SOMMERSJALET! – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Design av The Noble Thread

Snakk om å kunne slenge havet, sanden og hele sommeren over skuldrene!! Noe så lekkert altså!
Svalende og deilig merino er tingen ser du! Ja eg ble jo ganske så betatt kan du trygt si!

 

På dette sjalet får du virkelig lekt og koset deg med masse forskjellige masker og mønster, en seksjon om gangen og det er jo greit for ingenting er vel verre en kaos? Det er også en flott mulighet til å ikkje minst lære noen nye teknikker, ja for utlært blir man aldri 🙂 *Godt å vite*

 

 

Design av The Noble Thread

 

 

 

ANEMONE
Bildene over
One Size

Garnet som er brukt i dette sjalet finner du HER, men skulle eg har strikket sjalet ville eg tatt en titt
i
DENNE BUTIKKEN for der er det virkelig mye fint snop altså!

Om du strikker med litt tynnere eller tykkere garn enn orginalen har ikkje noe å si annet enn at sjalet evn blir litt større eller litt mindre 🙂 Du kan uansett fint bruke pinne 3,75 mm

 

* * * *

Sånn ja, der er søndagen i full gang! Nå har eg nettopp sittet å suret opp en haug med nøster fra strikketøyet, ja for når eg nå fortsetter etterpå begynner eg på en ny blå striper så eg har derfor klippet av mangen tråder fra forrige stripe 🙂 Da oppdaget eg det rareste! Midt inni alt kaoset av tråder var det som om eg hadde strikket en lapp! Ja sånn ca 2X2 cm!! Det må jo være en “bivirkning” av at eg har et systematisk system på hvordan eg tvinner hver eneste tråd? Og til slutt så strikker det seg!?? Aldri sett det før, men det ble litt kaos når eg skulle surre opp alle nøstene! Det er bare 4 omg igjen å strikke!

Ellers har resten av gjengen vist seg å være våkne, ja Ali f.eks har laget fløtekake med aprikos til DibHassan som me skal kose oss med senere! Jepp, lille Jr er 16 år i morgen!! Han har der i mot ikkje tid å feire i morgen for i den “gården” skal det trenes selvfølgelig så feiringen skal tas samme med de beste kameratene om et par helger. Da blir det nok en helaften med mat fra Pappas meny hehe

Amira har bare bevist at hun lever for så å krype under dyna igjen! haha I og med at hun døgnet natt til i går pga hjemreisen har hun litt søvn å ta igjen 🙂 Eg har hatt meg en ganske lang formiddag alene så eg har både hatt meg en god dusj, laget opp neste ukes Ingenfær Shot og eg har strikket 🙂
Får stadig spørsmål om den Ingefæren min, ja nå har eg drukket det HVER dag siden midten av januar og NÅ er eg avhengig og får panikk hvis eg er tom!! Oppskriften min finner du HER!

Når det gjelder ting og tang som dere leter etter her på bloggen så har eg et tips: Scroll deg heeelt ned til bunnen av bloggens hovedside, der ligger det en liste som heter Kategorier, klikk på den kategorien det gjelder og der finner du alle innleggene som er aktulle for ditt søk 🙂

 

Sånn helt til slutt kan eg jo fortelle det at i denne heimen har me nå AVSLUTTET Vinteren! Jepp, nå er det Hasta la Vista og over og ut! Nå fyker piggdekka inn i garasjen og Sommerdekk er et faktum!
Det er allltid deilig å “høre” at man kjører tilnærmet lydløst! Sååå herlig!

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORTSATT SKJØNN SØNDAG!

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #anemone #sommersjal #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg