UFORMELT OG TØFT AV VEERA VÄLIMÄKI

Design av Veera Välimäki

 

Av og til, eller egentlig alltid trenger man noe helt basic! Ja en genser man trekker over hodet når man står opp, skal på jobb/skole, møte, handle, ja egentlig anytime og over alt, T.O.M til pysjbuksa passer den! Akkurat en slik genser eg elsker! Ikkje komplisert å strikke, Topp/Down rett ned uten for mye mikkmakk. Strikk den akkurat passe eller gjerne litt for stor og bare NYT garnet den er strikket i 🙂

Dette er helt klart genseren hvor du bruke ditt absolutte favorittgarn! La den bli en genser som du liker best av alle og slit den med helsa! Sannheten er den at du bør egentlig strikke mangen av den! 

 

 

RAINWASHED
Bildet over
Opp til 130 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Veera Välimäki

 

Er i grunnen mer eller mindre helt like disse 2, men Sandalwool har litt eyelets detaljer + det er meningen at den skal være litt oversized 🙂 LOVE IT!! Selv om de er så og si like har eg et veldig sterkt behov for å ha dem begge, eller hva sier du?? Tror om eg ikkje burde hatt meg en i alpakka? Ahaa den kunne meget fort ha blitt en klar favoritt i hylla ja 🙂 ME LIKE!

 

 

SANDALWOOD
Opp til 140 cm rundt brystet

Begge disse 2 genserene er strikket i TUKUWOOL Fingering <3 Er jo rett og slett bare nødt for å bli en skikkelig digg og herlig genser! Du vil trenge 5 hesper til den minste størrelsen
og 8 hesper til den største 🙂

 


HVIS du kjøper begge disse oppskriftene får de begge til prisen for en! Det er bra, eller hur?
Tilbudet går ut den 22.april så du må henge i 🙂 Du trenger ingen kode, bare legge begge
2 i bestillingen og det ordner seg selv 🙂 Love IT!

(Bare i tilfellet du ikkje visste, men det er Veera Välimäki sim har designet Still Light som eg digger mest av alt!)

 

 

 

 

 

* * * *

Da eg lå å strakk meg i senga i morges trodde eg det var ONSDAG, derfor var det ikkje så unaturlig
å våkna halv 9 av kjøkkenlyder så eg sto opp, men da eg kom på kjøkkenet og det sto ei diger kake på benken måtte eg tenke en gang ting! Ahaaa lørdag ja, Mmmm, sååå DIGG!! Party i kwell gitt! hehe
Eller party og party, det blir vel å maule masse god mat og så blir det vel snop, Gaming, snop og film 🙂

Ungene og eg skal ut på Europris på Sola i 12 tiden å handle snop, Jepp, det svarer seg å vente til lørdagen ser du! 5 kr pr hekto sparer man, eller var det 4? hehe Noen kroner her og noen kroner der 🙂 Åsså passer det så bra siden Amira har fri i dag og hun kan få den der Chili Chees som eg har lovet henne på McDonalds haha De unga de unga, de kommer alltid til å være UNGER! Koselig med en sånn liten lørdagstur, ja det er jo nesten som når unga var små når me tok bussen til byen på en lørdags formiddag – det husker eg var veldig stas! Var også noe eg selv gjorde da eg var ung/liten 🙂

Anyway, vettu ka?? Nå er BEGGE ermene ferdig og det var en sann fryd å felle av i går kwell! ENDELIG! Ahaa så deilig og nå er det KUN stolper og halskant igjen, ja hvis eg ikkje finner på noe!? Har i grunnen noe detaljer i hodet som eg kunne tenkt meg å tilføre bare fordi, men eg får teste det ut litt først så kanskje eg får brukt opp alle de der smånøstene etter mønsteret 🙂

Men nå begynner det jo å poppe opp spørsmål i hodet mitt!! HVA SKAL EG STRIKKE ETTERPÅ!??
Oh My! På an igjen *ler* Eg har utrolig lyst på Lotus Genseren kan du tro!! Eg har egentlig garn i hus også, ja det er hvis eg vil ha LITT spreke farger! hehe Har nemlig en en deilig Rødlilla farge
i
MerinoUll som selges på Nille 🙂 Hadde vært skikkelig kjekt å prøvd det garnet 🙂 Selv om genseren orginalt strikkes med 2 garntyper så går det fint med dette Merinogarnet og det blir ca samme strikkefasthet så den fixer eg vettu 🙂 Eller, burde eg kanskje strikket sjalet som eg har tenkt å bruke til denne lange jakken som straks er ferdig?? Hmmm har et deilig garn ser du som for så vidt ligger
å venter og det er i en herlig Karri farge som matcher fargene i jakken 🙂 Tror eg må ta en Brainstorm på det her når eg sitter å strikker stolper i dag 🙂 PLUTSELIG så dukker det kanskje noe annet opp også, ja så har eg det gående vettu 🙂

Men men, bare luxusproblemer på hele linja! Nå skal eg få på med meg noe klær
og så skal ungene vekkes etter hvert før det er Tut og Kjør 🙂

KOS DEG DU OGSÅ OG HA
EN MAGISK OG FIN LØRDAG

Go`klem fra ei noe Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikkking #knit #pattern #veeravalimaki #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg