LEKKERT I TYNN ALPAKKA

Design av Hinterm Stein

 

Dette var søren meg en lekker genser og akkurat passe spesiell og gøy! Plutselig blir det ikkje like kjedelig å strikke en ensfarget genser i tynt garn! Når eg ser sånn som dette begynner kreativiteten
å spinne: Hmm hvorfor ikkje strikke både forstykke og bakstykke i striper? Ja åsså i 2 farger foran og 2 ANDRE farger bak!?? Ja bare for å skape seg seg LITT mer jobb når man først er i gang! Det er sånn typisk meg å begynne å gjøre en oppskrift verre enn den allerede er hehe Men, la det være sagt;
Det er ikkje noe problem what so ever å strikke en genser på denne måten!
Den strikkes også Top/Down 🙂

 

Det at den strikket i et av mine favorittgarn når det kommer til alpakka er jo et kjempe +!! Ja eg er veldig glad i Drops Alpaca! Dette er en sånn type genser som eg virkelig kunne tenkt meg i flere fargekomboer! Ton-I-Ton som den over er jo veldig lekkert, men her kan absolutt noen flotte Kontraster blir skikkelig FLOTT! Hva med favorittfargene din?? Eller 2 forskjellige garntyper? SPENNENDE!

 

 

 

Design av Hinterm Stein

 

HALF-HALF
Bildene over
Opp til 128 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

* * * *

Sååå deilig! Det er torsdag og ganske snart HELG! Ahaa føler uka har vært lang eg og siden forrige helg startet med en heavy migrene ha eg lyst å få hjem HelgeKosen hjem i dag slik at denne helga blir lang og deilig! Skal bare overtale Ali til dette først!

Det må jo bare bli en DIGG dag i dag! Det er meldt FULL sol og hele 17 grader!?!? Hva SKJER!??
Ja for i helga ramler det klask ned til 7 liksom! Greia er?? Jaja blir ikkje noe ut og opp i trærene uansett for DibHassan skal feire 16 års dagen sin på lørdag og har bestilt Fahitas til gjestene! Ergo blir Ali stående på kjøkkenet hele fredagen + det skal lages Gelè og et par kaker! Spørs om eg ikkje må sette meg selv i sving også? Skal vel alltid klare å sette sammen ei kake 🙂

Sånn ellers på strikkefronten gikk det litt tregt i går kwell, ja eg satt å holdt på å sovne, men fikk da strikket noen striper så nå har eg 2 igjen + vrangborden, Burde jo gå fort det 🙂 Gleder meg virkelig til
å kunne slenge på meg denne! Blir så myk, deilig og fin! Har i grunnen VELDIG
sjelden strikket i Superwash ull! Blir en erfaring rikere nå 🙂

Nå straks må eg få unna litt plikter, som å vaske Tae Kwon-Do drakten til DibHassan! Det hender det blir litt blodig på trening haha Og det skal være borte på neste trening som er i dag! Godt det er fint tørkevær så det er bare å henge den ut + eg må som vanlig få rydda bort noe klær fra badet!
Vanligvis er det jo gjerne unger som slenger klær på badet, men i vårt tilfelle er det meg…Sukk
Kjappeste måten da er å bare samle alt i vaskemaskinen og vaske det! Jepp, det er gjort på et blunk!
Ali er i øyeblikket i sving å rydde kjøkkenet så da slipper eg det, Dib skal ta gulvet på rommet sitt siden eg vasket og ryddet tidligere i uken så da blir det bra til “party” på lørdag! hehe

De blir ikkje så mangen, men de skal få stua for seg selv og eg camper i dobbelsenga til Amira så lenge, der er det Tv og alt så ingen problem 🙂 Er bare frem til kl 22 så det går fint 🙂

Men tja, eg får vel får fart på rompa så kommer me oss nok ned å handle også vil eg tro.
Er deilig når det er gjort på torsdagen syns eg 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS DAG!

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg