EN TUR FULL AV STRESS, MEN NÅ ER DET KWELL OG FERIE!

 

Ok, vanligvis så er det alltid koselig når Ali og eg er på tur, men IKKJE i dag!! For det første har eg gruet meg i forkant, ikkje minst pga de undersjøiske tunnelene og når eg visste hvilket vær som var ventet så eg slettes ikkje frem til ferjeturen! For det andre var det fullstendig GRUSOMT å stå opp kl 6 og ikkje få nok tid til å “hente seg inn” før man skal ut av døren, det i seg selv er dømt til
å mislykkes…På bussen opp satt eg å halvsov for eg klarte overhodet ikkje
å våkne og det er ganske fælt!

 

 

Ferjeturen opp til Haugesund gikk ganske fint da stormen ikkje var kommet “inn” ennå, men me var fast bestemt på å være på ferja hjem igjen FØR stormen ramlet innover øyene her!

 

Besøket i Haugesund startet med å stå nesten 1 time å vente på Bussterminalen….Formålet med turen var at han Ali skulle kjøpe seg et leketøy…..en ny bil! Vedkomne som skulle selge den brukte utrolig lang tid ned til stasjonen til å bare bo “2 min unna”. Det var ISkaldt og eg var allerede på dette tidspunktet gjennomfrossen! Han og Ali brukte OVER 1 time på å gå gjennom og prøvekjøre gliset
og eg sto der å frøøøøs…..Men så tenkte eg at ganske snart er handelen i boks og eg kan sette meg
i en varm bil og rette nesa hjemover! HAHA Neida, denne herremannen hadde ikkje gjort noen ting, dvs si me først måtte bli med han hjem for han hadde GLEMT å ta med papirer og DEKK+ han skulle rydde UT av bilen! OMG! ! Jaja, nok en gang ble eg stående utenfor blokka å vente…..Når han så kommer ut sier han at me må på Biltilsynet! Prøvde å si at det gjør me i Stavanger for eg ordnet Forsikringen allerede i går, men nei, han kunne ikkje stole på oss var svaret….Ok, det er jo gøy å høre! Så da gikk turen på Biltilsynet og HELDIGVIS sa dama der at det var UNØDVENDIG at
me kom for dette kunne me ordne i Stavanger! HAHA

 

Men ok, nå ble me kvitt han og kunne hoppe i bilen og sette nesa mot Arsvågen og ferja, men det var da gått en del timer og stormen var virkelig ankommet! Eg var så sur og sååå kaldt at eg bestemte at me like godt kunne sitte i bilen på overfarten. UhUuuu det var ganske skummelt!
Det braket, dunket og gynget veldig på bildekket. 
Omsider var me i land og kun 2 undersjøiske tunneler var igjen….eg pustet nesten ikkje før me kom ut på andre siden og da var det kun 10 min hjem!

 

 

 

Vel hjemme sto begge ungene og virkelig KOSET seg på kjøkkenet med høy musikk og kokkelering
på høyt nivå! Så herlig! Da var det baking av kake på gang siden med skal kose oss litt i morgen fordi Ali hadde bursdag nå i uka og taco var under oppseilig 🙂 Sååå flinke de er! Eg der i mot var et vrak så det ble noe og drikke og så stupte eg i seng! Tror eg sovnet på vei ned til puta! Sov i ca 3 timer
og ennå frøs eg da eg våknet så eg kom meg på beina, fikk i meg noe mat og hoppet i dusjen!
DER sto eg lenge!

 

Nå omsider har eg innfunnet litt ro, men føler virkelig kroppen er fullstendig HERJET fra topp til tå! ALDRI MER! Det sa eg til Ali også, ja at eg aldri me kommer til å bli med på en så dårlig planlagt
og impulsiv tur! Ikkje på denne årstiden i allefall. Det ble ikkje helt den starten på ferien som eg hadde tenkt for min plan var å pynte til Påske i dag, men men får se om eg orker i morgen.

Nå skal eg bare leke abøbe resten av kwellen, kanskje eg orker å strikke litt for ellers har eg mer enn nok med å bare sitte her i grunnen. I morgen? NADA planer, kun stå opp, ta på pysj og sitte i Go`stolen og KANSKJE kommer det litt kyllinger på plass-HVIS eg orker hehe

Beklager dårlig Snapping i dag, men som du kanskje skjønner så var verken humøret, tiden eller været på min side! Det ble rett og slett bare kaos og stress….Men TUSEN TAKK for alle de koselig Snappene eg fikk i løpet av dagen, det satte eg veldig pris på i dag 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIG FREDAGS KWELL

Nå herjer storm og kuling rundt hushjørnene 🙂 

Go`klem fra ei TOTALT Utslittt Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Da skjønner jeg godt at det var deilig å komme hjem igjen ja! Jeg er heller ikke glad i slike impulsive turer, er ikke syk eller har medisinsk grunn til det, men jeg er bare ikke impulsiv av meg 🙂 Hva har han kjøpt slags “glis” da?:)

    2. Vibeke: Han er BMW elsker på sin hals og endelig dukket det rette modellen/årstallet opp. Eneste eg har fått med meg er at den er i 5-serien hehe Eg for min del er meget fornøyd med Opelen med har, men den har det vært en del småsnusk med det siste året. Regner med en sprek sommer på hjul hehe

    3. Off – å dra på “tur” for å kjøpe bil hadde jeg aldri vært med på – selv ikke for turen sin skyld.
      Bil er noe som frakter meg/oss fra A til B, og skal være sikker på veien – alt utenom det er helt uinteressant…

    4. Hilde: Joda, me har vært på slike turer før og hatt det helt topp 🙂 Siste me var på “Bil”tur var til Bergen. Det var sommer, GODT planlagt og handelen gikk som smurt og etterpå hadde me en fantastisk dag i Bergen og koset oss til kwellen før me hadde en fin biltur hjem. Så det går fint an, men denne turen skjedde sånn plutselig og uforberedet. Eg liker biler og ser på det litt mer som bare et fremkomstmiddel, men det er det 🙂 Eg er jo med for Ali sin skyld 🙂

    5. Ok 🙂 – stiller ikke opp for mannen min der altså – bil er noe som må frakte meg til utallige og diverse behandlinger – så bare den er trygg er det bra 😄

Siste innlegg