CASUAL SOMMERGENSER – 2 GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Quail Studio/ 2018 Rowan Yarns

 

Selv om eg begynner å bli voksen(??) syns eg lette (ungdommelige?) gensere som den over her er kjempekule! En ledig genser som er herlig når det er sommer, da spesielt om man har hatt noen dager på stranda 🙂 Denne var jo litt extra søt med tanke på båndene foran 🙂 Den er strikket i bomull,
selv kunne eg gjerne tenkt meg den i Merino tror eg….eller kanskje lin med en eller annen blanding? Tja,
DETTE kunne eg sikkert likt! Samme strikkefasthet som Rowan Selected Maco Cotton som den orginalt strikkes i 🙂 Eg strikket en gang en lignende genser
(Bare uten snorene) i Paris fra Drops, det var garnet den skulle strikkes i og eg vet med sikkerhet at eg IKKJE skal gjøre det igjen! Etter bare et par vask ble genseren tørr og “sprø”! Stiv ble den også, ja eg har den fortsatt i skapet for det hender eg ser på den, tar den på meg for så å vrenge den av og legge den tilbake hehe Du kan si det sånn at eg var nok ikkje like erfaren den gang som eg begynner å bli nå etter hvert 😉 Egentlig har eg ikkje så god erfaring med Bomullsgarn sett bort fra at eg strikket nesten en hel garderobe
til Amira i Bambino før hun ble født hehe

 

 

 

LACED FRONT SWEATER
Bildet over
Str opp til 120 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Isabell Kraemer

Dette er en av mine favoritter! Min er strikke i dobbelt Luksusgarn fra Rasmilla-dette garnet har de ikkje lengre, men i steden for kan du f.eks strikke den i dobbel Yndlings Garn 🙂 Et deilig garn som eg selv har brukt flere ganger 🙂 Genseren min veier kun 366 gram! Eg startet med 3 nøster i hver farge
og hadde da altså litt igjen i str XL. Burde nok ha strikket den mindre, men eg har lenge hatt en tendens med å strikke ting for stort…..NÅ det siste året har eg innsett at det av og til holder lenge med en Medium eller max Large 🙂 En tøff genser med bare noen spagettistropper under 🙂

Eller, kanskje det hadde vært spennende å prøvd DETTE GARNET? Ja i dobbel tråd på pinne 5 🙂
Merino er jo som kjent veldig svalende og deilig på sommeren 🙂 Uansett hvilket garn du måtte velge,
ja så må du?? HELT riktig: PRØVELAPP! Strikkefastheten er 18 m/ 26 row på 10 cm i oppskriften

 

 

ON THE BEACH
Opp til 115 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

* * * *

JuHuuu i dag blir det + grader!! Verden står ikkje til påske! Såååå deilig! Jaja, blir bare 1+, men det er nå i det minste + grader! Hva mer kan man da egentlig forlange, hæ? Våren er i siktet! Ikkje bare det, men værmelding for tirsdag har endret seg til MIN fordel; Hele 2+ og SOL! Ahaaa! Kan neppe bli bedre enn det med tanke på utfarten vår 🙂 Da blir det nok en herlig tur! GLEDER meg! Det er bare å ta med seg Reisekaffikoppen og legge i vei, ja det er neeesten så me kunne tatt en rast på veien, ja for da eg var lita var det ikkje uvanlig at nettopp det ble gjort på den strekningen me skal kjøre 🙂

Men, først er det dagen i dag og så må eg gjennom en lang mandag med kjøring hit og dit/Repeat!

På strikkefronten var eg NESTEN i mål da eg tok kwell i går! Ryggen er nå neeesten 60 cm så før eg setter opp turbofarten etterpå skal eg prøve jakken på bare for å se hvor mye mer eg skal strikke 🙂
HVIS du har strikket Løvfall Jakka str Large i Alaska kan du gjerne svare meg på hvor mange nøster det gikk med på en arm? Egentlig ikkje redd for at eg har for lite garn, men hadde vært greit å vite sånn CA før eg avgjør om eg skal ha bolen lengre 🙂 Til nå har eg strikket opp 9 nøster.

Vel, da er det vel bare å ta seg et vask og stell før eg ekstatisk kaster meg på ny over strikketøyet 🙂
Dagen blir nok fin den, ja det er jo søndag og den pleier å være herlig og sløv! Sola prøver seg litt mellom skydekket så det er et HÅP 🙂

KOS DEG OG NYT
EN FLOTT SØNDAG

Go`klem fra ei Oppesen Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #casualsweater #strikkeblogg #strikeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg