CLASSIC CARDIGAN – 3 STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av The Weststrand Sisters

 

En enkel cardigan bør jo absolutt ha en plass i garderoben, eller? Ja kanskje flere burde får en plass? Tja, hva med en i hver av alle fargene du liker? Da har du ALLTID noe å slenge på deg vettu 🙂

En cardigan kan være veldig enkel, ja bare glattstrikk med enkle stolper, eller den kan ha nydelig mønster som den over her eller i flere farger om du vil. Selv kunne eg virkelig tenkt meg MANGEN ensfargede cardigan for da har du alltid noe som passer og det er jo helt tidløst med slike plagg.
Når du har strikket, la oss si 15 ensfargede – DA kan du strikke den flotteste av dem alle nemlig
den i alle restene! Åååå det hadde vært noe det 🙂

Disse 3 cardiganen er det litt sånn RetroPreg over og DET er jo virkelig i tiden!!
Du finner alltid èn du liker 🙂

 

 

 

SELAGINELLA
Bildet over
Opp til 124 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av The Weststrand Sisters


KRISTINEHAMN

Opp til 123 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Design av The Weststrand Sisters

 

SORI CARDIGAN
Opp til 127 cm rundt brystet

 


Det som også er herlige med slike cardigan er at det er ingen bestemt aldersgruppe som kan bruke en!
Om du er 8 eller 80 år spiller ingen rolle, det passer for alle! Så det så 🙂 Hvis du ikkje vet hva du f.eks skal gi din mor eller tante til 75 års dagen, ja så strikk en lekker cardigan. Eller? Til søss som blir 30! 🙂 PERFEKT 🙂

 

 

 

 

 

* * * *

Jadda, Jadda, her går det virkelig fremover med ermstrikkinga! Det er en sann befrielse det å være ferdig med den der laaange bolen eg har strikket kan du tro! En sann fryd å strikke ermer 🙂

Vettu ka eg kom til å tenke på i går kwell??? Eg fikk rett og slett litt sånn frysninger på ryggen, ja som om den dårlige samvittigheten smækka meg rett rundt ørene! Det ligger hele 3 Still Light Tunic inne på Garnrommet som IKKJE er ferdig!?!?! Har på en måte blokka de ut fra bevisstheten i det siste!??
Er det MULIG?? Ååå eg fikk rett og slett neller og det var rett før eg hentet alle 3!! Hvis du husker den eg kalte “HonningKrukka”? Det er den i gule og oransje striper- Den mangler seriøst KUN 2 ermer!!
Så har eg en i BARE blåfarger (Tynn alpakka) Mangler litt på bolen + 2 ermer og den 3. er den eg har mest lyst å få ferdig: 2 lyse tyrkise farger (striper) og eg strikker den på pinne 2,5! Blir så deilig og fast!
Oh My Oh MY! Sjerpings sier eg bare!! What to do liksom!?? Det gnager skikkelig i magen altså!!
Må ta å gjøre noe på den fronten om ikkje så alt for lenge…Sukk…..Det kan vel kalles medaljens bakside i en strikkers liv!?? *ler*

Ja og du?? Eg har jo søren meg en NESTEN helt ferdig Fana jakke også!! Med ei flott hette!! Der har eg rota meg ut i med noe lommestyr og det er BARE det igjen! Ja åsså sy i en glidelås! Halle min!! Begynner seriøst å lurer på om det er noe demens på gang her?? Eller kan man skylde det på at man muligens snart er i overgangsalderen!?? Ja for det er vel gjerne slik som ammetåka er??
Tror eg skal ta å skrive meg ei liste eg!! Ja HVA eg må ferdigstille før eg kan begynne på noe nytt!
Et eller annet sånn MÅ eg gjøre for prosjektene som ligger der, lett tilgjengelig, er jo faktisk prosjekt eg veldig gjerne vil hatt ferdig…I GÅR! Har rett og slett bare glemt det! Fornektelse??
Off, nei nå ble eg altså ganske så dårlig i magen! hehe *Omgangssyka!’ haha

 

Bare sånn apropo Restegarn! *ler hjertelig*

 

 

 

 

* * * *

 

Vel vel, i dag må eg ut og kjøre litt tidlig, ny tannlege time venter på Colosseum for DibHassan og det blir vel NOK en gang å bare betale for 2 min reprimande! hehe “Du MÅ bruke strikk ENDA mer!”
Hver eneste gang mangler det KUN et par millimeter på at tennene “treffer”! Skjønner ikkje at Dib ikkje er møkklei hehe Ja for eg er drittlei haha krysser fingrene for full klaff i dag!

Mens me er av gårde skal Ali lage norsk middag, jepp, det skjer det også ser du! I dag blir det steikt sei, poteter, revne gulrøtter og en dæsj med rømme = Husmannskost 🙂 Deilig!

Etter det er det klart for strikkeøkt nr 2 🙂 Blir nok en fine dag skal du se 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Elsker cardigan !
      Og vi er visst litt like med å ha noen(mange) prosjekter som mangler bare litt på å bli/være ferdige.

Siste innlegg