HVA MED LITT STRIPER?? – DANSK STRIKKEDESIGN

Design av Hanne Rimmen

 

Meg og striper har et helt spesielt forhold så selv om jakka strikkes ned/opp måtte eg bare lagre den! Vet aldri når man trenger litt stripete inspirasjon, eller hva? Selv om ei stripe er ei stripe finnes det Utallige kombinasjoner, så ja, man kan slettes ikkje ha for mangen ideèr på lager 🙂

 

Jakken er strikket i Camilla Vas Lammeull, men du kan f.eks også strikke den i Vilje Lamullgarn (Siden org garnet har en annen strikkefasthet anbefaler eg en prøvelapp) Den kan også strikkes i det NYDELIGE Huldra/Kamgarn! Ja det er NYDELIG for eg strikker kofte i dette!

 

 

KATTHULT
Bildet over
Str S – XL
Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Hanne Rimmen

 

Denne bare falt eg for…sukk…Var nok en kombinasjon av de lekre fargene sammen og det enkle,
men delikate mønsteret! Den er jo rett og slett nydelig syns eg, sart og skjønn!

Denne kan du strikke i Lèttlopi eller CaMaRose Lamauld. Eg pleier ikkje være kresen på garn som stikker, det er liksom litt deilig å kjenne at man har ull på seg syns eg! MEN!! Det finnes unntak hehe Eg har litt problemer med Lettlopi! Jepp, eg har strikket meg kjole i dette og eg MÅ ha et beskyttende lag med klær under kan du si! Første gang eg hadde kjolen på meg hadde eg kun en myk lammeull strømpebukse på meg, satt i bilen og etter en liten stund holdt eg på å klikke! Det stakk som et vilt hekkan bak på låra så I FART begynte eg å lirke av meg kjolen og endte opp med å kjøre med den rundt halsen….Ja eg fikk helt nojå kan du si hehe

 

 

MODEL MAJ
Str S – XXL
Dansk Strikkeoppskrift

* * * *

ENDELIG! Sånn i ca 21 tiden i går kwell slapp den der intense smerten eg har hatt i skulder/overarm
og håndledd siden lørdag morgen! Åååå snakk om å kjenne lettelsen spre seg i kroppen! Ja gleden var så stor at eg plukket opp strikketøyet! Vel å merke ble eg bare sittende med det i fanget en times tid før eg prøvde meg litt, tok det rolig og hadde så og si ingen bevegelse i venstre armen så det ble en
ca 4-5 pinner og det føltes sååå herlig! Har jo tross alt ikkje strikket siden FREDAG!! OMG! Kan fortsatt ikkje løfte albuen ut fra kroppen, men så lenge smertene ikkje er der så er eg LYKKELIG!
Nå håper eg bare det varer!! Hvis ikkje så blir det nye sprøyter om ca 3 uker 🙂

Dvs eg satser på noe mer strikking i dag, ja det blir nok i slow motion, men strikking er strikking!
Nå er det så mye gøy på vei i posten at eg bare må får en ordnings på den armen!
Kan ikkje holde det gående på denne måten for lenge! Uansett skal denne dagen nytes for nå har eg sittet som en halvsovende potetsekk i stolen i 3 dager! Sånn blir man virkelig sliten av! Ja veldig sliten
i hodet! Hvis eg skal sammenligne med noe så overgikk armen både migrene OG tannverk! Uansett hvordan eg hold, la og stablet amen så var det sånnn infansk verking- ABSOLUTT hele tiden!
Det sier sitt! Måtte det aldri skje igjen! Det var rett og slett full låsning! 🙁

Om litt skal eg prøve meg på en liten kjøretur, må en tur på Apoteket og hente litt forsyning. Når eg er tilbake har eg et HÅP om å klare å vaske håret! Mulig det kan gå bra om eg bare bøyer meg inn
i dusjen? Da løfter eg jo ikkje armen! Det og vettu! Eg skulle jo vært hos frisøren i går og fått nye striper og deilig hårvask, men det måtte eg jo bare avlyse! Håper at det snart blir en ny time 🙂

Jaja eg får vel bare fikse litt på hottentotten eg har haha Eg sto opp med den på lørdag og siden har
eg bare strøket flisene bak ørene hehe Har virkelig følt meg elegant! *ler*
Har heldigvis aldri tatt meg selv særlig høytidelig 🙂 *humrer*

Men men, dagen skal NYTES okke som, ja både med og uten hårvask, dusj blir det i allefall!
Det at Ali hadde tørket støv i stua FØR eg sto opp hjalp godt på, selv skal eg prøve å utføre en ny teknikk: Skal STIRRE på alle stativene som står med masse klær i gangen og se om de forsvinner
i løpet av dagen! Eg fikk nemligen beskjed om ikkje gjøre en dritt, bare holde armen helt i ro hehe
Det er vanskelig når smertene har avtatt selv om det river herfra til månen om eg prøver å bevege armen i “feil” retning! Oh My! Til slike ting har eg begrenset tålmodighet! Tror det er noe me damer generelt har problemer med? Ja, det å SE på rot uten å kunne fjerne det?
Blir jo som oftes til at me bare gjør det og lider litt i stillhet etter på 😉 

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG DU OGSÅ 🙂

Go`klem fra ei KjempeGlad Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #danskstrikkeoppskrift #danskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg