DOBBELSTRIKK, TAR DU UTFORDRINGEN? – STRIKKEOPPSKRIFT

 Design av Lisa Hannan Fox

 

Wow! Må si eg ble ganske betatt ja, men akk for en jobb!?! Eg klarte en gan å strikke en liten lapp,
ja i dobbelstrikk, men tror aldri eg har tenkt sååå mye før som akkurat da! Vet at mange tar dette på strak arm så eg vil jo tro det går lettere og lettere jo mer man strikker. Uansett, teppet er jo super flott
og eg kunne jo ha tenkt meg en stort et, ja til sofaen vettu 🙂 Men, hadde eg startet på dette er eg redd for at det hadde havnet i en veldig ensom Turnus-gruppe, hva med deg? Noe du kunne tenkt deg

 

Teppet er strikket i Cascade220 så her har du mangen muligheten om du skal
holde deg til størrelsen som er oppgitt 🙂

 

 

 

 Design av Lisa Hannan Fox

 

Den ene siden…

 

 

 Design av Lisa Hannan Fox

Den andre siden! Stilig, ikkje det??

 

 

 

COUNTING SHEEP BLANKET
Bildene over
Dobbelstrikk
Str 91 cm X 102 cm

 

 

 

 

 

* * * *

Hmmmm nå vet eg ikkje helt hva eg skal si….ja eg av alle er tilnærmet STUM! Nei, ikkje av beundring, men av SJOKK! Du husker nok at eg la ut masse VÅRbilder nede ved sjøen i går?? Ja, nå SNØR det!!
Eller, luften er full av fjoner er vel mer riktig, men uansett, det ER snø! Vet jo at det er vinterens siste krampetrekninger som herjer opp og ned om dagen, men nå er nok nok syns eg! Om 5 dager er det April og da bør det nå i allefall være slutt de enorme vær og temperatur skiftene, gi meg VÅR!
Ja for i går var det så fint vettu at Ali startet t.o.m på oppryddingen av krukker og jord på terrassen! Dette kan jo nesten ta motet fra gud og hver man hehe

Men men eg pleier ikkje å la været styret meg så eg skal nok få koset meg uansett 🙂 Planen er
å strikke ca en halvtime på Chunky Teppet for så å fortsette på jakken. Har vel kommet ca 5 cm under ermene og det er laaaangt igjen hehe Denne vil eg skal henge å “dingle” sånn midt ned på låra, har lyst å ha store lommer + eg vil finne på NOE bak på ryggen, men HVA, ja det vet eg ikkje ennå! Jammen godt eg har et langt stykke å strikke, dvs god tid å planlegge 🙂 Siden garnet eg strikker med er Superwash strikker eg den Frem oooog tilbake hehe Det gjør meg faktisk ingenting og enn så lenge går det helt fint 🙂 Så lenge garnet og pinnen glir fint sammen går det som en drøm 🙂

Hadde det vært “vanlig” ull som ikkje er SW hadde eg strikket rundt for så å bare klippe opp, men når det er SW må eg jo sy med maskinen og det er det ikkje snakk om en gang!

Her i stua er det heelt stille, begge gutta sover ennå og Amira er på jobb. Eg våknet i 7 tiden i morges og da hadde ikkje Ali lagt seg ennå! Var det en god film på gang hehe Regner ikkje med at eg ser han helt med det første. DibHassan ga meg beskjed om å vekke han i 12 tiden for det er visst planer om en kinotur i dag sammen med et par kamerater 🙂

Tja, kanskje eg skal tusle ut på kjøkkenet? Ja å shaine litt der før eg rigger meg til her i Go`stolen sammen med strikketøyet 🙂 Dagen blir nok ikkje så verst skal du se 🙂 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE STRIKKEDAG

Go`klem fra ei Vibbedille i PåskeModus 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #dobbelstrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg