GØYALE LUER – STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Sylvia Leake

 

Jøss, Alpakka er virkelig på god vei til å bli den nye sauen! Jepp, den kan også brukes til alt om man bare våger! Åsså er den jo sååå skjønn, bare synd den ikkje er så glad i KOS!! Et så herlig dyr åsså liker den ikkje å kose!?!? Er det mulig liksom!?? Jaja skikkelig KUL er den i allefall og eg skulle så absolutt hatt ei stor tomt med noen herlige Alpakka for så å ha vært selvforsynt med deilig ull! Mmmm
Er redd for at akkurat det får blir med drømmen hehe På den andre siden har eg jo Stefano D`Milo som har kroppen full med pels! Ja da, man kan karre og spinne kattehår, blande det litt med noe annet(?) og VIPS så får man den mykeste “Ulla”(?) man kan tenke seg! Jepp, eg har koset med et nøste og har mer enn èn gang vært på god vei å samle, meeeen så rant det bare ut i sanden…

 

HAHA du snakker om å havne ut på ville veier! Tilbake til Alpakka og deres herlige vesen!
Strikk deg ei lue med en helt flokk på så får du deg ei flotters lue 🙂

 

 

 

ALPACAS ON A HAT
Bildet over
Str 50—> 60 cm rundt hodet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Kamilla

 

Dette må jo være lua for meg! Masse farger og gøyalt uttrykk!
Denne kunne eg fint hatt i mange fargevarianter!

 

 

BIRGIT
Str 34—> 62 cm rundt hodet
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

Å du Hildrande Du og Herliga London! Nå er me i gang vettu! JuHuuu Ja me er nå i gang med SISTE uka før Påskeferien!! Ja eg VET at det er arbeidsdager i neste uke også, men siden Ali og eg bare går hjemme å “surrer” (Eller sløver me på sofaen??) og har skoleungdom så får me litt EXTRA ferie!! Eller ferie og ferie, me har jo misunnelsesverdig ferie hele året, men NÅ blir det uten å kjøre hit, dit, opp
og ned! Woop Woop så deilig akkurat DET skal bli! På den andre siden skal Alarmen være på, hver eneste dag kl 9.00! Jepp, selv om eg er B-Menneske og elsker sene produktiver kweller setter eg enda mer pris på litt tidlige morninger! Morgenstund ER Gull, spesielt om de 3 andre sover noen timer til etter at eg har stått opp! Da blir det kun meg, en sløv katt og fuglekvitter! *Ren Nytelse*

I dag er det mandag vettu, som eg på peker hver eneste uke er det den dagen eg like aller minst!
En av grunnene til det er fordi DibHassan trener sent og me må ut å kjøre! Egentlig så skjønner eg ikkje hvorfor det irriterer meg sånn for eg kjøre KUN til trening og Ali henter, men det blir liksom sent før roen faller over heimen og det blir kwell liksom. I dag der i mot skal eg NYTE dagen som om det er søndag og bare KOoOSE meg! Gidder ikkje ødelegge dagen med å irritere meg over dette!
Så bortkastet liksom!

Først av alt skal eg rydde bort og brette litt klær før eg svipper innom badet og shainer meg selv
og SÅÅÅÅ skal eg ta Elle-Melle på kurvene eg nå har i stua. Troor det blir at eg strikker et nøste på teppet før eg fortsetter på jakka 🙂 Hvis eg strikker et nøste hver dag på teppe blir eg jo ferdig rimelig kjapt, ja om eg ikkje trenger mer garn!?!? Satser på at det holder med 12 hespler 🙂

I går kwell ble eg ferdig med en “seksjon” på jakken så da var det å feste en del tråder før eg fortsatte og eg syns det ser ganske så bra ut enn så lenge 🙂 Blir en del tråder nå i starten, men sånn må det jo bli når man bruker ørten smånøster! Har bestemt meg for å strikke denne jakka frem og tilbake!!
Eg syns selv ikkje det er et problem, men det som HADDE blitt et problem var hvis eg måtte sydd med symaskin før eg kunne klippe den opp i fronten! Ja det måtte eg har gjort ser du! Siden garnet eg strikker med er SuperWash utgår Steeking så da var det en lett avgjørelse: Frem og tilbake 🙂
På den måten har eg også mye mer kontroll på alle nøstene 🙂 Så det så 🙂

Men men det er vel bare å komme i gang da?? Me får tastes etter hvert,
men du kan jo i tilfellet bli med på SnapChat for eventuell fremdrift 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTTE MANDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #lue #hat #alpakka #alpaca #svenskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg