BALLOON – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av PetiteKnit

 

Mmmm nydelig, deilig og MYK cardigan strikket i det herlige Arwetta og Tilia = Den mykeste jakken du kan klare å forestille deg! Akkurat passe pusete til at den kan brukes til det meste 🙂

Eg måtte virkelig studere knappene på denne cardiganen! Har du sett? Det er jo slike me kan lage selv! Du trenger liksom bare de der “tomme” knappene, garantert at de f.eks har de på Stoff&Stil
(Eller, garantert også på eBay!!), strikk en lapp lik jakken og VOLÀ! Er det så enkelt tro? Har aldri prøvd,
men gjett om eg fikk lyst nå!?! Fy søren det var kjempelekkert på jo! 🙂 Dette må eg virkelig sjekke ut!

 

 

BALLOON CARDIGAN
Bildet over
Opp til 123 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av PetiteKnit

Kanskje du heller har lyst på en Balloon Genser? Strikkes i de samme garntypene som jakken over så denne er absolutt kvalifisert som en skikkelig lekker kosegenser 🙂

 

 

BALLOON SWEATER
Opp til 122 cm rundt brystet

 

 

* * * *

Vel, dette ser ut for at kan blir en rolig og ganske behagelig lørdag! DibHassan fòr på trening kl 10
og kommer ikkje hjem før i ettermiddag. ganske uvant at han er borte sånn en hel lørdag nesten 🙂
Ali, ja han er ute på Dugnad sammen med Sameiet 🙂 Fint skal det være 🙂

I kwell blir det enkelt, Jepp, eg gjorde klar til ostebord allerede i går på fat i kjøleskapet. Gjenstår kun
å skjære opp litt frukt og grønnsaker for så å digge inn kan du si 🙂 Tror gjerne at Dib hadde ønsket seg noe kjøtt å spise i dag da hehe Han liker ostebord da, men du vet; Voksende tenåring, flere timer med trening og hjem til ost….og kjeks!?? Ja eg ser den så me får finne på noe mer kraftfullt som han kan innta når han kommer hjem 🙂 *The boy needs their proteins!*

På strikkefronten fikk eg ganske god fart på pinnene i går kwell og eg satser på det samme tempoet
i dag og da er det jammen håp! Kanskje eg får det ferdig i løpet av helga?? Da kan eg sy i knappene på jakken og bare bli ferdig! Ja eg tror eg har bestemt meg for de knappene eg allerede har fått!?
Troor muligens de blir finest…Hmmm…har studert de andre veldig grundig på bildene på eBay,
men eg vet ikkje helt, likte godt de eg har her nå…tror eg bestemmer meg i morgen eg 🙂

Men før eg helt setter i gang med dagens første strikkeøkt skal eg ha meg en dusj og sååå skal eg sette på ei ny kanne med kaffi 🙂 Jadda, må bunkre opp til denne fine lørdagen vettu 🙂

Håper du også koser deg? Har du god gang på strikkepinnene?

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE LØRDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer
    1. Holder på med sonja kofta. Men i går kveld kom plutselig tilda kåpe på pinnene. God helg. Må bare innom og se alt det flotte du deler…..

    2. Herlig lørdag! Blir kanskje ferdig med et sjal i dag? Garantert ferdig i morgon iallfall.

Siste innlegg