SMAKFULLE DETALJER – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT – FLOTT FOR NYBEGYNNERE

//Inneholder linker av sponset produkt

Hanne Katajamãki

 

Selv de enkleste ting trenger kun èn liten detalje som gjør det hele til et blikkfang – SÅNN kan eg like! Spesielt gøy er det at de er så enkelt at selv en nybegynner i strikking kan bare kaste seg over oppskriften 🙂 Likte veldig godt de over her, ja for de er strikket i tynt garn og på den måten blir de også utrolig lekre! Pulsvottene er strikket i tynt Merino på pinne 3 mm så kanskje DETTE
eller DETTE GARNET kunne vært et forslag?

 

 

 

RYE/ RUISTA RANTEESEEN
Bildet over
Scroll helt ned i linken til engelsk oppskrift

 

 

 

 

 

 

 


 

Solenn Couix-Loarer

 

Disse har eg strikket noen par av og ja, kan etter hvert strikke de i blinde! Jepp, så enkle er det! Så her kan dattera de på f.eks 8 som ønsker å strikke gave til hu tante bare få frie pinne tøyler 🙂 Go for IT sier eg bare! Stæsj de opp med en lekker knapp som en extra lekker tøtsj! Hu tante kommer til å bli ekstatisk! Disse strikkes i noe tykkere garn, ergo går det fortere! Eg har strikket mine i Cascade Eco+,
men for all del! Det finnes mye mer kortreist garn enn det å kose seg med! Et deilig garn som eg virkelig kan si er et GODT alternativ er
Chunky Alpaca Wool! Flere deilige farger!

 

Er sikker på at du har din egne favoritter når det kommer til garn så kjør på, men som vanlig; For et vellykket prosjekt så gjelder det å sjekke SIN EGEN strikkefasthet! Du må over hodet IKKJE stole på den som står på garnet, nei for den ser du, ja den er KUN veiledende! Jo flere masker du har på et prosjekt, la oss si en genser-jo mer SKADE kan en maske eller 2 for mye på 10 cm gjøre!
Faktisk ganske så fatale *typ 2 manns telt…*

 

 

 

PLUVIÖSE
Gratis Strikkeoppskrift

* * * *

Woop Woop! Snart HELG!!! Vel å merke om du er SuperOptimist!! Underkjølt regn så me veldig lite til her i går, muligens litt vanskelig med 3 pluss?? Så det ble absolutt trening, kjøring og henting i går kwell, eller….Eg vare bare med å kjørte og nå merker eg så godt at det faktisk er HELT lyst når me kjører kl 19!! Ja, sola har jo slettes ikkje sklidd helt ned i havet en gang! ME LIKE!! Ja for det er det verste med å kjøre til/fra trening om vinteren; Det er så forbanna mørkt! Utrivelig liksom!

Mye pga av dette at du har sett lite til Strikkekafeèn her på bloggen de siste månedene…Ja for når eg har hente Dib på skolen og gjerne handlet litt, spist middag og satt meg ned for å kose meg på ettermiddagen, ja DA er det vanskelig å tre ut av pysjbuksa og kle seg i 3-lags ull for å gå ut!
Ikkje bare er det mørkt, men fytti så kaldt det kan være om kwellen også da! Så beklager, men det blir lite kafè på meg om vinteren, DERFOR syns eg det er synd at Strikkekafeèn her tar laaang SOMMERFERIE!!! Det er jo nettopp DA det hadde vært koselig å kjørt ut på brygga for å gå inn i et flott sjøhus for å strikke! Eller er det bare eg som er RAR!?? Nei, eg tror ikkje det! Eg syns jo ikkje at det gjør noe om me ikkje er fulltallig hver gang fordi noen er på ferie eller jobber i hagen, me andre kan jo kose oss 🙂 Tror eg må ta dette opp for eg har lyst å strikke på brygga HELE sommeren :
Jepp, det har eg 🙂

Angående brygga….Til helga og I helga er det meldt STRÅLENDE sol!! Tro om det muligens kan bli en sjans for kaffi på brygga!? Medbrakt vel å merke, den er jo uansett best! Eg kan jo velge
å se bort fra at det i tillegg er meldt 2 minus, men kan jo håpe på at det er LITT varme i sola! Det hadde vært så herlig 🙂 Tidligere år har me jo allerede vært på turer så eg syns ikkje det er for mye å be om!

Uansett, i dag må eg hente DibHassan litt tidlig på skolen…det er dags for nok en time på Colosseum og Reguleringstannlegen… håper eg virkelig at det blir noe mer enn 2 minutter i stolen, beskjed om
1 mnd til med strikk for så å dra kortet på 300 kroner….Har blitt mange slike “timer” nå!

Men ok, før det er det de vanlige rutinene mine; Ta et overlegent blitt i heimen og sjekke at det meste er på stell før det blir en runde på badet for så å kaste meg over Humulus! Nå er eg ferdig med ermfellinga og eg må prøve den på for å måle hvor mye eg har igjen å strikke! Det kan umulig være så mye som gjenstår! Målet er jo selvfølgelig å få startet og komme godt i gang med erm nr 2 i dag!
Ååå eg er SÅ fornøyd med hvordan denne genseren ser ut og MIN Humulus er et “levende” bevis på at et så lekkert design kan bli skikkelig flott i sånn Billig “Kina” garn! *ler meg skvett ihjel*
OMG den er  strikket i 10 krones nøster! Det burde jo forbys! *vrir meg i latter*

Men du? Husk å KOoOS deg litt i dag da! 🙂

KOS DEG MASSE OG HA
EN FLOTT TIRSDAG!

 

 


I morgentimene i dag var det spinnglatt og Ali gikk klask på rompa! Tåke og litt minus er en dårlig kombo så eg håper det letter til eg skal ut å gå/kjøre!!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikkeing #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Jeg elsker pulsvanter, men forstår ikke en dritt av engelske oppskrifter! Veldig kjedelig å måtte ha alt på norsk egentlig. Men takk for alt det fine du viser på bloggen. Gøy å se i det minste, selv om det blir lite produsert herfra.

Siste innlegg