PÅSKEEGG!! -TIDEN ER INN FOR Å DILLE! – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Julie Williams

 

Vel, om du skal stæsje stua opp med litt nytt på Påskefronten må du nok snart ta å rigge til en liten kurv med smånøster (Finere ord for rester!). Eg må helst ikkje se for mye på sånne små dilleting, nei, off!

Har en tendens til å klikke helt uten å fokusere på noe annet! Har virkelig en lang karriere med PåskeStrikking og Hekling, det bærer også f.eks eska med Påskepynten preg av 🙂 Gleder meg som eg unge til å få esken(e) opp fra garasjen for så å spre litt VårStemning rundt i stua! Pynter ikkje andre steder og eg pleier gjerne å pynte i starten på siste skoleuke bare for å få ha det fremme en stund 🙂 Det er så fresht og “luftig” på en måte med Påskepynt! Har en del som eg har heklet og strikket ja som f.eks DISSE (Gratis hekleoppskrift) + eg fyller opp en Trollhassel med diverse samtidig som en gjeng med tova høner står til pynt rundt omkring 🙂

 

Disse egga der i mot fikk eg virkelig lyst til å strikke! Ahaaa tynne pinner og tynt garn -PERFEKT! Strikk en haug, fyll opp ei skål/kurv eller heng de opp på f.eks ei grein med Trollhassel eller noen andre trekvister som du rasker med deg inn 🙂 Kanskje det er for mye å be om når man håper
Bjørka spretter før Påske??

 

 

 

EASTER EGG
Bildet over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Sarah Burton

 

Ja, her har du muligheten til å strikke ditt helt egne Faberge Egg!! Er du interessert i historien
bak egga kan du lese mer om den
HER!

 

 

FABERGE EGGS
 

 

 

 

 

 

 

 

Tess Young

 

Ikkje akkurat EGG, men siden eg vet med sikkerhet at ganske mangen av dere elsker ugler så passer det vel helt supert med disse Eggvarmerene!?? Skamskjønne 🙂

 

 

OWL EASTER CREME EGG COSY

 

 

 

 

 

 

 

* * * *


Mmmm en deilig lørdag som absolutt startet perfekt!! Hadde alarmen på kl 10, men, gluggene smalt opp kl 9 og eg lå bare å droooo meg helt til kvart på 10! Eg var musestille siden eg vet at han Ali har sovet litt dårlig i det siste og det var for en gang skyld herlig å høre at han znorket!!

Noe annet deilig er at det virkelig begynner å bli varmere haha -1 i morgentimene er da absolutt ingenting å klage på, ja det var faktisk behagelig på soverommet (Ikkje helt sant da!) Noe eg slettes IKKJE liker når eg sjekker langtidvarselet er at det er meldt SNØ både på mandag og tirsdag! Hvor typisk er vel ikkje det?? Ja for du ser det, Ali og eg skal ut på EVENTYR på tirsdag og et ganske godt stykke avsted og blir det glatt (krysser fingrene for tørre veier!) ja så er eg ei pyse!! Planen er jo å ta deg med på dette vanvittige eventyret via SnapChat, ja for eg vet du kommer til å elske det!!

HÆ?? Når eg nå sjekker en annen værstasjon så er det da slettes ikkje snø på tirsdag!?! Da går eg for den værmeldinga heller, mye kjekkere!! Da har me en deal da?? Du, meg og Ali skal på TUR på Tirsdag, Ok?? Da er det bare å tune inn på SnapChat/vibbedille og joine oss i Galskapen!! MoHaaa

Tja, dagen i dag? You Know….I need to KNIT!!! All day, every day!
Utover det har eg egentlig ingen planer! Bortsett fra at eg må ha meg en skikkelig dusj!! Eg holder på
å klikke her eg sitter! I går da eg dusjet var eg tom for min egen dusjsåpe så eg lånte litt av gutta sin, ja sånn med deilig mannelukt hehe Men fy søren eg KLØØØR av den!!! Når eg så i tillegg er tom for Bodylotion er eg helt fortapt!! Har nå sendt en melding til Amira om at hun MÅÅÅ kjøpe dette med hjem til meg når hun kommer fra jobb!! Eg bruker vanligvis Dr.Greve sin uten parafyme 🙂
I mellomtiden får eg skrape bunnen på den kremen eg har og håper på det beste 🙂

Ungene har IGJEN bestemt Taco til lørdagskos så det skal også svinges i løpet av ettermiddagen
og i kwell er det jo et nytt underholdningsprogram på Tv2 – DET kan jo bli spennende? Liker i grunnen litt sånn lett underholdning med f.eks sang og musikk. Minner meg om barndommens lørdag 🙂

Du da? Hva er dine planer for dagen? Strikker du på noe gøy? Spennende? Krevende?
Fortell meg så kan me sammen ha en herlig og KOSELIG lørdag!!

NYT HELE LØRDAGEN
OG KOSE DEG MASSE

Go`klem fra ei meget spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #påskeegg #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

6 kommentarer
    1. Høres ut som du har en god og koselig helg foran deg😊 her i Kristiansand har vi fått enda flere cm med snø i løpet av natten🙄 synes det begynner å bli rimelig nok nå😱 men varselet sier at det blir noen dager til med snø😳 venter veeeeldig tålmodig på våren her…… våren er den fineste tiden i løpet av hele året, med masse nydelige farger ute, og herlig fuglekvitter som synger så flott😍 uansett skal jeg i dag rydde litt i heimen, og gjøre det mest nødvendige😊 så blir det strikking på min Løvfall cardigan, og håper jeg klarer å frese på slik at jeg blir ferdig snart😊 har fått strikket 5 blader, og heldigvis har jeg strikket begge ermene, så det er bare å frese rett ned😊 men jeg tenkte å ha det litt lenger enn originalen, så det blir nok et blad eller to ekstra👍 Satser på å få gjort en skikkelig økt i helga, men den begynner å bli tung å sitte med for mine armer som sliter med leddgikt, så alt må tilpasses etter form😳 ha en nydelig helg, og kos deg masse😊 det skal jeg og😊

    2. Linda: Off ja, dere i sør har jammen fått mye snø! her blåser den bort når den prøver seg 🙂 Håper virkelig ikkje det kommer mer snø her nå! Nå må våren komme 🙂

      Tenkte også ha jakken litt lengre enn oppskriften 🙂

      Kos deg masse 🙂

    3. Bor vi i Norge, så ja, vinter er vi vant til, selv om dette regnes som 1. vårmåned. Synes vinter skal være vinter som normalt nå, og gleder meg til hver årstid. Har jo ull nok til å kle meg i så det holder, inne er det jo lunt og varmt. Så lenge jeg produserer en ny genser i uka, er det godt andre og har behov, er jo grenser for hvor mye klær jeg selv behøver 😅

    4. Helene: Så enig med deg i deg, men nå gleder eg meg til krukkepynting og koseing med jordsekker 🙂 Det er 365 dager i året så klær trenger me hver dag pleier eg si, ergo, man kan ikkje strikke for mange gensere 🙂

    5. Har allerede plantet løkblomster utenfor, inntil husveggen, under tak, for en måned siden – blomstrer fint, men stagnerer jo i kulden, men da varer de lenger 😀 Nå har jeg masse løkblomster inne i tillegg, varer jo ikke så lenge da, men illuderer vår inne, selv om snøen laver ned ute 😊

Siste innlegg