PÅSKE GIVE AWAY! – LYST PÅ ET FANTASTISK DEILIG GARN!

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home

// sponset premie


JuHuuu akkurat som eg lovet, ikkje sant??
Nå har eg ordnet noe DU også virkelig kan KOoOSE deg med! Woop Woop!

 

Eg pleier jo som regel å ha en Give Away under de fleste høytider og denne Påsken er da intet unntak!
Det er såååå GØY å kunne ha gleden av gi bort disse herlige Go`bitene! Hele 8 Linde Grønne Chunky Wool En stor garnpakke vil bli sendt hjem til vinneren og da er det bare å sette i gang med kosteskaft om du vil! Verdien på premien er hele 650 kr så her snakker me en skikkelig heldig vinner 🙂

 

 

Garnmengder er nok til ei skikkelig stor og deilig pute (Eller et mindre teppe), ja f.eks DENNE kan du strikke 🙂 Hvis du f.eks drømmer om et teppe slik som eg skal strikkes så kan du jo bare evn supplere med noen nøster som du finner HER! Til garnet brukes Strikkepinne Nr 30, den finner du også HER 🙂

Anyway, tilbake til Give Awayen og HVA du må gjøre for å bli med 🙂 Det er så enkelt så, men HUSK at du skriver det som en kommentar på dette innlegget her på bloggen. Kommentarer på Facebook vil ikkje bli medregnet (Eg publiserer på MANGE Facebookgrupper og det blir umulig for meg å følge med over alt)

Det eg har lyst til er at du forteller meg DINE Påsketradisjoner!
Som f.eks: Hva liker du å gjøre? Hva MÅ du gjøre? Er du på Påskefjellet eller liker du Bypåske best? Har du Påskeegg? Spiser du den sammen middagen hvert år på Påskaften?
Ja og det VIKTIGSTE:
Spanderer du på deg et nytt strikketøy til Påskeferien?
Om så er, HVA skal du Strikke denne Påsken?

Skjønner du tegninga? hehe Eg er nysgjerrig og høre hva kjekt du skal ta deg til 🙂
Me feirer BYpåske og trives med – Det er da ingen problem for eg har sendt inn søknad om SUPERDEILIG vær så eg går for en tidlig strandpiknick!! Evn bare en tur 🙂 Middagen på Påskafta her pleier å være kalkun, men Ali har HAMSTRET 5 lammelår så mulig det blir et lår haha
Å ja, NYTT strikketøy blir det også! JuHuuu Eg skal starte på Chunky Wool Pledd + en laaang jakke
i deilig
Ullgarn fra Knit At Home 🙂 Gleder meg masse 🙂

Eg kommer til å trekke ut EN vinner på selveste Påskafta, 
dvs altså si Lørdag 31. mars 🙂

Da er det bare å ønske masse LYKKE TIL!!

* * * *

KOS DEG OG HA EN
FORTREFFELIG DAG!

Go`klem fra ei LYKKELIG Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #chunkywool #giveaway #knitathome #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

72 kommentarer
    1. Hei. Førr ett nydelig garn og ikke minst fargen.😘 Vi feirer påsken i campingvogn ved havet, da vi bor på innlandet selv🐣 Vi har snøscootere som vi pleier å ta med oss til en av nabokommunene, drar på skikkelig langtur og har ungene med oss, lager bål og griller pølse, har med varm kakao og lager bålkaffe. Skikkelig kozetur og heilt ferdig i kropp og sjel når vi avslutter dagen på hver sin sofa i vogna. Så no trygle og ber vi til værgudene om å få litt mere snø, litt uvanlig da vi bor i Nord Norge🤣😱 Håper du å dine får ei fantastisk flott påskefeiring🐣

    2. hei. For et delig garn. Vi deler påsken litt opp og er litt hjemme og litt I camping vognen. Når vi er hjemme så skal vi få pusset opp videre hjemme. Super kjekt å se hvor flott det blir. Og I camping vogna blir det avslapning. En del strikking og krim på tven hører jo selvsagt også med. Krysser fingrene for at jeg vinner 🙂

    3. Ann Kristin Jakobsen: Blir nok litt Påskekrim her også 🙂 Kanskje det også blir innkjøpt noen spann med mailing!?!? Ja me har litt planer opp noe oppussing frem over 🙂 Kos deg masse 🙂

    4. Herlig
      Må ikke gjøre noe fast i påsken jeg. I år skal vi faktisk være hjemme hele påska. Det er 3. gang på 30 år at vi er hjemme. Ikke har vi noen tradisjoner for middag heller. Stusselig er det ikke for det. Påskestrikket mitt blir å gjøre ferdig en herregenser og et prinseteppe. Tenker det er nok.

    5. Hei, nydeleg farge på det garnet 🙂 Påska mi blir tilbrakt på fjellet – hyttepåske. Skigåing og bålpannekos dersom veret tillet det. Ein god krim høyrer med, og trur det må bli den nye boka til Jo Nesbø i år. Strikketøyet er sjølvsagt med, men litt usikker enno kva som blir på pinnane i år. Ingen påsketradisjon når det gjeld mat, men tar gjerne ei god pølse på bålpanna etterfulgt av sveler/lappar steikt på bålpanne 🙂 God påske til deg og dine!

    6. Jeg er oppvoks med å feire alle påsker i bygda mamma kommer fra, “alle” kom hjem til påske og det var leik og moro fra morgen til kveld.
      De siste 18 årene har jeg bodde i mammas hjembygd så vi er alltid hjemme i påska. Vi har fast grilling hos søsteren min, om været ikke er alt for ille. En kjær venninne har hytte her og vi er mye sammen, med og uten mannfolk og med og uten håndarbeid.
      Påskegg er det dårlig. Skjønner ikke hvorfor ikke mannen kjøper det til meg 😀
      Jeg skal strikke babytøy i påska, for i mai kommer mitt første barnebarn. 😀
      Ønsker deg og dine ei strålende påske.
      Klem

    7. Har egentlig ingen påsketradisjoner etter at jeg flyttet ut. Men det jeg MÅ ha med meg er årets påskekrim, eller noe form for krim! Det er ikke påske uten krim. I tillegg har jeg endelig tatt steget videre i strikkeverdenen og startet på en skappel-genser. Skjønner ikke at jeg tørr men, haha

    8. Tebasil: Så FANTASTISK Elisabeth <3 Ditt første barnebarn!! Awww tenker den lille får mye deilig babystrikke 🙂 Eg gleder meg i hel og håper me også får barnebarn! Helst mangen 🙂 Kos deg 🙂

    9. Helt herlig giveaway 🙂
      Hver påske så spiser vi lammelår på skjærtorsdag hele familien. Da gir vi hverandre påskeegg å bare koser oss sammen.
      Pleier bli noe gult til påskestrikk å i år blir nok gule sokker tror jeg 🙂
      Ha en flott påske.klem

    10. Vi skal feire påske på hytta. Dem ligg i lavlandet. Skall ha Julemiddag med pinnekjøtt og ribbe på påskeaften. Vi bruker å ha påske egg
      Skall strikke tova sokka og Votta i påska.😃

    11. Ja tenk nå er det snart påske. Mest av alt gleder jeg meg til rolige dager sammen med familien min. Det blir bypåske på oss. Men mann og barn skal noen dager i den flotte slalombakken her i Molde, mens jeg skal kose meg med håndarbeid og lesing i solveggen….ja for jeg har også bestilt sol og fint vær😂😉 Obligatorisk for meg er også litt påskesnop og krim på tv’en. Dette er mine ingredienser på noen perfekt påskedager💛 Riktig god påske til deg 👋☀🐣😘

    12. Hei Hei Først må jeg ønske deg og familien din en riktig God Påske Nydelig farve på det garnet forresten Har fulgt deg på FB siden du startet og har prøvd flere oppskrifter Jeg bor i England så vi skal kose oss hjemme med god mat og drikke Og hvis været blir bra setter jeg meg ut i haven med strikke tøy Strikker kluter i knall gult Og påske aften blir det vel en krim Klem klem

    13. Garnet ser helt nydelig ut! I år blir påska tilbragt i Kina på klassetur, så tror ikke det blir så mye tradisjonell påskestemning. Det viktigste for meg i påske er uansett å slappe av og å kose meg med god mat, og det skal jeg nok få til likevel. Har planer om å ta med meg ei mariuskofte som jeg har begynt på og garn og pinner til en faunadrakt fra Paelas, så skal ha nok å holde fingrene i. 🙂

    14. Vil få ønske deg og dine en god påske😊 nydelig garn. Jeg skal besøke en god venninne å da blir det nok strikking og skravling .Har ikke så mange tradisjoner i påsken ,men må ha påske egg 😉

    15. Påska vår blir delt i 2 i år. Vi starter hos familie på fjellet i Valdres. Der er det lammelår, påskegodis, påskekrim, påskenøtter, masse skravling og masse strikking. 😀 Planen er å strikke Mariusgenser for det mønsteret kan jeg utenat så det er ett greit strikketøy å ha når man er sammen med mange andre. 😀
      Så er det bypåske. Hjemme med grilling på verandaen, utevafler, mer påskegodis, mer påskekrim, middager med svigerforeldre og annet hyggelig besøk. Hjemme har jeg en navnefestgave jeg skal forhåpentligvis få strikket ferdig. 😀
      Hele påsken er full av kos, masse ro, fine mennesker og god mat. Det beste av både fjell og by. 😀
      Håper du får det fine turværet du ønsker deg. 😀

    16. Vi feirer ofte både hjemme og på hytta til svigers. Liker best å være hjemme å kose meg med strikketøy/ hekling😄
      På påskeaften har vi ofte raclette og påskeegg er selvfølgelig et must til oss alle (selv om 2 av barna har flyttet ut).
      Satser på en påske med masse sol🌞
      God påske til deg og dine🐣🐥

    17. Hei! Nyyydelig grønnfarge der du!! Starten på et vakkert pledd!! Påska markerer starten på campingvogn-sesongen. Da pakker mannfolka sekken og går tur ( oftest på beina uten ski) og vi damene drar fram Cava og håndarbeid. Det er helt topp fordeling!! 😀🐣 God påske!!!

    18. Hei 🐣
      Årets påske blir den første etter at jeg mista mannen min, så det blir vel litt vemodig…MEN.. jeg har fri i heele påska og skal på hyttetur sammen med barna,barnebarnet og mine foreldre. Gleder meg masse! Aking, skileik, pølse- og pinnebrødgrilling og påske- egg, både til frokost og med godis👍😍 Har bestillt myyye sol sånn at jeg kan sitte ute i hytteveggen og lese eller strikke 👍 Strikker på en herregenser i finull,Verandagenseren, og så skal jeg hjelpe en kollega med å strikke ferdig en barnegenser. 🌞🐣 Er jeg heldig og vinner garnet tror jeg det blir puter i den nye sofaen min 😍 Uansett, ha en fantastisk fin påske med dine, det skal jeg! 😍🐣🌞🤗😇👍

    19. Bypåske blir det vanligvis på meg, med få unntak. Påskeegg er et must for liten og stor.
      Satser på turer i nærmiljøet også i år – håper på sol!
      Må vel vurdere nytt strikketøy til påske selvom jeg sliter med en skulder for tiden.
      God påske!

    20. Hei! Så lekker farge. Har ingen spesielle tradisjoner i påsken. Påskeegg og lammekjøtt samt mye annet god mat. I år blir det sofaen og beinet høyt, ble operert for noen dager siden og skal ikke tråkke ned på benet på 6 uker. Fikk pakke i dag med garn til løvfalljakke som jeg skal kose meg med i påsken og påskekrim. God påske når den starter 🙂

    21. Så herlig da 😍 Har ingen faste tradisjoner utenom påskeegg til sønnen min og kjæresten om han er ekstra heldig… 😉 I år skal jeg prøve meg på grill genseren som påskestrikk, men det er første gang jeg prøver meg på et såpass vanskelig prosjekt, så jeg ser for meg litt sokkestrikk imellom og at det nok varer ut til ja… tja…. neste påske også… 🙂 Åsså MÅ jeg pynte med litt gult her og der. Uansett hvor jeg er😍

    22. Vi feirer stort sett påske hjemme. Hvis været tillater det, drar vi ut på Bukkøy, vårt barndoms paradis. Her grilles det, kokes egg. Vi har eggjakt, leker og koser oss. Ellers pleier vi å samle barn/barnebarn til middag påskeafta og da har vi også eggjakt.
      Litt påskepynt blir også hentet fram, både kjøpt og hjemmelaget. Påskeegg. Påskekrim både i bokform og på TV, og litt tanker om hvorfor vi feirer påske.
      God påske til deg og dine!!

    23. Det viktigste for meg i påsken er å være sammen med familien å ha det koselig. Mange turer i fjell og mark blir det også med Kvikk Lunsj og appelsin <3

    24. Jeg er blitt så gammel at mine barn er flyttet ut, så nå nyter jeg bypåske. Med korte turer, besøk og familiemiddager. Elsker å kjenne solen varme og sitte ute med strikketøyet og se på alt og alle😃

    25. Spennende garn.
      I påska skal vi på hytta på fjellet. No er der mye snø, så det blir litt skigåing. Vi ser krim på TV og spiller gjerne brettspill. Jeg har med myyye garn. I år blir nok sokkens påske.

    26. Vi har bypåske (eller hjemmepåske). Er det fint vær blir det tur ut, og er været med oss så blir det en liten piknik i solveggen. Med strikketøy. Vi spiser litt forskjellig i påsken, men hovedmiddagen pleier å være lammelår, kalkun eller pinnekjøtt. Litt usikker på hva det blir i år.
      Blir til at det blir lagt opp noe nytt i påsken også, pleier å ha lyst til å strikke i lyse farger – akkurat nå har jeg veldig lyst til å strikke i gult, så noe gult blir det i år.

    27. Helle min for en flott premie 😊 Hva gjør jeg i påsken ? Jeg har ikke de store tradisjonene, men håper sola titter frem. Håper å fine en solkrok i Hagen, og da kan jeg gjerne krype opp i soveposen med en god bok. Nytt strikketøy kjøpes også inn til høytiden, og da er det egostrikk ingen bestillinger da nei. Påskeegg må jeg også ha og da er Anthon Berg egg et must. Fikk strikkepinne nr 30 av sambo til jul og så utstyret er i orden … X de og venter i spenning. Drøyer med å ønske god påske for hilser jo innom flere ganger før det. ( fikk ikke lagt inn kommentar i ettermiddag for den måtte godkjennes. Kommer det to får du heller slette den ene

    28. Solveig: Gjør ingenting om den må godkjennes for eg får den likevel og da publiserer eg den 🙂 Hørtes ut som min type påske det og eg gleder meg masse 🙂 Satser på strålende sol og ROSA nese 🙂

    29. Hei
      Nydelig og spennende garn du skal gi bort😊 I påska bruker vi å være en del på hytta. Der koser vi oss ute når været tillater det. Vi har ingen faste tradisjoner for mat, men pølser grillet i bålpanna + bålkaffe er et “must” I år ligger det an til en annerledes påske da vi skal flytte fra hus til leilighet. Da blir det pakking, bæring og kjøring. Men det skal nok bli tid til litt påskekos og strikking innimellom 😊

    30. Hjemmepåske blir det her. Sønnen skal opereres rett før påske og da er det beste løsning. Noe jeg MÅ ha er krimbøker. Leser den som ser mest spennende og evt de andre utover vår sommer. Mat tradisjon er styrt av været. Er det fin trøndersommer i fjellet er det krav om grilla pølse og kalde fingre. God Påske, høres godt ut med bypåske synes jeg…

    31. Påsken blir som de seks siste årene,startet på sjøen😊
      I år blir det første turen etter nyttår,selv om vi vanligvis er mye på sjøen året rundt…..men det har rett og slett vært for kaldt 😏
      Påskeaften blir på naustet,og der kokkelerer vi lammelår,som alltid.
      Strikketøyet er med,og jeg har nettopp startet på BenteB`s genser i Tynn ull fra Linde 😊
      Nydelig farge på giweawaygarnet ditt,har ennå ikke prøvd meg å strikke på “kosteskaft”,så det kunne vært arti å prøve 😉
      God påske 🐥🐣 til deg og dine !

    32. Hei!. Vi har dessverre ingen påsketradisjoner bortsett fra at guttene var hos faren da de var små og jeg benyttet anledningen til å jobbe. Ikke greit å være alenemor. Nå er guttene store og jeg fortsetter å jobbe ekstra i påsken. Denne påsken blir jeg mye sammen med min sønn og farmorgullet. Mammaen drar til syden med sin mor og søster. Farmor må trø til når pappaen må på jobb utover barnehagetiden. Min påske strikk blir nok klær til farmorgullet, lester og kjøkkenkluter. Ha en superduper påske!!!

    33. Påskens planer er ikke helt laget enda, tar det litt som det kommer. Blir vel litt små dagsturer tenker eg visst det er fint vær.
      Så kommer ene datteren hjem en tur til påske og har med minste barnebarnet mitt på 4 mnd. som eg gleder meg til å se igjen, så det blir koselig.
      Litt påskesnop må vel til tenker eg og litt god mat. Er ikke noe spesiell mat vi bruker å spise i påsken.
      Påskeegg hører med, kanskje eg får et selv i år ?
      Strikking og hekling blir det nok hver dag men blir ikke startet på noe nytt før eg er ferdig med genser eg holder på med og et heklet teppe. Blir det ferdig før så blir det vel strikket en romper i påsken tenker eg 😉
      Riktig god påske til deg og dine 🙂 <3

    34. Vi pleier å dra til hytta vår på fjellet. Har hatt to hjemmepåsker på 25 år og da er det noe vesentlig som mangler.
      Har jeg med meg strikkearbeid og en god bok, så er påsken reddet for meg. Jeg liker også godt å få meg noen skiturer eller turer på truger, men det er ikke et “must”.
      Riktig god påske til dere alle!

    35. Påsketradisjoner er det lite av siden jeg jobber i helsevesenet og da ofte må være på jobb de dagene folk pleier å steke lammelår/åpne påskeegg etc. Men nytt strikketøy ligger og venter på at fanakoften er ferdig montert. Gleder meg til å begynne på noe nytt 😊.

    36. Det garnet har jeg lyst til å prøve!
      Påska blir som vanlig i barndomshjemmet i fjæra. Helt uten snø, men med masse vår i stedet håper jeg på. Krim og lammelår hører med. Første del av påska går m til å gjøre ferdig gevinster til påskebasaren. Er alltid ferdig i siste liten. Etter det blir det hekling av pledd som skal være ferdig i mai.
      God påske til deg og dine fra Pus! 🙂

    37. Hei. Eg skal forflytte meg heile 2 km. 😃 Søsteren min bur der, i samme bygda som meg. Vi har begge mistet våre kjære. I stedet for å sitte åleine i hvert vårt hus, så vil vi heller ha selskap. Det betyr fine dager med skravling og strikking. Håper på mer varme i lufta, da kan det bli uteliv også. Kanskje vi blir påskebrune…juuhu. Strikket mitt blir å gjør ferdig kofta Ingeborg og starte på Riddari. Eg gleda meg masse! Ha en super påske dere og. 🐣🐥🌷🌷☀️🌿

    38. Påsketradisjoner blir litt vanna ut ettersom unga flytter ut. Men strikk og kryssord hører med. Håper på solrik påske, med dyna på verandaen og kos i sola.

    39. Vi feirer hyttepåske ved sjøen. Bålkos, fisking, pølse på termos, kokte egg og spare ribs! Kvikk lunsj og appelsiner hører også med! Tar med strikketøyet både i solveggen på hytta og på en holme uti fjorden. Så håper på påskesol😄 Har planer om hele tre samstrikker: Narsiss med Denise Samson, Solgløtt med Vanja Blix Langsrud og Aftur med Jarbo. Har et par mnd på meg så får se hvor langt jeg kommer😄👍 God påske til deg også!

    40. Vi er en vennegjeng som har som tradisjon å møtes en dag i påsken for aking, grilling og gode samtaler! Veldig koselig! God påske til deg og dine!

    41. Som regel er tradisjonen hyttepåske på fjellet! Er nesten alltid heldig med været i påsken, så det er helt nydelig. Bål, skiturer, påskeegg, strikk og kryssord. I år blir det påske på jobb på grunn av jobb i helsevesenet. Det blir en sen feiring på hytta etter påske! Er skikkelig nybegynner når det gjelder strikking, så prøver på barnetøy, for det blir jeg fortere ferdig med når tålmodigheten blir for liten! Nå strikker jeg faktisk en skikkelig kosegenser til ei venninne i en fin mørk grønnfarge!

    42. Man forandrer seg etter som man blir eldre. Pga mannens sykdom planlegger vi lite foran påske. Lammelår i fryseboksen til en dag det passer. Kanskje besøk på hytta til sønn, kanskje kjøre en tur. Pølsebål i nærområdet. Det kommer alt an på været. Ingen spesiell påskestrikk i år, bør få ferdig noe🐣🐥🐣

    43. God påske til degsom underholder oss heile året med strikkeprosjekt. Du er ein pådriver og gjer ting så spennande. Påsken har me feira heime i alle år Då barna budde heime var me ute og kokte egg v sjøen eller i skogholtet. Flott gje avgarde gave.

    44. Påske for meg er å nyte stille og rolige dager med strikketøyet, småturer, kanskje litt hagearbeid. Blir aleine i fem dager, min mann skal på fjellet, mens jeg har en dårlig ankel og det blir altfor lite som skjer mens resten går på ski. 8 personer på 60 kvm er også strevsomt. Så jeg blir i byen, reiser på besøk til mine voksne barn eller inviterer dem hit. Jeg har tenkt å strikke Stephen Wests Marled Mania Sweater i påsken og lese boken Brobyggere. Spise snop når jeg vil. Blir ikke kjedelig 😊

    45. Påska blir feiret på landet ved sjøen. Angående mat, så er det nyfiska torsk som er det mest tradisjonelle. Ellers kan det bli lammelår og mye forskjellig egentlig. Skal gjøre klar påskehåndarbeide de første dagene her. Tror det blir genser til barnebarnet og babyteppe. Det tykke garnet ser herlig ut, hadde vært kjekt ja. GOD PÅSKE til deg og dine!

    46. Påska kommer med kos, godteri, strikk, gjerne hytte og ski, men kan også være by og sol, god bok, krim, familie og rolig tempo. Gleder meg skikkelig til årets påske, som heldigvis er ganske nær. Ønsker deg og dine en riktig god påske!

    47. Var alltid på hytta i fjellet i påska da jeg var liten, så hjemmepåske er ikke helt det samme (selv om det har sine gode sider).
      Påskekryssord, sol i husveggen, kattene som synes det er fantastisk med vår etter en kald vinter (fremdeles mye snø da).
      Usikker på om det blir noe nytt strikketøy. Holder på med et teppe som tar laang tid, spesielt når jeg går lei. Om jeg finner et mønster jeg liker, kanskje det blir noe til datteren til ei venninne.

    48. Jeg sitter her og leser bloggen din og kommer plutselig på konkurransen din… Håper bare jeg ikke er for sen for sånn garn har jeg drømt om 🤗 Før jeg ble syk så jobbet jeg som sykepleier og da måtte jeg ofte jobbe i påsken. Men nå har hele familien fri og vi bruker å kose oss sammen ❤ Vi spiser gode sene frokoster 🍞🍳☕ Om kveldene spiller vi ofte spill som scrabble eller kortspill. I stedet for hver sine påskeegg så har vi et kjempestort påskeegg som jeg fyller opp med masse sjokolade, marsipan og smågodt som jeg bruker å ta frem om kvelden når vi alle seks er samla i stua. Ellers så varierer det hva vi gjør i påsken, men vi går kanskje en tur (hvis formen min er bra), kinobesøk eller besøker familie og venner. Men det viktigste er at vi koser oss sammen og lader batteriene til hverdagen begynner på igjen 😊 God påske 🐥🐣🐥

    49. Jeg elsker påsken, vi er enten hjemme eller hos min mor, tradisjonene er de samme begge plasser. Jeg elsker ordne påskeegg til ungene, det MÅ jeg gjøre 🐥 jeg lager skattekart, selv eldste på 19?år gleder seg fremdeles !
      Vi er mye ute, tidligere var vi mye på ski, men pga kronisk syke barn så utgår det nå, vi koser oss like mye uansett, bål i solveggen, gode naboer , kakao, pølse grilling og sjokolade !
      Det er deilig med fri på denne tiden, siste del av vinteren er god, da varmer sola og verden våkner til liv igjen.
      GOD PÅSKE 🐣

    50. Gleder meg til denne påsken nå når eg er frisk😊. Denne påsken blir delt i to en liten tur til London, slik at jentene får gå på Harry Potter museum. Resten av Påsken skal vi være hjemme og kose oss, gå litt turer i nærmiljøet og slappe av🐣. God Påske til deg og dine

    51. Heldig er den som får denne garnpakken. Sikkert nok til et vognteppe—-
      Påskestrikkinga min er skolejakke/ lue og tights til ei som skal starte på skolen i høst–.
      Strikker i Tynn Merinoull. Det er seint å strikke av, men blir så passe tykt—
      God Påske.

    52. Har hatt lyst til å prøve det garnet, veldig fin farge😍
      Vi pleier å reise på hytta ved sjøen. Der spiller vi spill, går turer og koser oss i hytteveggen med påskeegget. Bare må ha marsipan. Vi har ikke noen tradisjon på hva vi spiser, men det blir ofte grillmat😊 Påskekrim og kryssord hører også med. Håndarbeid har jeg alltid med meg. Har ikke med meg store prosjekter på hytta, så derfor blir det ofte kluter eller grytekluter.
      Ønsker deg god påske🐣

    53. Kunne tenkt meg det garnet og strikket ei slik pute, herlig grønnfarge💚.
      I påska drar vi til sommerhuset som ligger på landet. Der har vi nært til skiløypa, så det blir noen skiturer. Da er det bål og grilling med slekt og venner.
      De fleste middagene spiser vi hos svigermor, alt fra ribbe til lammelår, mye godt.
      Til påske må jeg ta inn seljekvister som jeg pynter med egg. Håndarbeid blir å strikke ferdig trysilkoften som jeg er begynt på, snart ferdig med bolen.
      God påske til deg og din familie 🐣🐥

    54. Min påsketradisjon er kryssord i fanget, påskekrim på TV, tente lys og marsipan <3 Og sånn koser jeg meg gjennom heeeele påsken 🙂

    55. Ser ingen grunn til å bryte familietradisjonen, så her blir det hjemmepåske. 🐣
      Det blir både strikking og hekling i påska. Har 1,5 arm igjen på en genser i Léttlopi til sønn min, og så blir det testhekling for yndlingsdesigneren min, men hva det skal bli er hemmelig 😉
      God påske! ☀️

    56. Pleier å reise en tur hjem til mor mi i påska og bli der noen dager..
      Har ikke helt spesielle mattradisjoner, men en form for lam blir det som regel.
      Strikker alltid, jeg. Årets påskestrikketøy er Perledrakt til barnebarn.
      God påske til deg og resten av gjengen. 😊

    57. Jeg pleier å være hjemme i påsken og strikke og kose meg. Akkurat nå strikker jeg ferdig en spirallue, og skal begynne på et par votter. Skal også spise gode middager i påskeuken !!! 🐥

    58. I år har vi for første gang en hytte å dra til så en liten tur dit blir det.
      Vi får besøk av min niese som er jevngammel med min datter, så det blir koselig.
      Vi må ut å grillepølser og håper været vil gi oss en skitur også nå som vi har så mye snø fortsatt.
      Påske tradisjoner er vi ikke så nøye på, men i år ligger min mors gamle påskeduker på og DET er koselig. Får gode barndomsminner av det.
      I år blir det litt Haruni sjal strikk til min datters lærer innimellom bunadsøm og veving av skallebånd. Ei riktig håndarbeidspåske med andre ord. Jeg skal lære de to 9 åringene å veve flosskant til bunadsvanter så vi skal få nok å gjøre selv om det ikke blir påskeverksted med påske pynt.
      Kos dere med bypåske

    59. Hei og god påske😀
      Nydelig garn og inspirerende blogg du har🤗
      Påsken er fjellet, hyttetur, langrennsturer. Obligatorisk jakt på påskeegg- vår påskehare skriver brev med kart og mange oppgaver som må løses av våre “barn”.. begynner å bli litt kleint ettersom de blir store men ingen vil gå glipp av PÅSKEEGGET😂
      Pinnekjøtt på langfredag. Strikketøyet er alltid med i sekken( og i år strikker jeg uendelig mange lommevenner som skal gis til ambulansen og de strikker jeg i løpet av matpausen 🐥🐏Påskekrim på kvelden og håper at iallefall en av oss får med seg hvem den skyldige er før vi sovner i sofaen 🐤
      God bypåske til deg

    60. Vi bruker å ha hjemmepåske og koser oss masse med god mat og drikke. Hver påskeaften har vi eggejakt i hagen, og påskerebus inne i huset. Utrolig artig! Jeg må alltid ha et strikketøy, og i år blir det en tjukk og påskegul genser 🙂

    61. Da jeg var lita så hadde vi som tradisjon å dra på isfiske på Skjærtorsdag. Det er lenge siden nå, mgn mine foreldre gjør det enda, bare nå med barnebarn.
      Nå har jeg ikke særlig mange tradisjoner lengre, annet enn påskeegg fult med godis, påskemarsipan og appelsiner og kremboller så det tyter ut øra mens jeg ser Fjols til Fjells døgnet rundt, om og om igjen ♡

    62. For et spennende garn🖒 og flott grønn farge😊 Her i gården er det hytta som gjelder i påska, med barn og barnebarn. Eldste barnebarnet, 6 år, har vært på hytta hver påske siden han var liten…så det er jo der påskeharen bør og legger eggene sine. Tror det blir lenge til vi tørr finne på noe annet i Påsken. Ungene leker ute, null TV og null dekning på mobil…kun dab radio, det er herlig. Strikking og rødvin til bestemor , spill og kakao til barna. Pinnekjøtt på påskeaften, det må vi ha😊 Ønsker deg og dine en flott og deilig påske… 🐥🐰

    63. Jaddajaddajdda… Klart du skal få høre hva jeg MÅ gjøre i påska… Alt og ingenting, egentlig. Besøke familie og venner, lappe av, strikke “litt” og lese, aller helst ute i solveggen med kakao, solbærtoddy, kaffe eller en god te,, helst litt sjokolade og lakris…løse kryssord, spise masse god mat, lage bollet eller vafler og spise rykende ferske (må kjøpe vaffeljern til bobilen til neste påske) og MÅ høre påskelabyrinten hver morgen… 😉🐥☉🐣🐤 GOD STRIKKEPÅSKE!!

    64. … Ja jeg glemte å si at årets påskestrikk som MÅ bli ferdig ganske så raskt er et babyteppe i Klompelompe strikk. . L i t t treg til å starte på prosjekt strikketeppe til barnebarnet og litt uoppmerksom innimellom så fer blir litt kluss med mønsteret har gjort til at jeg ikke har kommet RIKTIG så langt på teppet som jeg hadde tenkt… har jo tatt med garn til 2-3-4 andre prosjekt i bobilen også…. Heldig jeg som har en snill mann som aldri kommenterer antall garnposer jeg stapper inn i skapene på den lille City-vanen vår😊💞… Blir forresten påskelammelår her snart.. Svogeren er i full gang med å kokkelere med råvarene vi hadde med. Litt dumt at jeg ikke fant peppermyntegele på Kiwibutikken jeg handla på… Trodde DET skulle være mulig å få tak i overalt i hovedstaden når jeg finnet det på butikken hjemme (der det bor bare litt over 3500…..) Noen av oss(svigerinna mi og jeg) liker best lam med lettere kamuflert smak….) Får håpe ripsgele gjør samme nytten🙃 FORTSATT RIKTIG GOD PÅSKE 🐤🐣🐥

    65. Hei. Så flott med give away😀😀
      Min påske er nok ikke så spesiell. Har aldri gjort så mye ut av det med påska. Vi har alltid hjemme( i byen )påske. Spiser og koser oss med det vi får lyst på. Krim ser vi på tv.
      Jeg strikker hele året, men i påska, strikker jeg baby dress med raglands felling, hundegenser og traktorgenser. Håper å få det unna i påska iallefall.
      Kanskje dere syntes jeg har en kjedelig påske. Men jeg koser meg i hjemmet med strikket øyene jeg😊 Hadde vært supert å vinne dette flotte garnet😀😀😀😀

    66. Påska tilbringes stort sett hjemme etter at jeg ble voksen og fikk egne barn. Da jeg var lita, var vi ofte på setra og sto mye på ski, med bål og appelsin så klart. Mors hjemmestrikkede kløgenser og mormors ullsokker var alltid med 😉
      Påsken i år går med til strikking av genser til eldste datter (perles du nord – drops), i tillegg til stripene på temperaturteppe, et par trekkspillsokker som skal gies bort, og flettegenser til meg selv 😂 så å vinne garn til enda ett prosjekt, hadde jo vært perfekt 😉

    67. Har lenge tenkt å strikke et teppe og dette garnet hadde passet perfekt, nydelig farge.
      Påsken tilbringer jeg hjemme. Nyter hver dag uten å måtte haste avgårde på jobb. Det er deilig å starte dagen med morgenkaffe i sofaen i stedet for busstur.
      Har ingen spesielle påsketradisjoner utover å ha rolige dager med turer i nærområdet, håndarbeid og lesing. Nå holder jeg på med Løvfalljakken, har også tenkt å begynne å strikke en Bladrillejakke til mitt barnebarn i løpet av påsken.
      Ønsker deg en fortsatt deilig påske og takker for inspirasjon her på bloggen.

    68. Hei og god påske! For en flott premie på konkurransen din
      Jeg har tenkt at vår påske ikke er noe å fortelle om. Men så tenker jeg at det å være sammen og de fine øyeblikkene er verdt å fortelle om. Vi er hjemme i påska, jentene mine og jeg. Har noen tradisjoner som å gå på langfredagsfæra. Da går vi ut til et skjær som vanligvis ikke er mulig å gå ut til. I år var det veldig stor fjære så jeg fikk sett hvor stort skjæret egentlig er. Det var fint. Andre tradisjoner er påskeeggjakt og baking av påskekyllingrundstykker.
      I år har jeg to prosjekter. Jeg har begynt å strikke, er egentlig en hekler, så det er litt nytt for meg å like å strikke. Jeg har vært så heldig å få garn som jeg bruker. Følelsen av glede og takknemlighet for å ha fått garnet er kanskje det som er sterkest når jeg sitter med strikkinga. Jeg er begynt med en jakke i bruched alpaca silk, veldig vanskelig med kasting og greier… det andre prosjektet skulle bli et sjal i merino/bomull, men jeg bomma på oppskriften så det ble firkanta i stedet for trekanta. Jaja nå blir det er pledd etterhvert.
      Jeg ønsker deg og din familie en fortsatt fin påske. Håper at sola varmer og at du kan sitte ute uten å fryse.

    69. God påske!
      Her har vi ikke noen spesielle påsketradisjoner forutenom påske egg til guttene våres 💛 Dette året er intet unntak da jeg jobber hele påskeuken utenom langfredag og 2 påskedag. I år flytter vi hjem til hjemstedet mitt og mannen flytter allerede nedover nå på 2påskedag. Så da blir jeg alene med guttene våre til eldstemann er ferdig i 1klasse i juni.
      Men neste år håper jeg at vi kan få på plass noen påsketradisjoner bare oss og sammen med familien og vennene våre 💛
      I påsken iår holder jeg på med klutstrikk mellom familielivet og jobben 😊

    70. Vi pleier ofte å være på marked i Stavern, men i år blir det påsketrav på Klosterskogen travbane 😀 God påske til deg og dine 💛

    71. Å , dette garnet ser ut som det er laget for meg – især fargen . I påsken liker jeg godt å sitte i solveggen på hytta og strikke , og ellers gå på ski , eller kose meg inne i hytta , gjerne med strikketøy , og noe godt

Siste innlegg