COZY CARDIGAN – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home

Design av Life is Cozy

 

Mmmm det var akkurat en slik Cozy Cardigan eg kunne ha trengt i dag! Du kan si hva du sil, men om man jobber eller bare er hjemme så er mandagen noe hardere enn andre dager å stå opp på!
Da hadde det vært herlig med en slik deilig jakke liggende på sengekanten, bare surre den rundt seg på vei ut mot kjøkkenet om bare for å beholde helgefølelsen bitte litt til….GIVE IT TO ME NOW!!

 

NORDIC Wool er et garn som egner seg veldig godt til nettopp denne type jakke! (Faktisk ganske så mange flotte farger i dette garnet!) Her skal ingen fryse ser du + den er myk og god når du står opp fra seng, ja den kan faktisk funke som en deilig morgenkåpe over pysjbuksa 🙂 Åååå hekkan!!! Nå fikk EG lyst på enda en jakke!!! Tro om eg er blitt bitt av jakkeBASILLEN nå!?!? Hvor skal vel dette ende…..??

 

 

 

COZY CLOUD CARDIGAN
Opp til 110 cm i brystvidde

 

 

 

 

 

* * * *

Javel, mandag altså…Har en del telefoner som må tas i dag og det er samtaler eg har blitt lei av å ta! Hver eneste måned eg ringe samme firma, Jepp, for hver eneste måned klarer de å sende FEIL type regning og eg skjønner ikkje at det kan være så vanskelig?? Det er meningen eg skal legge denne regningen inn på Autogiro (Det er jo sååå greit!) men da er det faktisk ganske viktig å få riktig beløp på regningen, er ikkje så hippen på å legge inn et beløp som er høyere enn det som faktisk skal betales heller så dette må nå ordnes en gang for alle! Det ene året endte det til slutt opp med at me ble trekt så mye for mye at me hadde GRATIS medlemskap i et helt år etterpå! Om man har et budsjett
å følge, ja da kan man ikkje drive å betale for mye heller hehe
Kanskje eg må ta den litt strenge tonen? hehe

ANYWAY! Vettu HVA!??? JuHuuuu eg er klar for VRANGBORD!! Woop Woop! Trodde av og til at eg aldri skulle bli ferdig slik at kom meg ned til den der vrangborda, men NÅ er hver eneste tråd klippet
og det skal seriøst bli GALlenge til eg skal legge meg ut med så mange nøster igjen! Det anbefales liksom ikkje helt på det varmeste kan du si, men hvis du liker å rote det litt til for deg selv så vær så god, eg skal ikkje stoppe deg for vettu?? Eg tror faktisk eg ble fornøyd med resultatet!! JuHuuu Krysser bare fingrene for at det blir ENDA bedre når alle de 5839 trådene er festet! Woop Woop!

Det skal bli en sann fryd å få et erm på en liten å handy rundpinne! Åååå det skal bli så herlig at eg tror de ermene er ferdig på bare et lite blunk! YES eg gleder meg til å vise deg denne jakken, ja for vettu hva?? Eg tror faktisk den blir kjempekul! LANG blir den også! Tror den stopper sånn ca 10 cm over knærene så den blir skikkelig deilig! Eg har sååå lenge hatt lyst på en skikkelig lang jakke som bare eg har-ja ikkje en slik mainstream som alle har, men som bare EG har, skjønner?? Tror faktisk eg har klart å strikke meg en slik, jaja, selv om eg skal fortelle deg hvordan den er strikket og gledelig dele den med deg er det i allefall bare eg som har den først 🙂 Det beste?? Den er sprøtt enkel å strikke:


Legg opp i halsen, raglanøking full fart, del for ermene, swusj swusj, fortsette bånn gass så lang du vil ha den, sett ermmaskene på en pinne, strikk den så lange du trenger den, plukk opp stolpemaskene
i en hekkans fart, 2 kanter, en med og en uten knapphull, til slutt en liten halskant! VOLÀ!
Tja, nå kan det godt være at eg smeller på et par lommer og noe mikkmakk på ermene til slutt,
ja eg må alltid finne på et eller annet som haaaler ut ferdigstillingen 🙂 Men alt i alt? En enkel jakke!

Nå skal eg bare skynte meg litt og få gjort litt her i heimen, kanskje eg lufter vaskefilla et lite øyeblikk og får bort litt støv? Tømmer et stativ i gangen og LUKKER døra til vaskerommet for ei stund, Tja, da skulle det vel være ganske presentabelt for det som kommer i morgen….?? MoHaaaa

KOS DEG OG HA EN
FLOTT UKESTART!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #cozycardigan #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg