ENDELIG! – EI EVENTYRLIG NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Ann Myhre aka Pinneguri

 

Siden eg kjøpte oppskrifta til BARNEJAKKA TRUDILUTT tidlig i fjor høst har eg seriøst drømt å få den i en størrelse til meg selv! Ja for skal eg strikke meg ei koftetype jakke så skal det absolutt bli denne! Den er jo helt eventyrlig fantastisk! Sånn ved første øyekast tenker:
“Oj, mye arbeid, men akk så gøy da!”

Allerede på nåværende tidspunkt (Fortsatt midt i et hekkans jakkekaos!) kan eg se for meg at eg bare ha den i natur/brunt eller natur/oker. Skal eg strikke denne jakken, ja da kunne eg tenkt meg å bestilt orginalgarnet, det blir faktisk ikkje så gale i pris 🙂 Garnet kan du sjekke ut HER!
Jakken kan også fint strikkes i Finull eller f.eks Ask/Hifa

 

Eg har bare gode erfaringer med Pinneguri sine jakkeoppskrifter og de er virkelig nøye utarbeidet,
ikkje mye som blir levert til tilfeldigheten der nei! 🙂

 

Denne der i mot strikkes nedene fra og opp, det er lenge siden eg har strikket og eg får som regel problem med at de blir fine over brystet. Men eg satser på at denne oppskrifta er helt super og at det blir perfekt 🙂 Ja, eg blir vel egentlig nødt til å rydde plass på lista!
Regner med at du også klarer å fixe det?

 

 

 

Design av Ann Myhre aka Pinneguri

 

 

DAMEJAKKA TRUDILUTT
Bildene over
Str XS —> XXXL
Dvs fra 82 cm —> 122 cm rundt brystet

* * * *

Åååå eg trengte virkelig en pause i kaoset nå! Er akkurat ferdig med en bakgrunnsstriper så dvs at eg nå må sure opp Ørten87 nye smånøster i den andre bakgrunnsfargen! GI MEG STYRKE!! Eg slukte nettopp ei skål med Ali`s herlige og energifylte Kyllingsuppe så det hjelper nok litt 🙂

Har også allerede vært på butikken!!! Ja så DibHassan får ta bussen hjem i dag! Hvis du ikkje røyker så skjønner du muligens ikkje irritasjonen min, men i det siste så har tobakken vært utrolig TØRR!!
Ali kjøpte en til meg i morges og det er nesten som støv! Dette resulterer ikkje bare i at det er veldig vanskelig å rulle, men fytti det er sterkt! Eg røyker den mildes tobakken som er, men når den smaker som en tjukk sigar, ja da er noe galt! Så da hoppet eg i bilen når eg var våken og frezte ned på butikken og fikk bytten den…Ikkje at den nye var så bra, men litt bedre kanskje…Kjenner det irriterer ja!
Når eg først skal ta meg en sigarett skal den være god liksom…Kan jo like gjerne plukke gress og tørke det hehe Men som sagt, hvis du ikkje røyker har du nok sikkert ikkje forståelse for dette *ler*

Anyway, eg er klar til dust! Må bare hente et nytt nøste som eg kan surre opp så er det rett og slett bare å komme i gang, jo føøør jo heller! Når eg ser på diagrammet er eg snaaart halvveis hvis eg er veldig optimistisk! haha Når mønsteret er ferdig kan eg jo fortsette med å feste 50 millioner tråder…
Ja, som sagt, eg vet ikkje hva eg har begitt meg ut på…..Virkelig ikkje ass….

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE ETTERMIDDAG

Go`klem fra ei SuperOptimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #pattern #knit #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #damejakkatrudilutt #barnejakkatrudilutt #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer
    1. Eg røykte på 80-tallet og syns å huske at vi putta rå potetskiver oppi tobakken hvis den var for tørr, og at det hjalp. Høres det heilt jalla ut…?

    2. Anonym: hehe neida, det er tilfellet og eg har gjort det også, men det skulle være unødvendig å gjøre det på ny tobakk da. Den er uansett like stram i sterk i smaken 😉 Kanskje på tide å vurdere å legge badla på hylla hehe

    3. Jeg har sagt det så mange ganger før, men det er så verdt å gjenta. Jeg blir altså så rørt over hvordan du framstiller strikkemønstrene mine! Det er en som en varm omfavnelse hver eneste gang. Tusen, tusen takk! Og så håper jeg at nedenfra og opp også funker … jeg er jo ikke så glad i det sjøl, men hvis man begynner med et erme så ser man i hvert fall strikkefastheten før man har strikka altfor mange masker og runder.
      Igjen, tusen takk!

    4. Pinneguri: Bare Koselig 🙂 Det var lurt ja, ja å strikke et erm først 🙂 Da slipper eg i allefall at jakka blir for stor 🙂 Må bare tenke litt på FARGER! Det er neimen ikkje lett, men likte veldig godt den brune din 🙂

Siste innlegg