FERDIG – VÆR SÅ GOD NESTE!!


JuHuuuu da var ENDELIG Løvfall Jakken ferdig 🙂 Alle tråder er festet og knapper og dill er sydd i
og det er sååå herlig når det er gjort! Nå er det bare enda kjekkere å fortsette på Humulus 🙂

Jakken passer supert og t.o.m Ali sa at “Wow den var skikkelig fin!” Eg skal ta FINE bilder av jakken når den er vasket og blokket litt, ja det fortjener det nydelig mønsteret på ryggen 🙂 Gleder meg som en UNGE til å bruke denne så eg må rette en STOR Takk til STRIKKELISA som har designet en såååå lekker jakke! Oppskriften kan du kjøpe HER!

 

 


Elsker dette mønsteret så dette er absolutt ikkje det siste Løvfall Designet eg strikker Ser ikkje bort fra at det KANSKJE blir en jakke til 🙂 Mønsteret blir bare enda flottere når eg får blokket det lett 🙂 

 

MEN nå må DU hjelpe meg!! Har DU vasket et stort plagg i Alaska (Drops) i maskinen på Ullprogram? Går det greit??

 

 

 

Enn så lenge ligger Løvfall Jakken fiiint inne på garnrommet og venter på sin neste skjebne hehe
I mens så bare strikker eg videre på Humulus og KOoOSER meg! Eg gir begge armene MAX 1 uke
og da bør genseren være ferdig, ja det er inkl masse Dilling *ler*
Ja for 2 ermer tar jo i grunnen ikkje så lang tid 🙂

 

Har fått satt en av de nye Zing pinnene på ermen og det går som en drømmmmm <3

 

 

 

 

Inni mellom nå skal eg ta å skrible litt og planlegge jakken eg skal strikke etterpå! Ja det blir nok det nye PåskeKOSEprosjektet mitt ved siden av et Chunky Teppe 🙂 JuHuuu MYE gøy fremover og eg gleder meg virkelig 🙂 Som sagt så SER eg jakken eg skal strikke i hodet mitt og nå gjelder det først
å få den ned på papiret for så å bare starte! Er liksom ikkje sååå mye å dvele over 🙂 Denne får bli litt til etter hvert som eg strikker, eg skal gjøre litt notater så KANSKJE eg sitter med en litt ok oppskrift etterpå? Så GØY! Jepp, som sagt, MYE kos fremover og eg GLEDER meg til
å sprette alle de nye nøstene i DE flotte fargene 🙂

Men NÅ? Ja nå tenkte eg faktisk å ta meg en KWIL og den skal være under dyna!! Eg la meg litt før
03 natt til i dag og planen vare å sove til kl 10, men kvart på 9 var eg PLING våken, dvs det ble et par timer for lite og skal eg klare å strikke en del i løpet av kwellen, ja så må eg kwile litt 🙂 Ikkje bare det, det er også en ny episode med “Huskestue” og da gjelder det å være PÅ hehe Syns det er kjempegøy og eg er alltid like overrasket over hvor mye eg faktisk kan! *ler hjertelig*

Håper du har en fin dag og at du får koset deg!

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL!

Go`klem fra ei Fornøyd og litt Søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #løvfalljakken #strikeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogg
#blogglisten #topplisten #toppblogger #toppbloggg

12 kommentarer
    1. Den ble rålekker! Jeg har strikka flere Riddari i Alaska og de er vasket mange ganger. Vasker på ullprogram i maskina uten skyllemiddel. Funker som bare det. Er plaget av nupper, men det er ikke vaskinga sin feil.
      God lading!

    2. Fin Løvfallsgenser. Den er så fin, og det er vel på tide å begynne på min. Hva tenker du om å strikke den i Freestyle?

    3. Lisbeth: Freestyle fra Dale? Personlig har eg dårlig erfaring med dette garnet dessverre. Strikket Sabeltann genseren i det for noen år siden og det ble så dvask og slapsete etter første vask og var veldig liten fin…..Der i mot kan eg jo anbefale Alaska som eg selv har strikket den i, den har godt “hold” + eg har strikket og cvasket plagg i det før og er like fint 🙂 Et annet garn som egenr seg godt (Som eg har lyst å strikke en til jakke i) er Chunky Alpaca Woll, du finner det på denne linken: https://www.adlibris.com/no/produkt/knit-at-home-chunky-alpaca-wool-ullmix-50-g-30588241?article=P30588244

    4. Skal sjekke ut det garnet du la ut linken til.
      Jeg har meldt meg på Påskemysteriet hos Vanja, og der kommer jeg til å bruke Freestyle okke som. Det skal strikks i Lettopi, men jeg klør bare jeg hører navnet.

    5. Jeg hater å strikke på noe tykkere enn 3,5, men får prøve meg på pinne 5. Grøss.

    6. Lisbeth: Off ja, enig med deg der! Eg har en kjole i Lett Lopi og den klør som fy! Får jo håper du får en bedre erfaring med Freestyle enn det eg hadde

    7. Lisbeth: Pinne 5 går greit om bare garnet er verdt det og at det er godt å strikke av 🙂 Løvfall Jakka strikket en på pinne 5 og eg liker best alt som strikkes på pinne 2 til 3

    8. Hei. Så nyddelig mønster og farger. Kan jeg få spørre hva slags garn og hvilken farger bruker du?

    9. Charlotte: Jakken er strikket i ALASKA fra Drops farge Oker og Humulus er strikket i Østlandsgarn i fargen brun melert (Utgått garn men du kan bruke Safir fra sparkjøp i stede for) 🙂

Siste innlegg