LOVE THE TOP!

Design av Suvi Simola

 

Topper i tynt deilig garn er på tide å dra ut fra hylla eller å få på pinnen! Begge disse toppene kan strikkes i f.eks tynt sokkegarn som er 400 m/ 100 gram så her har du virkelig mange herlige muligheter. Toppen over her har jo også V-hals noe som er herlig på en Sommertopp! Åsså STRIPER da!!! *Stønn*

 

 

CLOUDLESS
Bildet over
Opp til 130 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Sumi Simola

 

LEMON SLICE
Opp til 128 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 


JuHuuu da er eg i gang med først erm og skal straks starte på fellingen nedover til vrangborden 🙂
Eg skal ha litt videre vrangbord enn vanlig for som sagt så liker eg ikkje inntilsittende vrangborder!
Nå må eg bare holde tempo oppe slik at eg kan vise frem hele jakka 🙂
Jepp, eg blir ganske så godt fornøyd med denne 🙂 Lang og god, passe vid og litt spesiell 🙂

 

 

 

Ali har også laget seg til med en håndarbeid i dag haha I fjor snakket eg med Markise senteret som har satt opp denne markisen for en del år siden. Stoffet har vært pill råttent på den ytterste meteren
og siden huseier IKKJE vil fikse den så vurderte me å gjøre det selv. Markisesenteret skulle ha hele 18.000 for å ordne den!! Det var MYE arbeid sa de: Monteres ned, inn på verksted,
sette på ny duk og så montere opp igjen.

 

Han Ali har i lengre tid studerte alle skruer og div på denne og i dag bare satte han i gang! Det gikk utrolig lett egentlig! Var “bare” å demontere fronten, rulle ut stoffet, klippe bort det stygge, rulle opp resten og her på bildet står han å syr stoffet rund den “pinnen” som det rulles på inn i “maskinen” VOLÀ Markisen er nå Som NY omtrent, bare en meter kortere hehe Det at den er kortere har ingenting å si da me kun har den ute en lite stykke for å dekke for at sola kommer rett inn 🙂 SÅååå fornøyd!

 

Videre plan for denne markisen er at me skal få tak i nytt stoff (Får i grunnen frysninger av å se på de brune stripene *ler*og at Ali monterer det på selv, ELLER om me f.eks skulle komme over en fin
markise på Finn.no 🙂 Dette blir bra ser du 🙂

 

Huseieren har også nå bestemt at de skal male leiligheten! Søren meg på tide!! Eg ringte å ga beskjed i oktober 2015 at fargen skulle skiftes og at me måtte male. Fikk tilbakemelding på at me fikk ikkje lov
å male selv så me måtte fint vente…..Veldig kjekt når naboene er avhengig av at me blir med fordi det må leies inn stilas for å ta den ene ytterveggen….Men nå har da huseier selv sagt at de skal komme
å ordne det, gjenstår jo bare å se hvor lang tid DET tar!! *VM i Venting*

Resten av ettermiddagen skal eg bare freze avgårde på ermet og sånn i halv 6 tiden er det ut å kjøre DibHassan på trening og DA skal me på TUR mens han trener! Åååå men eg har savnet det!!
Håper det ikkje begynner å blåse for det er så herlig ute! Sola skinner og det er så og si vindstille 🙂
Har hengt ut masse sengetøy til tørk, så ja, eg har vært ganske effektiv i dag 🙂

Men du får kose deg og nyte resten av denne fine dagen!

HA EN HERLIGE KWELL!

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg