STRIKK DEG ÅRETS SOMMERKJOLE TIL KUN 70 KR!!!

Design av Marzena Kolaczek

 

Fra tid til annen dukker det opp noen Strikkekjoler som for alt i verden snike seg inn på lista!!
ALLE disse er absolutt i Snik-Kategorien kan du godt si! Åååå så fine de er tenker me mens me drømmer om skikkelig sommer med brune ben! Ikkje sant?? Joda, eg ELSKER kjoler om høsten med støvletter og ullstrømpebukse, men, INGENTING
(I allefall fint lite!) kan slå en skikkelig lekker og herlig sommerkjole og nakne ben, ikkje sant??

 

Den rosa herligheten over her strikkes i tynt Merinogarn som er ca 400 m pr 100 gr, det er jo bare NØDT til å bli superdeilig!?? Ahaaa tenk deg denne f.eks i Wollmeise?? Nå har ikkje dette
garnet helt 400 m da, men likevel….Sukk…

 

 

ROSY CHEEK
Bildet over
Opp til 111 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Marzena Kolaczek

 

Denne sexy lille saken her strikkes der i mot i et mye rimelige garn som eg virkelig elsker! Det er 80% merino og 20% Nylon noe som gjør at kjolen holder seg godt! Et meget stort +, er jo veldig greit å sitte i kjolen uten at hele rompa “henger igjen” i fasongen, eller hva? Garnet finnes i et HAV av nydelige farger og du kan kjøpe det her hjemme i Norge og det er som sagt mye rimeligere! Perfekt tenker du? Jepp, det er nesten for godt til å være sant, men garnet, det er ARWETTA!
Seriøst et garn det er på høy tid at du får inn i samlingen din hvis du ikkje allerede har det!

Da eg handlet Arwetta for aller første gang kjøpte eg like godt ett nøste i hver eneste farge….
NEI, det er slettes ikkje tull, men slike nykker hadde eg før….
*formann i singelnøsteklubben*

 

 

INKY
Opp til 120 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Marzena Kolaczek

 

Denne sommerlige kjolen har eg vist deg før, men med 2 knall dager med skikkelig VARME var det på tide å minne deg må denne skjønne en gang til! Maritim stil, Tja, det er vel noe av det mest sommerlige
me har?? Ja det er jo nesten så du kan høre måkeskrik i det fjerne! hehe Aldri vil det heller gå av mòte!

Her har du seriøst muligheten til å strikke deg TIDENES billigste kjole!! I den største størrelsen lander kjolen på den latterlige prisen av 70 kroner!!! Helt utrolig! Kjolen strikkes i et bomullsgarn eg faktisk liker, nemlige Safran fra Drops og nøstene koster KUN 10 kr stk! Hvor mangen kjoler skal du strikke??
 


 

MARINA
Str Small og Medium
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

Hva er vel bedre å sitte og nyte en TORSDAG morgen alene samtidig som du vet at det ikkje helt er helg en gang og det er t.o.m Fridag i morgen også først?? Ubeskrivelig må eg si! Ikkje bare det, men me fikk tilsendt DibHassan sin Timeplan frem til 21.juni i går og vettu?? Det blir virkelig mange slike helger den neste måneden! De er jo så og si ferdig med Grunnskolen, i allefall den obligatoriske biten bort sett fra eksamen som er selve Finalen!

 

Er i grunnen lite fuglekvitter i dag kan du si!! De stakkars småfuglene står seriøst i fare for å drukne om de prøver seg på en liten morgenvift! Ikkje mye som minner om de solfylte dagene me nettopp har hatt, eller, var det nå kanskje sommeren som kom, gikk og forsvant?? Vel å merke er det igjen meldt sol
i morgen bare sammen med noen helt andre temperaturer! Dib fikk heldigvis unnagjort årets første

(og siste!??) sjøbad i går og det var ikkje noe kaldt sa han (kan melde om 12 grader i sjøen da!)

Uansett vær så skal denne dagen nytes til det fulle! Været er ALLTID perfekt når man strikker, sånn sett så er me jo veldig heldige må eg si 🙂 Fikk da virkelig unnagjort noen pinner i går kwell også eg så nå er eg ganske straks FERDIG med Sjalhalsen eg holder på meg og fy søren, men eg lyver ikkje:
Den blir skamherlig! Noe så mykt og deilige uten å stikke en millimeter er lenge siden eg har strikket!
Nå tror eg planen er slik; Strikke ferdig denne og SÅ skal knappene på plass i jakken! Ja eg vet, men eg er like annige som deg til å se denne jakken helt ferdig og PÅ meg 🙂 Har jo et håp om at eg kan bruke den litt frem over, dvs de helt HØYE temperaturen trenger ikkje komme helt ennå! hehe
Kanskje det blir kaldt på 17.mai?? hehe
Hadde uansett ikkje vært noen BOMBE! Da blir det i så fall NY
jakke på meg og det hadde jo vært helt perfekt 🙂

I følge Yr.no sitt langtidsvær blir det faktisk et SUPER vær til å ta bilder i på Hellestøstranda til helga! JuHuuu da blir det sånn da håper eg! Har slettes ikkje tid til å sitte her da! Må nesten bare få på meg kosebuksa og kaste meg over pinnen her og komme i gang! Stilt og rolig vel å merke hehe
Tja, det er den der armen som må tas hensyn til så ingen høye skuldre takk – 0 stress!

KOS DEG OG HA EN
FANTASTISK FRIDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk & meget fornøyde Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkenkjole #strikkekjole #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg