SAMVITTIGHETEN MIN ER FULL AV STRIPER!

 

Når eg så mye som nevner hva som tynger min samvittighet hagler det inn med spørsmål:
“Kan eg få se?” hehe Så ja, da dro eg med meg hele kurven full av dårlig samvittighet ut på terrassen og lainet det opp det! Eg har ikkje før lagt ut den første før det begynner å boble helt ned i lilletåa! Hadde noen utfordret meg der og da, ja det kunne fort ha resultert i at eg ble sittende der ute
å strikke….Striper! Eg har virkelig et lidenskapelig forhold til striper, har i grunnen alltid hatt det,
men noen forklaring på det har eg ikkje! Mulig det er fordi eg liker å bruker farger?
Jo flere striper, jo flere farger 🙂

Alle disse 3 tunika`ene er STILL LIGHT som eg etter hvert har ganske mangen av og den over her strikker eg i Tynn Alpaca fra Drops og KUN i blåfarger! Her utfordrer eg meg selv skikkelig for uten om turkis og petrol liker eg ikkje blåfarger….!!!

På denne er eg klar for å dele av for lommene, så det er rett og slett en skam for resten tar ikkje så lang tid å strikke! Rett ned til vrangborden, 2 lommer og 2 lommer, Gi meg ei GOD uke liksom!

 

 

 

 

Her har du “HonningKrukka”! Digger fargene og her strikker eg med Kauni som eg er dyyypt forelsket
i 🙂 Min første Stripete Still Light kan du ser
HER så dette er absolutt starten på en SERIE
av herlige favorittplagg! På den over her er eg i full sving nedover etter at lommene er satt på tråder så ikkje så mye igjen her heller! Gi meg ei GOD uke her også 🙂 Deal??

 

 

 

Neida, eg blir da ALDRI lei! Her er min 3.stripete Still Light i Kauni, forskjellen er er at denne strikker eg på 2,5 mm pinne for å få den litt fastere og eg liker det bare enda bedre! Elske på fargene, denne kan fort bli en STOR favoritt! Har litt mer igjen på denne, men om eg f.eks hadde hatt ei hytte UTEN nett som eg kunne campet i en måneds tid så hadde nok alle 3 blitt ferdig 🙂 Målet er vel egentlig å ha alle sammen klar til høsten 🙂 Det hadde vært noe det! *Sukk*

 

 

Som om det ikkje er nok med 4 stripete Tunika så måtte eg bare strikke DETTE SJALET!!
(Gratis og norsk strikkeoppskrift) Eg ble stormende forelsket for et år siden så det var på tide
å få det på pinnene 🙂 Jepp, det strikkes også i Kauni 🙂 Kan også fint strikkes i Finull, eller,
egentlig akkurat det garnet du liker best 🙂 Bare vær Obs på størrelsen så går det fint 🙂 

Ok, her har du et av sjalene fra Forrige Innlegg, nemligen Leaf Sjal! (Norsk strikkeoppskrift)
Det er jo soleklart at eg BARE MÅ HA dette sjalet til den øverste Still Light i Tynn Alpaca? Ikkje sant?? Det strikkes også i Tynn Alpaca fra Drops <3  Eg har mastergrad i å planlegge tilbehør
(og gjerne starte på det) mens eg f.eks strikker en tunika, kjole, genser etc Ergo blir det av og til litt systematisk kaos, mulig du kjenner deg igjen og der med har muligheten til
å vise full forståelse for dette syndromet?? *ler*

 

På en annen siden er det så herlig og BETRYGGENDE å ha flere mangen prosjekt på gang, tenk bare tanke på at du skulle begynne å kjede deg med det du har på pinnen?? Hva skjer da? Jo, det blir liggende og slettes ikkje ferdig! Ja og du? Da blir du sittende å tvinne tomler og på den måte blir jo ingenting gjort!! Ka det for noge tull!?? Tenk så herlig da å ta et overblikk over alt det du har på diverse pinner og bare kan velge og vrake på øverste hylle! LUXUS kalles det! På den måten kan du hele tiden strikke på noe som du virkelig har lyst å strikke på og ikkje bare fordi du MÅ! Skjønner tegninga??
Derfor ser du har eg INGEN Ufo`er! Finnes ikkje i mitt vokabular en gang hehe Som du gjerne nå vet så praktiserer og ANBEFALER eg Turnus Strikke 🙂

Noe eg har blitt selvutnevnt ekspert på er; EGO STRIKK! Foruten litte granne gaver har i allefall de siste 2 åra KUN dreid seg om Me Me og Me og KUN Egostrikke! Åååå for en herlig og deilig luksus!! DibHassan som i grunnen er det eneste eg har strikket til her hjemme har nå ramlet litt “av” strikkegensere/jakker diverse, men satser på at han snart er tilbake 🙂
 

 


Nå har eg lagt alle prosjektene over her fint tilbake i sine respektive kurver og resten av dagen,
kwellen og NATTA skal dreie seg om dette:

 

 

Ahaaa det som kommer til å bli BARE MIN Favorittjakke! Mmm så deilig, myk, GLAD, herlig
og TOTALT Meg! Gleder meg vanvittig til å høre hva nettopp du syns om den! Helt
(nesten) min egen oppskrift/design og eg blir bare mer og mer forelsket i disse fargene! Langt uta for min komfortsone, men eg tror nok dette kommer til å gå veldig veldig fint 🙂 Har fått strikket litt i dag, det gjenstår
en halv stripe + vrangbord 🙂 Woop Woop!

Eg har gjort MYE i dag skal eg si deg, ja eg er ganske stolt av meg selv!! Som eg sa i morges så hadde eg mye å gjøre og ALT eg skulle gjøre tok meg ganske nøyaktig 2 timer, da var eg ganske kaputt og avslutt med ca 40 min på badet så nå har eg det veldig comfy kan du tro 🙂

Eg startet med å tømme Dib sitt rom for klær og diverse sure sokker, ordnet senga, gjemte noen gitarer som tok opp mye unødvendig plass, fikk ut generelt masse rot + eg vasket over alt og gulvet tar som sagt Dib selv, det har han etter hvert blir veldig god på 🙂 Uten pause fortsatte eg på badet, bort med masse klær, vasket og skurt alt + gulv! Ryddet kjøkkenet (siden Ali vasket/ordnet bilen me skal selge), fikk bort mye rot og har vasket og stelt det, ryddet på plass et lite berg av håndklær og klær. Avsluttningsvis kokte eg ei diger skål med Jordbærgele til i morgen og kokte ei stor gryte
med Ingefær Shot 🙂 Ali har Fahitas`en og kaka til i morgen under kontroll, dette vil da si at NÅ kan fredagen bare nytes til eg til slutt stuper langt under dyna 🙂 Så ja, eg må si det at dagen ble i grunnen som bestilt og eg er stolt av alt eg har fått gjort 🙂 Det er nemligen ikkje en selvfølge 🙂

Du da? Har du en fin fredag? Klar for helg?

KOS DEG OG NYT
DENNE FLOTTE DAGEN!

Go`klem fra ei Meget Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #stilllighttunic #strikkeoppskrift #stripestrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg