HARKENING HILL – FLOTT STRIKKEOPPSKRIFT + GODE TIPS!

//Inneholder linker til Sponset ProduktLaura Aylor

 

JØSS for en herlig genser da! Gøyale og effektfulle teknikker som virkelig “gjør” seg må eg si!!
Strikkes Top/Down med forkorta rader i nakken for å slippe å bli kvælt i halsen 🙂 Det er virkelig noe av det smarteste man kan gjøre når man strikker en genser/jakke! Selv om det ikkje står i en oppskrift, ja så sleng inn et par rader i nakken! Du vil slettes ikkje angre! Mønsteret er heller ikkje vanskelig! Det er bare å ikkje strikket noen masker (markert i diagram) du bare flytter masken rett over på høyre pinne og strikker den neste runde i steden for! Det heter “Slipped-Stitches” 🙂 Genseren har en herlig
A-fasong, noe som er perfekt for oss med et par kilo extra rundt rompa 🙂
Sånt må man da bare like, eller hva??

 

Orginalt strikkes genseren i et utrolig deilig garn! Nemligen Rowan Felted Tweed DK

 

MEN; You know, som vanlig finnes det flotte og like fine alternativer som er rimeligere og letter tilgjengelige og DET vet eg veldig mangen setter stor pris på!

 

Ja du kan f.eks strikke med SUPERFINE ALPACA MERINO! Fy søren det garnet er deilig! Ja eg har mangen nøster selv og det ligger lett tilgjengelig og skal snart i aksjon! Ikkje bare det! Superfine Alpaca Merino har også de SAMME fargene som genseren strikkes med orginalt!!
Det skal godt gjøres, men det er sant!

Fargene som brukes er:
TERRACOTTA
BEIGE MELERT
GRÅ MELERT
 


Skal me bare ta en prisforskjell også? Ja penger du rett og slett kan spare med noen tasteklikk?
Ok, la oss ta utgangspunkt i str M1 (42,4″)

I Rowan Feltet Tweed trenger du totalt 9 nøster à kr 82,50,- = kr 742,- (Ingen Upris, men dog…)
I Superfine Alpaca Merino trenger du også 9 nøster totalt à kr 33,- = kr 297,-
 


Da er det jo bare opp til deg selv hvor mye du vil bruke, ikkje det?
Det er nemlig sånn ser du, det trenger slettes ikkje være dyrt for at det skal være bra!
MÅ bare poengtere dette 🙂 Eg VET hva eg hadde gått for 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

Laura Aylor

 

Til lua trenger du 3 nøster, 1 av hver farge 🙂 Kanskje har du noen rester etter genseren også?

Samme grei her;
3 nøster Rowan Felte Tweed = Kr 247,50,-
3 Superfine Alpaca Merino = Kr 99,-

Trenger vel egentlig ikkje si så mye…?
Nevnte eg at det er de SAMME fargene??

 

 

 

HARKENING HILL
HARKENING HILL SWATCH CAP

Gjelder Bildene over for både genser og lue
Genseren er opp til 58″ rundt brystet
Luen er One Size ca 51 cm i omkrets

 

 

 

 

 

 

 

* * * *

Ahaaa en lang og deilig søndag bare venter på å bli sparket i gang, hvis eg gidder å sparke da!! Det at det er meldt stiv kuling og Regn/Sludd gjør jo bare hele dagen om enda koseligere!! Du vet det, det er ALLTID vær og hvert vær har noe positivt med seg, spesielt om man ikkje har noe ute å gjøre 😉

I går kwell felte eg av erm nr 2 på Løvfall Jakken! Den er FERDIG! Gjenstår bare en liten trådfest,
sy i knapper og et lite vask og lett blokking for å gjøre ryggen opptimal! Men DA lurer eg på noe:
Har du noen gang vasket et plagg strikket i Alaska (Drops) i maskinen? På Ullprogram?
Syns det er et ORK å vaske store plagg for hånd for det tar jo en liten evighet å tørke!

Dette vil da si at eg fikk Humulus ut av kurven! Fikk strikket ermen over på en kort ermpinne så NÅ satser eg på at det går fort-fort å strikke den ferdig 🙂 Er jo ikkje noe særlig mikk-makk med ermene,
er bare å felle litt og swusj ned til vrangbordet og så 1-2-3 FERDIG! JuHuuuu

Snart kan eg ENDELIG få startet på en LANG jakke som eg lenge har hatt lyst på! Satser på å strikke den eg har i hodet, ergo INGEN oppskrift! Dette blir spennede! Skal snart ta å tegne litt å se hva type mønster eg satser på å ha på ermene, selve kroppen blir striper, brede striper tror eg og de skal være
i 2 Petrolfarger som eg veldig Ton-in-Ton 🙂 Blir spennende!

 

Tror bare eg må komme meg på badet og shaine meg litt og rett og slett kaste meg over Humulus,
jo fortere jo bedre rett og slett 🙂 

 

 

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPET SØNDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #garn #knitathome #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer
    1. Hei. Har heklet lue i alpacca og vasket. Den blir litt mer pusete og krymper litt. Syns ikke den blir like pen etterpå. Har ikke blokka etterpå. Lykke til☺ gleder meg til å se jakka ferdig☺ ha en fortsatt fin dag

    2. Carina: Hvilken alpakka brukte du og vasket du det for hånd eller i maskinen? Det har litt å si for hvordan det blir etter på ser du 🙂

    3. Hei. Jeg så feil på garnet du bruker. Beklager 😐 jeg har heklet med Alpaca fra Drops,og vasket i maskin.
      Jakka di ble flott! Er det vanskelig? For ei som ikke har strikket på ei stund?😂

    4. Carina: Du bør aldri vaske alpakka i maskinen, det krymper og blir rart. Hvis lua du er litt rar prøv å legg den i Lunkent vann med litt balsam, skyll den uten vridninger og legg den flatt til tørk ? Jakken er ikkje vanskelig. En veldig enkel rett ned jakken og du strikker etter et diagram på ryggen ? Strikkes frem.og tilbake ?

Siste innlegg