5 FJÆR = 3 HØNS OG 3 KYLLINGER – SKJØNNE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home og Linde Garn

Design av Susan B. Anderson

 

Trenger du noe å kose deg med ute på terrassen denne Påsken? Her har du noe du kan fylle kurven med 🙂 Det spiller for så vidt ingen rolle hvilket garn du velger, men vil du ha de små og nusselige som på bildene skal det brukes tynt garn, ja som f.eks Tynn Ull (Noe du kan putte i posen sammen med Påskegotteriet du skal kjøpe over helga) fra Nille eller du kan bruke DETTE eller DETTE
Eg er ganske så sikker på at du også har noe i lageret ditt du kan bruke 🙂 

 

 

D-IS FOR DUCKLING
Bildet over

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Design av Susan B. Anderson

 

Susan B.Anderson har mye sånn småstrikk som eg virkelig digger og noe av det har eg også strikket, f.eks har eg strikket en flokk av DISSE! Nå har også den gjengen fått noen små ulldotter,
ja du må bare innom
HER å titte!

Eg elsker jo sånn smått og dille og dette er jo det perfekte dillet du kan strikke nå i Påsken og utover våren! Herlig som pynt, men også en super liten ting og putte opp i en gave som er til en småttis 🙂
Eg strikket en gjeng med sauser og la opp i en barselkoffert for et par år siden 🙂 Vellykket det!

 

 

THREE FRENSH HENS


 

 

 

 

 

 

* * * *

Opp me skyvedøra og BORT med gardinene! DET var det først eg gjorde da eg kravlet meg inn
i stua i morges! For en deilig morgen! Det er hele 8 grader ute og sola skinner, men om det varer,
ja DET er en helt annen sak! Det luktet VÅR da eg sveipet opp døra og bare stakk hodet ut å pustet!
Etter hvert skal det visst nok skye til, men intet nedbør i siktet og gradene skal holde seg 🙂

Utover selve Påsken er det meldt kaldere, men SOL! I dag synger nå i allefall fuglene for FULL hals
og det er noe som er balsam i ørene på en eller veldig stiv og vond lørdag morgen!

Ja eg føler virkelig eg har kommet ut av en “trommel” eller noe! Sleit me å komme meg opp av senga for eg er stiv fra lilletåe og helt ut i håret! + eg var pottetett da eg våknet! Jepp, som sagt; Eg skamfrøs
i flere timer i går og hadde ellers en knallhard dag! Men dagen i dag skal IKKJE ødelegges av noen! Nå etterpå skal eg hente Påskedillet eg har kjøpt til ungene, ta det med meg inn på Garnrommet, setter med ned på gulvet (opp på saueskinnet) og så skal eg dandere til Påske“egget” til ungene 🙂 Har kjøpt noen skjønne PåskePyntePoser som eg lager det til i 🙂 Det er sååå KOS! Når Ali etter hvert står opp skal han i garasjen å hente opp de 2 eskene me har med Påskepynt og så får eg stelle litt i stua 🙂
Utover det skal eg ikkje gjøre en dritt! *ler* Ja annet ennå pleie legemet og strikke 🙂 Har jo en HEL dag å ta igjen på strikkefronten så eg berettiget en dag i Bobla sammen med kurvene mine 🙂

Innsatset og ofringen eg gjorde i går er verdt mer en ei uke helt for meg selv hehe Kjenner eg gutta mine riktig får eg det også! De har blitt ganske flinke i årenes løp å “lese” formen min og det er handlingene de utfører som sier meg at de skjønner! Det er sååå deilig å slippe og si at man
har en vond dag 🙂 Jepp, så eg tror dagen blir ganske så fin den 🙂 

Håper også at du har en fin og god dag 🙂 KOS deg for alt det er verdt!

NYT EN YRENDE
VÅRDAG!

 

 

 

Et Tips! 2 sanger som går på Repeat hos meg er DENNE og DENNE! OMG!
Tror ALDRI eg kan gå lei!


Go`klem fra ei Mørbanket og Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #pattern #strikkeoppskrift #påske #easter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

12 kommentarer
    1. Hjertesukk – kan ikke du ha to blogger -en om supergode tips om strikking/oppskrifter og én om alle dine plager? Vi er flere som faktisk er født med store utfordringer og smerter, og som i tillegg har fått alvorlige og smertefulle diagnoser – kos og inspirerende å lese om strikking/hobby, resten velger jeg bort på andre blogger – her får vi både og – ønsker en “feelgood” og inspirerende blogg – men DIN blogg, og du skriver hva du vil/føler for. Beveger meg bort herfra til noen som kan gi meg inspirasjonen og energien, og ikke minst feelgooden jeg søker. Lykke til videre 😊

    2. Bloggen må bare bestå akkurat slik som den er. Den er ekte, uten dilldall om alt det perfekte.
      God påske

    3. Enig med Wenche. Det er den gode blandingen som gir meg en feelgood opplevelse. Å lese om gleden fra strikkinga, garn og annet herlig dill i hverdagen, som kan bestå av smerte. Den er ekte og god.
      Ha en fin og god strikkehelg, Vibbedille! Digger deg 🙂
      og GOD PÅSKE 🙂

    4. Helene: Beklager så mye at du ikkje får inspirasjon eller energi på min blogg, men du velger selv hva du ønsker å lese og eg trenger på ingen måte forsvare hva eg gjør her inne så du får har Lykke til med din søken etter den perfekte blogg 🙂

    5. Wenche Aasland: Takk skal du ha Wenche <3 Er i grunnen ganske så enig med deg om det 🙂 Har en herlig påske full av fjær og KOoOS 🙂

    6. Reidun: Takk skal du ha <3 Ja eg syns i grunnen eg får til en fin kombinasjon og det er GODT å kunne vise at hverdagen på tross av mye smerter kan være utrolig god og fin, det er tross alt derfor eg har utnevnt meg selv som Livsnyter 🙂 Ha en herlig Påske du også 🙂

    7. Hei hei.Vær som du er du,det er det jeg setter så stor pris på,ikke noe falske greier med deg.
      Og masse inspirasjon får jeg også.Sier som Ole Brum jeg ,ja takk begge deler,til både og høre hvordan du har det og masse inspirasjon.
      Ha en strålende helg og påske.🐥🐤🐰🐇

    8. Hei
      Er helt enig med de som mener bloggen skal være som den er! Selv om det er en “strikkeblogg”, er det jo et menneske som står bak den. Hadde det bare vært om strikking, tror jeg ikke den har vært like populær! Så stå på videre Vibbedille på samme måte du alltid har gjort. Du er en inspirasjon for meg på mange plan. God påske🐥

Siste innlegg