ONEPIECE TIL DE SMÅ – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home og Linde Garn

Design av Marianne J.Bjerkman

 

Denne er bare så perfekt skjønn at eg må bare få den inn på lista jo før jo heller! Kjenner nemligen ei perfekt lita tulle som hadde trengt en sånn til høsten igjen, da blir hun 2 så da er det jo en perfekt kosedress til inne i barnehagen og garantert god under ytterdressen 🙂 Det PERFEKTE garnet til formålet har eg også så det gjenstår egentlig bare å velge farge!?!? Skal den være lekker?
Tidsriktig? Eller bare skikkelig gøyal!??

 

Ser du at den er RILLESTRIKKET!?!??! *Grenser til hyperventilering*

 

Orginalt strikkes den i Sandnes Merinoull, men som ALLTID finnes det et rimeligere og LIKE GODT alternativ! Valget er faktisk bare ditt og da kan du f.eks strikke den i  Superfine MerinoUll fra
Knit at Home eller du kan velge
MerinoUll fra Nille om det er enklere 🙂 Utrolig mange lekre fargealternativer i de to sist nevnte garntypene 🙂 Mitt neste prosjekt blir faktisk i MerinoUlla fra Nille 🙂 GJETT om eg gleder meg? Jepp, eg gjør faktisk det! Har bestemt hvilken genser det skal bli også
og den er såååå fin, men det skal eg komme tilbake til litt senere 🙂

 

 

 

 

Design av Marianne J.Bjerkman

 

Ååå denne Karryfargen(?) er jo berre lækker, eller hva?? Siden små barn ofte skitner seg ut er det jo godt å vite at OM man skulle bli hekta kan man like godt strikke mangen hehe Greit med skift!

 

 

BLADRILLE DRESS
Bildene over
Str 0 mnd —> 4 år

 

 

 

 

* * * *

Mandagen i boks! hehe Da er resten av uka bare barnematen vettu 🙂 Amira hentet Dib på trening i går kwell så Ali fikk en kwell Off og eg kjørte han til trening 🙂 Alle fornøyde 🙂 Dib hadde ikkje noe feiring
i går, men eg digget til litt kos for han anyway, bursdag er bursdag 🙂 Kokte ei gryte med pølser, flere pakker pølsebrød, sjokomelk, Sjokolade Cookie og brus (Jepp, på en mandag!) Da kunne han bare forsyne seg selv og Game hele dagen, eller frem til trening da hehe Der ble det litt ståhei når han kom og alle hadde jublet/klappet for han, ikkje pga bursdagen, men selvfølgelig pga Gullmedaljen han fikk på lørdagen. Så ja, det var stor stas på trening i går 🙂 *Stolt*

Men du?? VETTU KA!?!?? Det er ikkje bare Dib som eier et belte! Nop, nå har eg svart belte
i FESTING!!! Trådfesting! Jøsses altså, eg brukte stooore deler av gårsdagen på å feste og det var en salig fryd når eg var ferdig og eg tror eg ble ganske så fornøyd, satser på den siste strekkinga når eg til slutt skal vaske jakka 🙂 Nå er det full fart på vrangborden 🙂 HEKKAN! Akkurat nå kom eg jo på at eg har startet med 1 rett og 1 vrang!?? Hadde i grunnen tenkt å strikke 2 rett og 2 vrang!?! Hmmm nå ble eg i grunnen VELDIG i tvil her eg sitter!??

Hva føler du er best!? For å si det sånn så føler eg at 2 rett og 2 vrang trekker seg mye mer sammen, men likevel syns eg det er fineste. Men eg vil ikkje at vrangborden skal bli smalere enn selve nederkanten på jakka, eller at den skal trekke seg så mye sammen at den oppfører seg smalere når den bare henger rett ned….Skjønner du hva eg mener? Kanskje det rett og slett blir finere da med
1 rett 1 vrang? Men da syns f.eks eg at det er vanskelig å få fine knapphull….Hmmm SERIØST!!!
Dette må eg pokkor meg tenke godt over nå før eg fortsetter…..Hva liker du best?? Er du konsekvent på hva du bruker til enkelte ting eller tenker du ikkje over det??
Hva ville du hatt på en lang jakke som skal henge løst?

Anyway, eg får tenke litt på det før eg setter meg ned for å strikke. Meningen var å sette i sving både mopp og støvsuger i dag, men da eg sto opp kl 9 var allerede han Ali fart her i heimen! Dørene sto på vid gap og det var gulvvask på høyt nivå! Eg bare trippet inn på kjøkkenet og snek til meg en kopp kaffi før eg balanserte meg vei inn i stua. Tja, da var det neimen ikkje mye igjen å gjøre for min del! Vel, eg kan ta å vaske over salongbordet og det er vel det eneste. Da skulle me vel være godt forberedt til “besøk” kl 14 hehe Blir spennende det da 🙂

Eg får heller ta å svinge meg selv på badet slik at det ser ut for at eg i det hele tatt har stått opp 🙂
Ute skinner sola og det minner faktisk kraftig om slik eg husker VÅREN!

KOS DEG OG HA EN
SUPER DAG!

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #onepiece #knitathome #lindegarn #merinoull #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg