EN PÅSKE FULL AV GODSAKER BÅDE MED OG UTEN ULL! -GRATIS OPPSKRIFTER

 

Hver eneste Påske skryter eg av favoritkyllingene mine! Ja for de er skikkelig søte og skulle de blitt knust hadde eg blitt OPPRIKTIG lei meg! For en del år siden var eg med å drev på med StrikkeSalg på Krabbeloftet her i Tananger og der var det ei dame som laget disse kyllingene og eg snappet de med meg, ja det er sikkert i allefall 10 år siden de ble med meg hjem 🙂 De søteste me har 🙂 

 

Eg fikk fart på rompa mi tidligere for eg visste at ETTERPÅ kunne eg bare chille her i Go`stolen 🙂
Eg ryddet bort alt som var vasket på kjøkkenet og ryddet det fint før eg så svingte ei GOD gryte med alt som trengs til
Ingefær Shot! Nå er eg fullstendig avhengig og Afipran`en som eg har tatt mot kvalme
i veldig mangen år står nå bare å støver ned i skapet! JuHuuu og Woop Woop!

(Legen min ble superhappy for men “oppdagelse” av bruken av Ingefær! ANBEFALES!)

 

 

 

Mens eg ryddet litt og styrte på kjøkkenet var Ali og DibHassan i garasjen og fant alt av Påskepynt 🙂 Flinke gutta mine <3 Eg satte meg så til rette på “Nødvendelig Rommet” med lukket dør fra nysgjerrige øyner hehe Koset meg der mens eg rigget til Påske“egga” til begge ungene 🙂 Ble litt av hvert og nå har de HELE ferien noe å kose seg med 🙂 Jepp, eg er strålende fornøyd med å være så heldig at me har
2 hjemmekjære unger
<3 Det ble også litt Go`saker i et par skåler på bordet 🙂
Ali er ganske glad i sjokolade 🙂

 

Det som er så SUPERT er at det er et alternativ for alle! En del som leser her inne reagerer negativt  HVER eneste gang eg skriver/har bilder av snop, men da er det sååå bra at det finnes noe for deg også! Jepp, ta deg en tur innom HER og eg gir deg 10% hvis du skriver
“sukkerfritt” i bestillingen din 🙂 Så da vil me begge bli fornøyde ser du 🙂 

 

 


Hønene er satt på sin faste plass og de setter virkelig farge på stua og tilværelsen! Men ett problem har eg: Eg finner søren meg ikkje heftet/oppskriften på de!?!?! Eg mener ganske sikkert at de er fra et Sandnes Hefte?? Ville jo gjerne at du skulle fått det vettu, ja disse går så kjapt å strikke/tove så kunne du også fått deg et KOR til Påske 🙂 Det eg fant i steden for var
DISSE som også er veldig søte da!
Redigert inn: Heftet eg leita etter er
DETTE!

Andre ting eg har laget til Påske og som er med på å pynte opp i heimen er DISSE DISSE og DISSE!

 

 


Har du små kids i heimen er jo denne type pynt helt bedårende!
Her er det DibHassan som har koset seg i barnehagen og pynten er GULL verdt!

 

 


Her har du også noen skikkelig Go`biter som eg har heklet! Eg bare DIGGER at de er litt sånn herlig makabre MoHaaa Du kan jo velge å gi de bedårende øyne og fine smil uten problem og oppskriften,
ja den kan du plukke med deg
HER! Den er selvfølgelig Gratis 🙂

De superkoselige uglene som du så vidt kan se her er fra Drops, oppskriften,
ja den er også Gratis og du plukker den galant med deg fra HER!

 

 

 


Enn så lenge finnes det lite Påskeinspirert håndarbeid i mine kurver, her er det PåskeStrikkinga som er på plass og det er dette eg skal KOoOSE meg med hele ferien og eg nyter hver eneste masken enten det er megatjukk eller tynn og lett 🙂 Her gjelder det å KOoOSE seg med det man har tilgjengelig 🙂 Eg vet at du også har noe du koser deg med, ja eg har fått MYE flott strikk tilsendt på blant annet Snap og dere frister meg virkelig mye! Det gjelder bare å holde seg i selen hehe

Her i heimen begynner det å dufte deilig middag og eg kjenner tarmene romler etter mat!
Herlig helsteikt lammelår med “fløte”gratinerte poteter (Pga meg lager Ali dette på Lettmelk, smaker fortreffelig) står på menyen sammen med Rosenkål, Brokkoli og Gulrøtter + en deilig saus. Da er det bare å tilsette en dæsj Tyttebær on the siden 🙂

Tja da er det jo rett og slett bare å vente på at middagen gjør seg selv ferdig 🙂 Ali har benyttet ventetiden til å dusje og klippe seg! Så nå er han så snaisen uten alle krøllene hehe

Sånn utover dette vil eg bare si en ting:
Hvis du er på jakt etter en Ren og 100% Strikkeblogg uten noen ting annet, ja da må eg dessverre skuffe deg, for denne bloggen er ikkje det. Bloggen min er blitt en del av MITT liv og mye av livet mitt dreier seg om denne bloggen 🙂 Eg har snart blogget i 12 år og det har vært med på å gi meg et fullstendig verdifult liv på så mange plan som er mulig for en i min situasjon. Eg får vel nesten beklage at eg “plager” noen med min skavanker og “lidelser”, men DET er en del av mitt liv. Formålet mitt med bloggen er å ha et sted hvor eg kan leve ut min sosiale side samtidig som eg kan vise at man virkelig kan leve et fullverdig og GODT liv på tross av sine mangler og mye smerter. Det gjelder bare å TENKE positivt og være OPTIMIST uansett hva og gjøre hver eneste dag til en FEST sammen med det man elsker mest, som i mitt tilfellet er strikking! Ja for selv om man er alvorlig syk betyr ikkje det at man “bare” skal sitte der og uten å kunne smile eller kose seg 🙂 Eg vil leve for alt det er verdt og fulle dagene mine med masse KOS! Så lenge bloggen handler om min StrikkeHverdag vil det alltid dukke opp litt skavanker og dumme ting mellom garnnøstene 🙂 Det er tross alt LIVET det handler om 🙂

Men NÅ!? Nå skal eg ut på kjøkkenet og sile neste ute beholdning av Ingefær Shot! det dufte magisk av den gryta skal eg si deg og endelig kan eg få dagens “dose” før middagen skal ned i magen 🙂

KOS DEG MASSE OG HA EN
HERLIG OG FORTRYLLENDE LØRDAG

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille i KoseModus 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #gratistrikkeoppskrift #gratishekleoppskrift #strikkekos #påskestrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

5 kommentarer
    1. Håper du fortsetter å skrive akkurat som du har gjort hittil. Bloggen din er inspirerende, interessant og trivelig å lese! ☺
      Ha en fin strikkekveld!

    2. Hei, jeg strikket også de hønene, mener oppskriften stod i Familien.
      (Har ikke gjorde mine ferdige enda….kanskje denne påska…..)
      Sitter å strikker på Shetland Triangle Lace Shawl, for et nydelig mønster, og utrolig lett å strikke. Mitt sjal blir i orange finull. Trenger litt farge nå. Takk for tipset om oppskriften!
      Vil også takke deg for din åpenhet rundt egen helse, det er veldig inspirerende med tanke på mine senskader(fatigue) etter brystkreft.
      Ha en fin fin lørdag, her blir det hjemmelag pizza og film med tenåringene.
      Klem fra Laila

    3. Hei!
      Du har helt rett, mønsteret til Påskehøner er fra Sandnes garn. Den kan lastes ned gratis på Sandnes garns nettside, søk opp Påske, så dukker KIT nr 5 opp litt nede på siden. Jeg har strikket og tovet mange av disse i flere størrelser opp i gjennom årene. Man kan også strikke samme høne i stor størrelse, til å ha posen fra en vinkartong inni (den kalles Påske-vin-høne).
      Riktig GOD PÅSKE til deg og dine! Hilsen Line i Oslo.

Siste innlegg