“HÅPET ER LYSEGRØNT”- NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Marianne J. Bjerkman

 

De siste par åra er det blitt veldig populær å strikke bladmønster og eg skjønner det godt! Ahaa det er jo lekkert da, ja det blir så delikat syns eg og med “riktig” garn blir mønsteret så tydelig og flott!

Eg har en del oppskrifter med denne type mønster i den evinnelige kø`en min og eg har jo allerede èn jakke i boks vettu 🙂 Tror rett og slett denne genseren sniker seg inn blant de andre bladene 🙂
SÅåå nydelig <3 Genseren er oversize og har en litt baggy fasong, dvs man faktisk kan skjule litt skavanker under der! (Les:Blondekant) Det kan man jo like + det er så herlig å trekke en ganske ledig genser over hodet som er utrolig myk og god! Deilig rett på huden om man vil 🙂 Strikkes i SilkeAlpakka og Kid Silk, dvs eg fint kunne brukt den over ei pysjbukse når eg er i humør for litt KOoOS <3 

 

 

Design av Marianne J. Bjerkman

Det at genseren ellers er i riller syns jo eg er helt fortreffelig! Elsker jo riller som du vet og benytter en hver anledning eg har til å gjøre nettopp det 🙂 

 

 

HÅPET ER LYSEGRØNT
Bildene over
Opp til 139 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

* * * *

Du? Tenk deg så deilig! HA! Det er mandag, ok? Men det er en mandag fullstendig ribbet for plikter
og planer!! JuHuuu ja i allefall for mitt, eller vårt vedkomne! Hvor herlig er vel ikkje det!?!?!

Ja eg er fullstendig klar over at det ER en vanlig arbeidsdag for mangen, ja helt frem til onsdag er det helt vanlige dager. Eller, for å være helt nøyaktig så er det da INGEN fridager i Påsken for det er jo alltid noen som må jobbe og TAKK OG PRIS for det sier eg bare. Men hver gang eg påpeker fridager og hvor herlig det er får eg en pekefinger over at det er faktisk noen som må jobbe! Hvorfor noen absolutt påpeke det, ja åsså med trykk på “som må”? Eller så sier de f.eks: “Nei eg har ikkje fri for noen må faktisk jobbe!” Mangen ganger, bare ved måten det sies på føler eg at eg krymper bare fordi eg yttrer en glede over at det er fridager! Ja for eg har jo fri hele året…Heldigvis har eg blitt flinkere
og flinkere til å bare heve meg over det og eg NYTER fridagene mine sammen med ungene, eller strengt tatt med DibHassan da siden Amira er en av de som jobber denne uka (Frem til onsdag da)

Jaja, anyway, la oss snakke om været! Det er noe som alltid funker å snakke om når samtalen man befinner seg i begynner å bli klein hehe I følge Yr.no skal det være tålig bra i dag, ja delvis sol
og overskyet og nesten opp til 7 grader! Dvs at eg skal  virkelig gå inn for at me kommer oss UT for
å ta bilder av Løvfall Jakka og Humulus! Det hadde vært så kjekt å fått det gjort 🙂 Eg er sååå fornøyd med begge 2 og eg gleder meg til eg skal skryte hemningsløst haha Det gøyeste er jo at den ene er strikket i et garn som faktisk mangen bannlyser! Noe eg ikkje kan skjønne, ja for det er jo så herlig!
Tja, dette vil jo også si at eg må ta på meg litte granne sminke i dag så mandagen kan jo bli ganske så fin vettu og ikkje minst skal det bli herlig med frisk sjøluft! Ahaa så lenge siden 🙂

Dessuten får eg jo muligheten til å prøve den “nye” bilen me kjøpte på fredag! Kom plutselig på at den har eg jo ikkje kjørt! haha Vettu? Eg hadde faktisk glemt hele bilen eg helt frem til Ali spurte Amira i går om hun ville bli med ut å kjøre en tur og så kunne hun kjøre hehe Snakk om å være et svimehue! hehe
Dette kan jo bli kjekt da! Amira syns den var alt for lang og stor, men så er hun vant med sin egen bil da som er en av de minste modellene til BMW og det er litt forskjell på den og vår 🙂 

Ok, da håper eg at det neste innlegget her blir med Løvfall Jakken og Humulus 🙂 Nå stikker eg på badet og steller meg og shainer meg, jepp, rett og slett bare gjøre meg klar for fotoshoot! haha
Så får me se da, ja om det blir noen fine bilder 🙂

KOS DEG MASSE OG HA EN
SUPER MANDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #håpeterlysegrønt #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg