BABY BOOM…? ELLER…?

Design av Florence Merlin

 

Noen ganger kan man få på følelsen av at ALLE er gravide og det ene babyplagget etter det andre triller av pinnen og det er bare å fortsette for det vil nesten ingen ende ta! Alle har me slike perioder
og det er et eventyr for en strikker som meg som elsker å strikke småplagg
<3

 

Selv hadde eg en lang periode med babystrikke etter at Ali og eg giftet oss! Ja det kunne jo gjerne skremt vettet av en hver nygift mann for man skulle jo tro at eg planla både 6, 7 og kanskje 8 unger!
Å du herliga london eg stablet opp med masse lekkert babytøy! Mest aktiv var eg de gangene da eg faktisk var gravid, men som eg har fortalt tidligere gikk mye galt i denne prosessen og me mistet hele
6 ganger før den nydeligste jenta kom til verden i 95! Amira hadde en komplett garderobe
med absolutt ALT før hun ble født hehe

 

Den gang hadde eg en forkjærlighet til garnet Baby Bambino (Tynn bomull) og ALT var strikket i dette, mulig derfor eg aldri strikker i bomull lenger? Godt mulig eg ble lei ser du hehe Men akk så mye lekkert eg strikket og det skal ikkje mye til for å vekke sitringen i fingrene igjen når det kommer til babystrikk! Seee bare på disse yndige og lekre plaggene da!?? Awww det er nesten som eg får tårer i øynene!

 

Kan ikkje få sagt hvor mye eg ser frem til å bli mormor/farmor en eller annen gang <3
Håper virkelig me er så heldige <3

 

 

PINK JACKET
Str Newborn —> 12 mnd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Florence Merlin

 

STRIPED CARDIGAN
Str Newborn —> 12 mnd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Florence Merlin

 

BABY JUMPSUIT
Str Newborn —> 6 mnd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Florence Merlin

 

ROMPER
Str Newborn —> 24 mnd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Florence Merlin

 

WRAP CARDIGAN
Str Newborn —> 12 mnd

 

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, da var NOK en mandag en realitet og uka har startet! I Ukesmailen me får fra DibHassan sin lærer hver fredagen sto det denne gangen: “Nå har klassen kun 3 normale skoleuker igjen av grunnskolen!” Oh MY!! Off nei, eg vil liksom ikkje at han skal bli ferdig eg! Det er så trygt og godt og ikkje minst har han noen fantastiske lærere som eg virkelig kommer til å savne! Ååååå VIL IKKJE! Helt ærlig så syns eg Dib sin skolegang frem til nå har gått umenneskelig fort, for ikkje å snakke om de 3 siste
årene på ungdomskolen! Hekkan altså! Mai måned kommer garanter til å fyke avgårde og med flere eksamener og andre prøver som også inkl fridager og lesedager kommer mai til å forsvinne bare på et lite blunk og det blir vel så som så med skole i juni…Syns det er oppriktig trist eg!!

MEN, så er eg sååå GLAD for at han har jobbet utrolig BRA disse 3 årene og at han nå mest sannsynlig kommer inn på første ønske sitt hva gjelder videregående! Dette blir nok knallbra!
Små babyer blir uhyrlig fort store og tiden flyr så NYT babytiden når du har den!

Åsså du? Vettu ka?? Nå har eg KUN en halv stolpe igjen og så er eg FERDIG med jakken!
Woop Woop!! Har ikkje helt bestemt meg enda om eg skal trixe litt til, men mye mulig at eg kanskje rekker opp den første stolpen…I allefall om stolpe 2 blir finere hehe Ja eg er LITT perfeksjonist så eg
får studere de godt når eg er ferdig 🙂 En stolpe er jo fort gjort å strikke opp igjen 🙂

Dessuten tror eg dette kan bli en fin fin dag selv om det er mandag! Har allerede avtalt med Amira at hun henter Dib på trening kl 21 så da er det bare å levere han for oss 🙂 Nå først på dagen skal me på et kjapt møte så da får me jo luftet oss litt + me må innom kommunen en tur! Den ene bossdunken vår ble ødelagt forrige uke (De dras ned 3.etg hver uke så…) eg sendte melding til kommunen og de kom
å leverte en ny, MEN de tok med seg FEIL tilbake!! haha Er DET mulig liksom!?? Me hadde t.o.m satt det som var ødelagt nede ved postkassene og gitt beskjed om det, men likevel gikk de opp 3 etg
og bare forsynte seg *ler meg ihjel* Da kan det være greit å svippe innom de en tur 🙂

Eg må nesten bare svinge meg på hælen og få på meg ei buksa slik at me får unnagjort dette møtet så er i grunnen planen å strikke ferdig når me er tilbake 🙂 I morgen der i mot er planen at eg skal til frisøren! JuHuuu Skal være der kl 10 allerede, litt tidlig for meg, men eg satser på at det går!
Planen er de små grå og kanskje noen striper? Deilig skal det bli uansett 🙂

Me får tastes senere 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS MANDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #babyboom #babystrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Tenåringen min går første året på vdg nå og jeg syns også tiden har gått utrolig fort. Men sånn er det og det er er veldig fint å se at han blir en selvstendig snart voksen som tar gode valg for seg selv.
      Den største overgangen, og det jeg faktisk syns var dumt, fra grunnskolen til vdg var at jeg som mor mistet retten/muligheten til å ta en avgjørelse på om han var for syk eller ikke til å dra på skolen. For fraværsregelen er veldig streng på vdg og der jeg før har vurdert f.eks feber må man nå ha sykmelding/erklæring fra legen. Men man venner seg til det også. 🙂
      Spennende tider dere går i møte nå da uansett. 🙂

Siste innlegg