STRIKKE TIL EN GUTTEBABY? – STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Tina Hauglund

 

Fikk en herlig forespørsel om eg hadde Tips til GutteBaby Strikk og det kjenner eg meg igjen i altså! Det var en ting da Amira var liten for det finnes masse lekkert til en jentebaby,
men da eg fikk Dib syns eg det var vanskelig å finne noe tøft/fint til gutt.(NÅ har det kommet seg)
Ikkje var eg så glad i de typiske oppskriftsheftene heller…

 

Selv liker eg veldig godt NøstebarnStrikk, mye av det som ligger der er Unisex og du kan styre det litt med fargebruk 🙂 Ellers må eg jo si at Tina Hauglund som har de 2 første designene her har virkelig MYE fint! Bare ta en titt HER 🙂 Dessuten har du de 2 flotte bøkene hennes Lille Bolle og Lille Tulla 🙂
Eg liker veldig godt sånn typ Casual strikk til små barn, ja du,
inne på
PetiteKnit er det også MYYE lekkert 🙂

Kjappstrikka Drakt fra Paelas er jo også flott til en liten gutt! I DENNE BOKA fra Paelas er det også noen design som helt fint kan brukes til gutt 🙂

Shortsen over her jo bare helt KONGE spør du meg!

 

 

STJERNESHORTS
Bildet over
Str 1 mnd —> 8 år

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Tina Hauglund

 

Denne hadde eg glatt strikket flere av, ja en i hver farge!! Herlig til bruk fordi man slipper den
der glippa mellom genser og bukse 🙂 Elsker sånn typ body`er 🙂

 

 

FELIXDRAKT
Str 0 mnd —> 3 år

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Peggy Boisvert

Denne er jo kjempegøy! Bare at det er riller får jo meg til å sukke!

 

 

BABY SURPRISE SNOW SUIT
Str 6 mnd

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto: Vibbedille/ Design av Sanne Bjerregaard

Denne har eg strikke flere av og den er SKIKKELIG kjekk å strikke 🙂
Kan virkelig anbefale den! Den har eg f.eks strikket i dobbel Holst Supersoft,
unødvendig å si at den ble utrolig herlig og lekker 🙂

 

 

VIGGO
Str 1 —> 8 år

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto: Vibbedille/ Design av Melanie Hoffman

 

Morsom og perfekt til bruk over strømpebuksa! De aller fleste små barn frezer rundt hjemme i en f.eks en genser og strømpebukse, sleng en Turtle Butt uta på så er man jo faktisk litt mer kledd 🙂
Anbefaler virkelig å strikke denne også i flere fargekombinasjoner! Gøyalt strikk!

 

 

TURTLE BUTT
Str Newborn —> 12 mnd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Tin Can Knits

 

En herlig Basic genser, strikk gjerne flere vettu! En i hver av fargene du liker 🙂

 

 

FLAX LIGHT
Str 0/6 mnd —> 4XL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Liselotte Weller

 

LATTE BABY SWEATER
Str 0/3 mnd

 

 

 

 

 

* * * *

Woop Woop! I dag er det meldt FULL sol og 12 grader så nå tror eg virkelig at VÅREN er her!!
Ali og eg ryddet alle krukkene på terrassen i går (Kastet masse skrot! hehe) kan eg snart kjøpe litt blomster, det er så kjekt! Sist eg var innom Rema var det allerede litt sommerblomster så da er det nok bare enda mer oppe på Gartneriet og der må eg komme meg opp en dag! Men før eg kan plante blomster skal Ali fikse selve terrassen; Høytrykkvask og innsetting av et eller annet som me skal ut
å kjøpe neste uke 🙂 Da er me i gang vettu og eg gleder meg til å stelle ute for det er jo meldt bare bedre og bedre vær her i vest 🙂 Det er neeesten så eg har trua på en fin fin sommer!

KANSKJE eg får opp mer enn bare noe få salat i år? I fjor regnet alt vekk til slutt…
De hvite kassene som eg laget til i fjor står klar med Lecakuler og jord, mangler bare litt mer frø 🙂

 

I dag skal eg prøve å få ferdig den der vrangborda! Dagen i går bare forsvant liksom og eg blir jo sååå akterutseilt, men i dag er det i grunnen ikkje noe på planen så eg kan i grunnen bare strikke og strikke så mye eg vil!! Føler i grunnen det har gått ganske kjapt med denne jakka selv om det mønsteret tok tid! Jakken er jo HIMLA lang vettu! Ja eg tror eg har strikket nærmere 60 cm under ermene når den er ferdig og husk at eg har strikket frem og tilbake – tar litt mer tid det 🙂 Kan ikkje få sagt hvor mye eg gleder meg til å sette i gang med ermene! Da er det jo striper igjen, men med andre farger enn blått 🙂
Trooor ikkje eg skal til med noe mønster der gitt, nå får det være nok hehe

Eneste eg må gjøre i forhold til jakka er å bestille noe knapper! Har lite knapper som har litt størrelse og eg vil ha ensfarga knapper så da blir det vel ebay vil eg tro! Finnes ingen med bedre utvalg så da blir det vel å fylle opp nok et Norges Glass 🙂 Klarer jo ikkje bestille bare 1 pakke!! Har en tendens til
å bli ganske vill når eg sitter der inne, det er farlig! 2 klikk via PayPal og knappene er kjøpt og betalt! Bør nesten få gjort det nå i grunnen, alle som bestiller fra eBay vet at å sende det fra Kina tar tid så skal eg ha de til jakka er ferdig er det best å få det gjort!

Tja, tro om eg kanskje skal bruke det fine været til noe fornuftig forresten?? Hmm sette på en maskin med klær å henge det ut f.eks?? Ahaa finnes ikkje noe bedre! Uansett så MÅ eg vaske Tae Kwon-Do drakten til Dib for det glemte eg i går! Hekkan heller, han har jo trening i kwell, men henger eg den ut
i sola blir den nok tørr 🙂 Tja, får eg ut en maskin eller 2 så hjelper jo det på husmorsamvittigheten når eg har planer om KUN å strikke! God Plan!

Da må eg rett og slett bare sette i gang!
Håper sola skinner hos deg også og at du får en superfin dag!

NYT VÅREN!

Go`klem fra ei Godt Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #guttestrikk #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg