EVENTYRLIG VAKKERT – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Athanasia Andritsou

Er du jakt etter det sarte og aldeles nydelige? Ok, da kan du virkelig slutte å lete for noe mer lekkert enn dette tror eg vil bli veldig vanskelig! Eg er ganske stum her eg sitter for eg falt pladask og det er er sååå kjekt å strikke denne type sjal!! Oppskriften består av et komplett diagram noe som kan gjøre en språkbarriere veldig enkelt 🙂 Oppskriften er på engelsk, men siden noen ikkje tørr å prøve seg på engelske oppskrifter er jo absolutt et diagram en enkel løsning på problemet 🙂

 

Har skummet lett gjennom oppskriften og hele sjalet er også beskrevet i skriftform så dette er jo for flere enn de som liker diagram. Dessuten er ALLE forkortelsene utrolig GODT forklart!
Siden oppskriften er gratis kan du jo uansett snappe den til deg så kan du sjekke selv
om dette er noe du klarer å håndtere 🙂 

 

Her må du bare finne frem det tynne Lacegarnet du har, ja me snakker om så mye som 400 m pr 50 gram så ja, det ER tynt! Sjalet strikkes på pinne 3 noe som eg syns er perfekt! Et garn som er perfekt til dette sjalet er DETTE, eg har aldri strikket sjal i så tynt garn før,
men GJETT om eg har lyst å prøve da!?

Eg har noen nøster med veeeldig tynn MorbærSilke, tja, hvem vet!??
Hadde blitt sååå lekkert da! *Noterer nok et sjal på To-Do Lista* hehe

 

 

Design av Athanasia Andritsou

 

WAVY LEAVES AND BUTTERFLIES SHAWL

 

 

 

 

* * * *

 

JuHuuuu SEEE hva eg fikk i posten i dag da!!! SALLAN de var skikkelig fine altså!! Meeen eg har jo bestilt 2 typer knapper og eg bare må, uansett hvor mye disse falt i smak, se hvordan det ser ut med de andre knappene! De andre er også brune, men med noe svake ugler på!
U-Hu hvem elsker vel ikkje ugler?? Knappene som er på bildet over finner du
HER 
(De er 2,5 cm i dia)
og ugleknappene eg venter på kan du se HER, disse er 3 cm i dia. Hvilke hadde du valgt?

 

Eg kjenner litt på det at eg HÅPER de med uglene bare er enda fine til jakken enn de eg har fått! Håper de kommer snart! Ja som i morgen!! På den andre siden så trenger eg hver dag eg kan få på det sjalet eg strikker! Ja vettu ka??? De 5 cm eg strikket i går, ja de måtte eg rekke opp igjen!! Det er en vrang og en rett side på sjalet og eg hadde glemt å notere ned den ene pinnen, ergo så kom rettsiden plutselig på vranga!! Jaja Shit Happen, men nå er eg på rett pinne og spor igjen!!

 

Har lyst å ha dette sjalet ferdig til eg skal ta bilder av jakka, ja for fargen på sjalet er jo valgt ut for
å kunne passe til den! Allerede da eg plukket med meg garnet hjem var akkurat det bestemt 🙂 

 

Nå er dessuten NYTT garn på vei i posten og eg gleder meg som en unge!! JuHuuu Er spent på å se fargene i virkeligheten, ja om de er like fine som eg husker og som eg ser på skjermen 🙂 Woop Woop! Hvis eg bare nå trør på og får opp farten blir det gjerne oppstart på nytt prosjekt til helga??
Hva eg skal starte opp med kan du se
HER! Rart eg gleder meg eller??

Sånn ellers til nå i dag har eg virkelig vært effektiv! Nei nei, ikkje på strikketøyet, SUKK, men sånn ellers i heimen vettu…Stønn…sånn kjedelige hverdags ting som man ALDRI kan angre på at en gjorde hehe Åååå det er så deilig når du føler du har gjort en innsats! Eg fikk shaina rommet til Dib, vasket klær, ryddet og vasket kjøkkenet + litt på badet! Oj! Må ta å minne meg selv på at eg har en maskin
å henge opp etterpå! Kan fort glemme det og det skjer ofte at eg må vaske samme maskin om igjen!
Tror søren meg eg skal gjøre det FØR eg glemmer det og etterpå skal eg premiere meg med en saftig KanelSnurr som han Ali har bakt! Ja og det midt i uka! *HverdagsLuksus*

Senere, i ca 7 tiden skal DibHassan kjøres til trening og så er det hjem og starte kwellen MED strikking, han blir heldigvis hjemkjørt av treneren når han er ferdig kl 22 🙂

Håper også at du har hatt en brukanes dag! Fått strikket mye du da?

KOS DEG OG HA EN
HERLIG ETTERMIDDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #shawl #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetsrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Venter spent på å se denne jakken—– med knapper.👏
      Jeg vasket vindu og skiftet gardiner så det ble lite strikking. Lager jakke til ei som skal starte på skolen i høst.

Siste innlegg