SOMMERKJOLER & SKJØRT

Design av Monika Sirna

 

Når gradestokken bikker +15 da har man lyst å strikke alt man kan ha på seg på en sommerdag!
I dag er en slik dag! Fy søren så flott vær det er, ja eg gikk ut helt uten jakke og årets første kletørk henger på terrassen! Det er formelig som det knitrer og knaser i jorda og alt vil opp samtidig! Det er nesten sånn det er på strikkefronten også, ja eg vil jo strikke i alle friske farge som eg har tilgjengelig og små kjoler Ahaaa DET er noe som er kjapt og kjekt å strikke 🙂

 

 

EVENING GLORY
Bildet over
Str 128/24 mnd —> 13/14 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Monika Sirna

 

 

SUMMER GIRL
Str 3 mnd —> 14 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Monika Sirna

 

 

GREEN APPLE
Str 3/6 mnd —> 13/14 år

 

 

 

 

 

* * * *

 

Mellom det å vaske og henge opp klær UTE har eg da fått strikket litt, tja, er vel ca halvveis på vrangborden. Tror eg skal ha den ca 10 cm, skal prøve den på å se hvor lang jakken har blitt. Uansett så nærmer det seg avfelling 🙂 Håper virkelig ikkje eg får behov for en ulljakke i sommer for dagen i dag har vært helt himmelsk! For første gang på evigheter har eg hatt skyvedøra HELT åpen uten å fryse!

 

Ali har puzlet litt på terrassen og koset seg i sola! Han fikk skiftet et par terrassebord + pusset og lakket utelampene der ute, ble så fint atte 🙂 Når terrassen er ferdig skal han i gang med et ganske stort prosjekt: Ta ned den stooore markisen og klippe bort gammelt stoff! Han tror han har knekt koden for hvordan han kan gjøre det! Klarer han det skal eg kalle han for “Petter Smart” hehe

 

Før eg sette i gang neste strikkeøkt skal eg ut å klippe ned alle staudene fra i fjor! Hvis eg virkelig ser godt etter kan eg antyde noe grønt i bunnen av alt kvastet i pottene og det er like spennende hver
år å se hva som kommer opp igjen 🙂

Senere er det igjen Tut å kjør og få Dib på trening! I år skal han ta Traffikalt Grunnkurs og DA er det ikkje lenge før han starter på “lappen” og før eg vet ordet av det så kjører han selv! Det er bare et lite knips så er me der! Gleder meg til å øvelseskjøre med han, ENESTE minuset er at den nye bilen er automatgir!!! Tviler på at Ali tenkte på det når han kjøpte den! Men men, me har muligheten til å låne Amira sin innimellom så eg skal nok lære gutten å gire 🙂

Har fått flere koselige mail i det siste og det setter eg stor pris på så TUSEN TAKK <3

HUSK Å NYT
HELE DAGEN!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #summerdress #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Jag tror det är jättebra att börja med automatväxlad bil. Då vänjer han sig vid trafiken först. När han vant sig vid den kan han gå över till manuell. Så har våra ungdomar gjort och det har funkat jättebra.

    2. Mariette: Tenkte litt sånn eg også, ja at han kan lære å kjøre først og så kan me ta giret når han begynner å bli litt trygg 🙂 Det går nok bra 🙂

Siste innlegg