje farge som jeg var så utrolig heldig å vinne av deg i september 2012! Har aldri klart å finne det perfekte prosjektet, tatt det frem og tittet og kjent på, og lagt tilbake….før jeg så det knall gule Shetland Triangle Lace-sjalet ditt for noen dager siden. Så nå blir det et sånt sjal på meg også 🙂 Takk for garn og uuttømmelig inspirasjon!

    2. Mona: Sååå herlig ? Eg er sikker på at du blir kjempefornøyd! Det sjalet er det fineste eg vet ?? Eg må få se når det er ferdig ? Kos deg masse

    3. Så fine farga påde nøstan dine☺ så Løvfallsjalet ei venninne har strikka, nå så nydelig☺ den som kan sånt😂 kos dæ m løvfalljakken. Æ prøva å få dattera mi på 15 til å strikk den til sæ sjøl. Den e så nydelig♥️ ønska dæ en fin kveld☺

Siste innlegg