FLOTT STRIKK TIL MANNEN – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Martin Storey

Kanskje det snart er på tide å legge egostrikken til sides og ofre noen nøster på mannen i huset?? Hmm det er fryktelig mange år siden eg strikket til Ali…Tja, en Marius i `93 er vel forrige gangen!
For det første så spør han aldri om noe annet enn at han vil ha en TYNN V-hals i limefarge.
For å få det så tynt som han vil ha det må eg strikke på max pinne 2!!
Når begynte liksom han å tro på julenissen!??

Da me var på House Of Yarn i vinter prøvde eg å lokke på han et par av modellene der ute, men han saumfartet hyllene etter riktig farge til denne V-Halsen han har så lyst på…Vel, har eg ganske god tålmodighet, men en genser på pinne 2 tror eg er å strekke strikken noe langt! Eg kunne godt tenkt meg å strikke genseren under her til han, tror han hadde blitt fin i den + den ser kjekk ut å strikke 🙂
Kanskje eg bare må overbevise han om at han TRENGER en slik??

 

 

COLE
Bildet over
Opp til 127 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Martin Storey

Denne ser jo helt herlig ut! Garnet den strikkes i er en blanding av ull og lin -Spennende!
Du kan ta en titt på det HER. Alle 3 modellene her strikkes i dette garnet 🙂

 

 

ROSCOE
Opp til 127 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Martin Storey

 

 

LATHAM
Opp til 127 cm rundt brystet

 

 

 

 

* * * *

Mmmm en avslappende og herlig søndag, YES, det er eg klar for! Ali satt t.o.m UTE på terrassen da eg sto opp og der hadde han allerede sittet et par timer! Et skråsikkert tegn på at det virkelig begynner å bli varmt hehe Ellers er han en araber som fryser i sommerbrisen haha Men det var faktisk ganske deilig ute og det blåser ikkje 🙂 Siden me ikkje har tatt opp stolene til terrassen ennå sitte han på utsiden av skyvedøra og eg på innsiden 🙂

Formen kjennes veldig bra ut i dag!! Har vært litt av ei helg kan du si, men nå kjennes kroppen avslappet ut og hodet er helt rolig! Døgnet etter en slik heftig migrene kjennes ut som om man har vært inni en trommel av et eller annet slag og skikkelig blitt banket opp! hehe Derfor skal eg ikkje gjøre så mye annet enn å NYTE hele denne dagen! Den perfekte sysselen i dag hadde jo vært å kjørt opp på Gartneriet og kjøpt sommerblomster!! Meeen så er det jo egentlig dumt å fylle opp terrassen med en masse som må flyttes bort ut i uka når Ali skal beise terrassen eller hva nå han skal. Dessuten trenger me noen flere krukker for Ali har kastet alle de små og middels store! Nå er han lei alt dillet sier han
og vil ha stooore krukker! Greit for meg for det er mye bedre og enklere å plante i de store 🙂

Sent i går kwell fikk eg virkelig farten opp på ermstrikket mitt! Nå er eg over halvveis på første erm!
Det hjelper tydeligvis å se en actionfylt “Die Hard” film! haha Fantastisk å strikke striper på liten rundpinne med ikkje så veldig mangen masker! Fullfres er farten! Herlig!

Eg er i grunnen ganske snart klar til å kaste meg over siste halvdel på det ermet, kanskje eg kommer meg til vrangborden i dag?? Så lenge formen er på plass er alt mulig! Skal bare svinge ei ny kanne med kaffi og et lite kattevask så er eg klar! Ligger an til å bli en deilig søndag 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG MAGISK SØNDAG

Go`klem fra ei Vibbedille i Glimrende Form 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Jeg gleder meg så til å se jakken ferdig 😊. Skjønner ikke at du orker/klarer sånn små dill. Jeg strikker alltid enklest mulig 🤪. Flink er du 👍🏼. Godt å høre at du er kvitt migrenen, den er noe herk. Ha en fin søndag ❤️

    2. Den tynne genseren hadde jeg glatt kjøpt til gubben min, aaaaldri om den hadde blitt strikka.
      Den du vil strikke til han, kjøpte jeg mønsteret til, men gubben min brånekta. Den som er såååå fin, *rister på hodet*.
      Nyt resten en restitusjonsdagen, det trengs virkelig etter en sånn sjau.
      Jegsitter ute i +17 grader å nyter sola. Endelig!

Siste innlegg