KJEMPEFORNØYD!!

Foto: Vibbedille

 

Nå er eg sååå utrolig fornøyd her eg sitter! Eg klarte absolutt målet for helga og det var å få ferdig bolen på Løvfall jakka 🙂  Ikkje bare det, men eg er sikker på at eg eg har MER enn nok garn til
å ferdigstille begge ermene på jakka og begge ermene på genseren 🙂 Virkelig kjekke prosjekt begge to


 

Foto: Vibbedille

 

Elsker denne ryggen ass! Den blir nok mye mer jevn etter et skyll, ja for i denne ryggen er det MYE som kan strekkes 🙂 Størrelsen er Large og jakka er ca 62 cm bak, dvs eg fikk den ned på rompa akkurat som bestilt 🙂 Det gikk med 9,5 nøste på det som ligger her og eg skal straks ta fatt på den første ermen 🙂 Strikker den med pinne 4,5 og 5 i Alaska 🙂

Oppskrift på jakken kan du kjøpe HER!

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Så langt har eg kommet med de nøstene eg hadde selv ( 1 hvitt og 8 brun melerte), men HELDIGVIS har eg fått tak i 5 til så nå blir nok ermene også ferdige 🙂 Beine veien på begge begge prosjektene, dvs 4 ermer! Målet er å bli ferdig med Løvfall Jakken innen 30.mars, så det gjelder å ikkje bli akterutseilt
og la andre fristelser komme i veien. Eg må rett og slett holde fokus og bare får det gjort 🙂 Gleder meg sprøtt til å få ferdig disse 2 fordi de er så utrolig deilige å ha på seg 🙂 Eg har vært flink å målt strikkefastheten underveis og ikkje bare begitt meg i vei med størrelse XL
(Som eg av og til har en tendens til) og på denne måten passer de helt pørfekt 🙂

 

Begge prosjektene er strikket i farger som eg aldri har strikket i før så her har eg tråkket litt uten for komfortsonen! Eg har lett for å safe når det gjelder farger eller ta en som eg er vant med som f.eks grått! I utgangspunktet var det meningen å strikke BEGGE i grått! Gjett om eg er glad for at eg våget og prøve noe nytt!! Gleder meg vanvittig til å ferdigstille og eg starter ganske straks 🙂

 

Oppskrift på Humulus kan du kjøpe HER! Denne strikker eg i Østlandsgarn <3

 

 

 

* * * *

Ja, det er dette eg har bedrevet med i dag! Har NIstrikket for å få ferdig denne bolen samtidig som eg har sett på “Camp Kulinaris”, var faktisk et veldig kjekt program 🙂 Resten av søndagen skal eg bare strikke i et rolig og avslappet tempo og kose meg 🙂 Har bare ETT problem og det er at
Lotus Genseren har begynt å trenge seg vei inn i hodet mitt! Spesielt etter at eg fant ut at den kan strikkes i  både MerinoUll og AlpakkaUll! Ja, for begge deler ligger mer eller mindre klar her hos meg…..Eg må bare IKKJE finne på å kjøpe oppskriften ennå, nei for da er løpet kjørt!!

Tror eg skal ta meg en liten pause i strikkinga og heller ta å stelle håret mitt! Hadde meg en dusj tidligere og vasket like godt håret igjen så hvis eg steller i dag slipper eg i morgen hehe
Mandagen er travel nok som den er og da trenger eg ikkje mer å gjøre 🙂

Eg får begi meg i kast og etterpå er det bare å NYTE kwellen! Ja for du?? I kwell starter den nye sesongen med Huskestue og eg gleder meg for dette programmet liker eg veldig godt! Syns det er kjempegøy og eg gleder meg over at eg er så så god som eg er *ler*

 

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL!

Go`klem fra ei MEGET fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #humulus #løvfalljakka #lotusgenser #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Så flotte de blir, begge genserne!! Nydelige!!
      Jeg strikker lue av faenet jeg vant. Siden innfargingen var uluk, strikker jeg en omgang fra hvert nøste, og det blir fint!
      God søndag!!

    2. Aaaah, løvfall er så fint 🙂 jeg venter på at jeg skal få noen ledige strikkepinner å så skal jeg kjøpe oppskriften på løvfallhals 🙂

Siste innlegg