SE HER OM DU ELSKER RILLER OG SJAL!

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home

Design av Kelly MacClure

Oh My Oh My! Nå ble eg hodestups forelsket og eg bare må, MÅ ha dette!! WOW så lekkert!
Først strikker du liksom selve sjalet i KUN riller og etterpå kan du seriøst KOoOSE deg med å strikke på kanten som OGSÅ er i riller og kast! Oh My! Såååå utrolig lekkert!

Strikker du det i Merino slik som oppskriften tilsier så har du deg et rålekkert sommersjal som funker like godt om vinteren! Nop, det kan da slettes ikkje bli stort bedre enn det, eller??

Det strikkes i Fingering tykkelse på pinne 4 så du har MANGEN muligheter når det kommer til garn,
ja som alltid, DU bestemmer vettu 🙂 Orginalt kan du strikke det f.eks
i Malabrigo Yarn Sock eller Madelinetosh Sock  🙂

 

Sikkert du har et lite lager av et garn du virkelig liker som også passer, DET er grunnen det BESTE garnet! Man skal ikkje alltid bare “gå for” det som står anbefalt! Hva om du ikkje liker det da? Eller at du syns det er alt for dyrt?? Det er veldig mange nybegynnere i strikking som henger seg veldig opp
i garnet som er brukt og det er ikkje så enkelt, derfor ender de gjerne opp med å ikkje strikke det de hadde lyst til fordi de veldig ofte syns garnet er alt for dyrt. Når det kommer til hvilket garn du kan bruke så lærer du etter hvert og daglig får eg spørsmål om hvilke andre garn som kan brukes 🙂

 

Ja, selv syns eg, når et nøste bikker 150 kr DA syns eg det begynner å bli for dyrt for mi lommebok, men det kommer også litt an på hvor mange nøster som trengs 🙂 Selv har eg et ganske godt lager når det kommer til Tynn Merino fra Knit At Home og det er absolutt et garn du kan bruke om det er det du liker, så hvorfor ikkje utforske utvalget som ligger noen hakk under i pris? 🙂

 

 

 

Design av Kelly McClure

Studer bildet rett over her! SEEE sååå deilig! Mmmm deilige riller <3

 

 

LEVITY SHAWL
Bildene over
Str 152 cm X 53 cm

* * * *

Da var det helg da! JuHuuu I morgen er det jo helligdag og DibHassan har også fri på fredag 🙂
(Fikk nettopp en JUBLENDE melding fra han! Han kom opp i Engelsk skriftlig, akkurat som bestilt!)
Så ja, det eg faktisk sitter her å fundere på er OM me rett og slett bare skal ned på butikken å hente hjem HelgeKosen!?? Tja hvorfor ikkje liksom? Kjekker å handle når det er sol enn når det plaskregner slik det er meldt på fredag!! Greit nok for meg for eg kan bare går rett inn etter handling hehe
Det er gutta som må slite alle vare opp 3 etasjer hehe Eg har fått TOTALT bære/løfteforbud enn så lenge og for en gang skyld skal eg lye 100%! Dette vil eg ikkje ha reprise på kan du trygt si!

Joda armen kommer seg, den verker ikkje, men det skal ikkje mye opp og ned med armen før det skjærer kniver inn over alt så NOE er absolutt ikkje slik det skal være. Har nå fått ny time om 3 uker så får legen vurdere om eg må ha flere sprøyter. Eg er bare den som møter opp og ser hva som skjer!

Sjalet eg holder på med vokser nå i allefall, fikk strikket litt i går kwell. Det går sent, men det vokser sakte men sikkert og det blir skikkelig fint! Nå kan eg faktisk ta å sy i knappene på jakken siden sjalet snart er ferdig! Dvs at nå blir det snart bilder, tanken var jo å få det gjort denne uka, men det stoppet jo seg selv da armen klikket! Men men nå skal det bli gjort! 🙂

I tastende stund er Ali i full sving her sammen med støvsugeren og den får virkelig kjørt seg! haha
Nå er siste rest av 80-90 tallet ute! hehe Et “tonn” med roser som han har tørket øverst på hyllene!
Ååå du milde hekkan der var det mye støv når det dalte og sikkert et hjem for
mangen edderkopper *ler nervøst* Deilig å ha det borte borte!

Men men eg får ta en prat med gemalen og skrive ned ei handleliste så skal eg nok få lokket han med på en handlerunde hehe 20 grader ute så dette er jo bare herlig 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #shawl #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer
    1. Vær forsiktig og gjør du har fått beskjed om nå!
      Kan tenke meg at det er superduper vanskelig men viktig. Masse god bedring.
      Takk for tipsene med oppskrifter. Tiden strekker ikke til med alt. Men så kjekt å drømme seg bort 😃

    2. Ååååh. Det kunne jeg ha tenkt å prøvd meg på. Men jeg skjønner ikke engelske oppskrifter. 🙁 Om ikke den er ekstremt lettfattelig da.

    3. Marit: Hvis du starter med å oversette forkortelsene i oppskriften og er middels god i engelsk, ja da er du meget godt rustet 🙂 Eneste måten å finne det ut på er å bare kaste seg i vei og heller spør om hjelp! Noe må man jo kunne bruke alle strikkegruppene på FB til? Spør og grav om det er noe du lurer på 🙂

Siste innlegg