GIVE AWAY – OPAL I MITT HJERTE!

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Jadda, det er mai måned, sola skinner, det dufter(?) nyoljet terrasse og ikkje minst så er det LØRDAG!! Da må man ha en aldri så liten Give Away å kose seg med!

 

For over 10 år siden fikk eg “hilse” på Opal Garn for aller første gang og eg ble betatt med èn gang, siden har eg samlet og spart på de aller fleste nøstene eg har kjøpt! Nå fikk eg muligheten til å velge fra øverste hylle hos Rito Garn & Hobby og da plukket eg Opalnøster nesten som epler på et tre!
Eg blir så yr vettu at eg må jo friste deg også, du kan ikkje la Opal Garn gå uprøvd forbi!

 

Opal er perfekt hvis du vil ha lekre eller morsomme sokker f.eks uten å feste et hav med tråder!
Nøstene slåss omtrent om hvem som er finest!

Du kan hvis du ble fristet shoppe deg noen OPAL ENERGY nøster HER, ja de er faktisk ganske rimelige syns eg! 1 nøste er 100 gr og 420 m, det er nok til et par sokker til dame og et par til barn.

Eg skal trekke 2 heldige som vinner hvert sitt Opalnøste +…..

 

 

 

…..UTROLIG lekre Charms som kan brukes til MYYYE!! Du kan f.eks lage Maskemarkører og du kan sy en charms på ei lue eller en hals du har strikket! Bruksområdene er maaange, det er den fantasien som må settes i sving 🙂 Eg pleier som oftes sy en liten dings på alt eg strikkes 🙂

De samme vinnerene som får hvert sitt Opal nøste får altså også en pose med diverse
slike små charms, Åååå da kan du seriøst strikke noen nydelige sokker
åsså syr du en liten dings på ved ankelen 🙂

Inne hos Rito Garn & Hobby finner du masse charms:

En stor pose med ca 200 charms finner du HER, Engler HER og Hjerter HER!

 

 

 

 

Bare se på disse da??? Aww en liten sånn en på ei lue til ei lita tulle!? Prikken over I`en vil eg si!

Ok, da gjentar eg;
2 vinnere får 1 nøste Opal + en pose med charms hver, hørtes det greit ut? SUPERT!!!

Det ENESTE du trenger å gjøre er å skrive en kommentar her på innlegget (Facebook gjelder ikkje)
Fortell meg gjerne var du liker med mai!!

Eg tenkter eg trekker 2 heldige vinnere på
Torsdag 17.mai! HURRA!!!

Oki da, NÅ er eg klar for innspurten på sjalet eg holder på med og eg har avtalt med Ali at han er NØDT til å være med ut på Hellestøstranda i morgen for å ta bilder av både jakken og sjalet!
ENDELIG skal det bli gjort så nå er det bare å Gi Gass! Håper på en uforstyrret ettermiddag hehe

DibHassan og eg har hatt oss en aldri så liten kjøre til ut på Europris!
Lørdags Gotteriet måtte jo i hus og der har de absolutt det aller beste og billigste syns eg 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
MAGISK LØRDAGSKWELL!

Go`klem fra ei Begeistret Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #garn #opalenergy #ritogarnoghobby #charms #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

90 kommentarer
    1. jeg liker å se at det skjer no nytt hver dag i mai,knopper som springer ut fra en dag til neste😊og masse hvitveis som møter deg på din vei😊

    2. Å snille du! Det turkis/lilla nøstet var magisk! Det er helt klart verdens beste sokkegarn!
      Mai er magisk, lys, sol, varme, blomster, det spretter ut over alt.
      Tror det beste med mai er lukta av utetørka klea og årets første strikking i solveggen.
      Strålandes lørdag videre.

    3. Mai er rett og slett vår! Bort med tykke jakker og sko. Ser fram til lysere kvelder og ikke minst at det blir grønt! 😊

    4. I mai blir skogen endelig grønn og fin igjen – alt vokser og gror mens fuglene kvitrer 😊

    5. Ååååå jeg ønsker å vinne Opal garn og charms ❤ Opal er et herlig garn! Hva jeg liker med mai mnd, jo, det er at det blir grønt og fint ute. Det er ikke hvert år at det er grønt her i april mnd, men det hender. Her i nord så ser man forskjell på trærne hver dag, fra de små grønne museørene til ferdige utvokste
      blader. 💞 Mai er en flott mnd. 💞

    6. Mai er for meg at varmen (forhåpentligvis )kommer, vokser og gror, barnebarna løper Barrføtt i graset, og som minsta på 2 sier. ..det blæser i hårene min 😂
      Takk for toppers blogg:) Høydepunkter på dagen, og å lese 🙂 ha en topp lørdag 🙂

    7. Mai er herlig😊 fuglekvitter, det spirer og gror i skog og hage, litt varme fra sola , kan ta av seg ullkofta på dagen og selvfølgelig ta den på igjen til kvelden. Får mere energi, ta med strikketøyet ut på verandaen og bare kose seg. Da hadde det gjort seg med Opal garnet i friske farger for da hadde det blitt vårsokker. Kjempeflott give away 👍

    8. Mai da ser jeg frem mot vår sitte ute med strikketøy i nydlig sol og høre på alle fuglene kvitter, det er herlig ☀️🌡🌾🌷🌳🌻

    9. Det jeg liker med mai er å bli vekket av fuglekvitter og alt blir så grønt og fint. Det blir endelig varmere og man kan sitte i solen og strikke. Ofte blir det sokker i Opalgarn som er mitt favorittgarn til småplagg 💐

    10. Det jeg liker med mai sånn bortsett fra at jeg har bursdag er at det spirer og gror. Det blir så grønt og fint. Det blir varmere i været og man kan kose seg masse ute.

    11. Nydelig garn😍Mai er den fineste måneden i året, alt blir grønt ,fuglene synger og vi kan sitte ute 😉ønsker deg en god helg😊

    12. Mai er en flott måned. Fugler, blomster, trærne som blir grønnere, og enda noen uker igjen før solen snur. Bare en minus. Bjørkepollene!!. Takk for en flott blogg. Du er nesten alltid så positiv. Ha en god helg.

    13. Mai er starten på en lyse varme delen av året. Bursdager på rekke og rad.💜💜

    14. Mai er lettere klær, blomster, vårlukt, fest og hygge! 😊 Og lange lyse kvelder.
      Jeg har aldri testet Opalgarnet, så det hadde vært spennende.
      Ha en fortsatt fin helg! 💗😊

    15. Takk for daglige påfyll av nyheter, ideer og livserfaring! Jeg liker å prøve nye garn og dette garnet er ukjent for meg. Så jeg skulle gjerne prøvd det ut, jeg liker farger, så begge nøstene er fine, synes jeg.
      Mai er for meg daglige overraskelser i naturen og blomsterpottene! Å følge nytt liv som spirer er fantastisk.

    16. WOW. De nøstene så skikkelig lekre ut!! 😍😍 klart man vil være med på trekningen din 🤗😍 Det fineste med mai måned hær oppe i Finnmark e å følge med på dyrelivet som våkner til etter en lang vinter 🤗😍 og selvfølgelig at vi får midnattsol fra 19 mai 🌞🌞🌞 Ha en flott lørdag du også 😍😎

    17. Mai= konfirmasjoner og bursdager. Bassenget kommer opp i hagen og vi hører gjøken.Minuset er pollen, på d værste blir d å sitte inne med strikking. Er så trivelig blogg du har 🙂 liker å se alt d fine du lager og gir meg inspirasjon

    18. Mai er for meg selve 17.mai med glade barn og korpsmusikk dagen lang. Det gjør heller ingenting at mai betyr et lite skritt nærmere sommeren 😎

    19. Mai? Det du lengtar etter heile den lange kalde sure vinteren!! Sol og grøne bjørketre og vind og 17. mai, russ og korps og bunad og konfirmasjonar og fridagar i kø. Mai kan vere så kald og sur han berre vil. Det er noko så vakkert og særprega og levande og jublande og (unnskyld klisjebruken) NORSK over mai, som eg berre elskar å ta inn med alle sansane! Eg et rømmegraut og syng nasjonalsongar og viftar med flagget på 17. mai og takkar alle gode makter for at eg ikkje bur i Syden, for eksempel, i mai….. du finn ikkje maken nokon andre stader!

    20. Åååå men denne bloggen din har fått meg til å kjøpe mange fine oppskrifter 😍 har ikke fått prøvd ut Opal garnet enda, men her kommer kanskje sjansen? 😁Kom mai du skjønne milde🤗 ei strålende strikkehelg til Deg.

    21. Det beste med mai er at ein kan sitte ute på verandaen og strikke. Eller på eit svaberg og høyre bølgeskvulp.

    22. Mai er en herlig måned, liker at det blir grønt, at det spirer og gror overalt, hvitveis og liljekonvaler, fuglelvitter, sol og varme🌳🌼🌷🦅🌞

    23. Beste med mai er når hvitveisen kommer og dekker skau bunnen som et hvitt teppe,er et helt nydelig syn.
      Nydelig garn også.Hadde vært kjekt og fått prøvd det jeg som bor i ullsokker hele året.
      Ha en fin helg.

    24. Opal garn har jeg brukt nye til sokker. Liker garnet veldig godt.
      Mai måned er vårens måned, alt våkner til liv……..også elva Glomma som nå brer seg utover landskapet. Til stor sorg for oss berørte.

    25. Synd mai er utrolig deilig, for da våkner alt til liv rundt deg. Slitne menneskekropper får ny energi😄 Pluss at man begynner med planting, beising osv…… med andre ord: man får skikk på sommerstua😄
      Fantastisk fint Opal garn

    26. Mai og fineste grønne fargen på bjørka. Sokkegarn og sokker har en aldri formye av.

    27. Mai er glede, glade barn, barn i tog med flagg og musikk, fuglene synger og livet lever, det spirer og gror og livet er HERLIGT😍 med sokker i opal…

    28. Jeg liker at det blir grønt og fint, og at sommeren er foran oss og ikke bak! 😊

    29. Haha. Jeg leste “fortell hva du liker med Mail !” Så jeg skjønte ikke hvorfor alle skrev om løvsprett og konfirmasjon! Jeg har nettopp fått nye briller så det må være hodet det er noe gærent med. Men enig med alle, mai er årets høydepunkt med alt som spirer og gror.

    30. Mai er en herlig måned, det spirer og gror over alt. Det blir deilige sokker strikket av Opal garnet det har så mange fristende farger.

    31. Veldig fine gaver.
      Mai er måneden da alt spirer og gror, og vi stæsjer litt opp utendørs. Festmåned med 17 mai, og ofte (syns jeg da) fint og varmt vær.

    32. Mai er lys, varme og lange gode dager og masse fri😊 har aldri prøvd Opal, så det hadde vært fint😊 ha en fortsatt fin dag 😊

    33. Beste med mai, i allefall i år er all strikketia i hagen mens ungene leker 🙂

    34. Elsker våren og forsmaken på sommer. Man kan sitte ute å strikke. Man planter blomster og alle rundt deg kaster av seg vinterhamen og stråler i takt med sola.

    35. Så hyggelig å lese bloggen din, variert og alltid med en hyggelig vinkling. God mai til deg

    36. Melder meg på i kampen om ett nydelig nøste. Mai er en herlig måned. Alt som spirer og gror fra dag til dag. Ubeskrivelig. Og 17. Mai. Da samles storfamilien til grilling og kos etter at barnetogene er ferdig.

    37. Mai er så herlig her nord, da kommer våren krypende 🙂 Kveldene er lange og lyse og man liksom våkner av dvalen! Jeg strikker fremdeles i ull -ull er favoritten!

    38. For meg er mai den beste måneden. Da begynne naturen å våkne til liv etter en lang vinter. Blomster gror, fuglene kvitre, gresset er grønt, og folk er ute i hagen eller terrassen og koser seg. Ja Opalgarnet er også min favoritt sammen med Regia. Har masse sokker i disse garntypene, sterke og mønstrete. Hilsen Jorunn ❤️

    39. Mai,noen år den eneste sommermåneden vi får på Vestlandet 😆 Sitte ute og strikke og samle D vitaminer ☀️ Det er fremdeles håp om at det blir en fin sommer 🌸

    40. Det beste med mai er at vi ofte får varme dager, som igjen betyr lettere klær, grilling, is, terrasseliv, planting av sommerblomster og full nytings. Og når kvelden kommer så pleier jeg alltid å trekke på meg lange hjemmestrikka knestrømper istedenfor å kaste inn håndkleet å ta på bukse. Men nå er det slutt hull i alle så nå må jeg strikke nye.

    41. Digger at varmen nesten alltid kommer i mai, samt at det blir så grønt og fint 🙂 Kult at du deler med oss! Har en liten nevø som vil trenge sokker oppigjennom, så kan også mammaen hans få et par 😉

    42. Mai betyr lengre og lysere dager, og er den desidert fineste måneden i året. Strikketøy og kaffekopp i solveggen, sammen med et blogginnlegg fra deg, og dagen er perfekt 🙂

    43. Weee……giveaway hos Vibbedille…..jeg prøver lykken igjen😊
      Mai betyr utestrikk i solveggen, liv i hagen og travle dager på jobb i blomsterbutikken😍

    44. Jeg elsker den første fantastiske grønnfargen som kommer på trærne,de første blomstene som dukker opp og at vi har hele sommeren foran oss 🌿💐💐🍀

    45. Kom mai du skjønne heter det og sant er det. Mai forbinner jeg med at snart så kommer sommeren og at alt blir grønt og fint ute og at jeg kan begynne ute i hagen som jeg liker så godt. Her sitter jeg og ser på to rododeneron som står i full blomst og det er så fint.

    46. Ja takk! Ser kjempekos ut med Opal og maskemarkører! Nyt sola nå i mai😍 Fantastisk etter den lange vinteren😄👍

    47. Det jeg liker best med mai er at det selvfølgelig er måneden med Norges nasjonal dag, hipp hurra. Det er blomster 💐 og tynnkledde klær kan som regel gås med. Det er grill sesong nam nam og det er eurovision song contest:)

    48. Mai er en deilig måned hvor det blir fint og grønt ute, i tillegg feirer vi nasjonaldagen 😀

    49. Mai er bjørker med lysegrønt slør, det er sletter med blåveis og hvitveis, det er bokfinksang både sent og tidlig, og melankolske svarttrost triller på kveldene. Det er friske gode lukter av jord og gress, det er mairegn i håret – noe som bringer lykke sa min far😉 Det er hvitvin i hagen med min kjære en lun kveld…. og det er 17.mai med flagg og barnetog, eggedosis og is….. 🇳🇴🇳🇴🇳🇴 Mai er vår 🇳🇴🇳🇴🇳🇴

    50. Det beste med mai er at da blir det midnattsol, snøen forsvinner, gresset og trærne blir grønt, det rakes i hagen og det plantes i krukker. Det er varmt nok til å nyte lange kvelder på verandaen når sola er fremme. Du herlige tid! 😊

    51. Hei! Jeg elsker mai fordi det er mange fridager😊 De kan jeg bruke på mine to favoritter, nemlig å være på hytta og strikking

    52. Vår, bjørken som spretter, 17. Mai. Varmere i været, MGP☺
      Vi har det beste foran oss, nemlig sommeren❤

    53. Mai er en skjønn måned, med turer I skog og mark 😀 Det hender også at strikketøyet blir med 💚

    54. Så gøy med en give away igjen 🙂
      Mai er måneden hvor jeg kommer ut av vinterdvale og kjenner meg energisk igjen. Beste mnd som finnes!!
      Siste rest av vår, det spirer og gror og det blir grønnere og grønnere, og kommunen er ute med vei-vaske-bilene sine i hui og hast for å rekke å bli ferdig overalt til 17. mai
      Du så og si hører at det spirer og knoppene spretter ut. Og enda har ikke sommeren begynt enda, slik at vi har heeele sommeren foran oss. Den beste følelsen synes jeg 😉
      Og så har vi jo nasjonal-dag og Melodi Grand Prix (as we speak….heia Norge…og Frankrike!) i mai også.

    55. Det jeg liker best med mai er nok at man for alvor merker forskjell på temperatur og man trenger ikke kle på seg tykke klær og lyden av fuglekvitter.

    56. Det jeg liker best med mai er at en slipper å kle på seg tykke klær og at man hører lyden av fuglekvitter mens sola varmer (forhåpentligvis).

    57. Det jeg liker best med mai er brytningen i naturen og å se alt våkne til liv. Og så liker jeg at jeg har fødselsdag så klart. *Hinter skamløst* 😁

    58. mai er den absolutt beste måneden i året. alt våkner liksom til liv igjen. Dufter, fuglekvitter og blomster. Og så alle de flotte fargene fra blader på trærne, fargene på blomstene. Nyter virkelig denne fine tiden. Ønsker deg en kjempefin mai du også 🙂

    59. Så spennende! Akkurat nå er jeg på Færøyene. Nyter og samler inntrykk og litt garn. Vender nesen hjemover i morgen.😀

    60. Kon mai di skjønne milde … Ja liker lyse kvelder, plante i potter og kasser og gjøre det fint ute. I mai håper jeg at i år blir det en fin sommer …

    61. Mai er fantastisk. Plutselig blomstrar ALT! Favoritten i mai: musikkorps på 17.mai og diverse tre med små blomster, frå kvitt til mørk rosa.
      Nå gleder eg meg til å sjå jakka og skjerfet ditt etter fotoshooten!

    62. Det beste med mai er alle fridagene som gir overskudd og mulighet til å gjøre det man vil.
      Våkne til fuglekvitter og skimte sola gjennom persiennene.:) Deilige morgener der det er varmt nok til å sitte ute med kaffe og strikketøy. Dager med lette klær, joggesko og solbriller, der det spirer og gror og alt våkner til liv igjen
      I mai dukker alle barna fra nabolaget opp med latter og lek, har ikke sett mye til dem gjennom vinteren. Kort og godt er mai en måned jeg har gledet meg til lenge.
      Har aldri strikket med opal så det hadde vært gøy å vinne

    63. Hei flotte dame. No har eg strikka over 40 par sokker til store og små, familie, slekt og venner. Men Opal har eg ikkje vore borti før. Du nevner ofte garn eg aldri har hørt om. Når det gjeld mai mnd liker eg at det er lyst og at det spirer og gror. Eg bor ved kysten, og som regel er det nordavind fra alle kanter her 😬. I mai har vi også bjørkepollen, og den liker eg ikkje. Håper du får ei fantastisk tid framover og at varmen du lengter etter kjem ettekvart 🌞🌞😎

    64. Takk for hyggelig og fin blogg. 😃
      Kom mai du skjønne milde, gjør skogen atter grøn. Det Eg liker med mai e lyse lange dager, musører på bjørka(later som den ikke har pollen) spirende blomster grilling og sol.
      Opal har så mase fine farger. 👍🏻🙂

    65. For noen herlige nøster😁 Jeg hadde en del opalgarn liggende helt til vi flyttet nylig – da ble de rett og slett borte! Utrolig irriterende, men ikke noe å gjøre med det.
      Mai er en herlig måned fordi trærne endelig får knopper, sne som legger seg er definitivt “historie”, årets første grilling KAN muligens gjennomføres og en (forhåpentligvis) nydelig sommer ligger foran oss🌞 Bare herlighet med andre ord😁 Ønsker deg en fortsatt fin dag, og gleder meg til å få se bilder av deg i dine nye strikkeplagg senere😊
      Mvh
      Grete

    66. Mai= lyse vårdager med håp om ein flott sommer 😎 Naturen viser seg frå si frodige side med farger og lukter, berre å nyta 👍🏼

    67. Hei Vibbedille. Så koselig med giveaway:)).Sitter her med bloggen din, koser meg og slapper av etter en 9 timers biltur:). Vi har vært over på Vestlandet og feiret konfirmasjon. Vi var superheldige med været da:9 I år og noen år fremover er mai ikke bare bursdager og bryllupsdag men også konfirmasjon. Dessuten er mai båtpussetid, extra fridager for barna, ofte fint vær med familiemiddager på terrassen, sitte ute med te, bok eller strikketøy. Fine turer i skog og mark. Herlig. Og jammen er vi nesten halvveis alt….. Hilsen og klem

    68. Mai – irrgrøne knoppar, engsoleie, fruktblomst og summande bier, vonde bein på grunn av marsjering med korpset – lyse kveldar og milde netter 🙂

    69. Mai er den herligste tiden på hele året. Det grønnes og det spirer og gror. Poteten er kommet i jorda, så da er det bare og vente på nypotet til sommen, og steika sild.
      Garnet ser helt herlig ut. Har aldri prøvd det, så kanskje det blir meg? :):) Sølvi

    70. Det beste er å kjenne sola varme igjen og slippe å gå med tykke klær hele tiden 🙂
      Kjempefin GIVE AWAY du har 🙂

    71. Alltid spennende med give aways. Denne 17 mai skal jeg endelig feire hjemme i Stavanger, og gjett om jeg gleder meg. Dessuten skal mitt barnebarn gå i 17 mai tog for aller første gang og øver på mange sanger de skal synge. Men et nøste til et par sokker hadde vært veldig kjekt, for det blir helt sikkert tid til litt strikking også

    72. Det jeg liker best med mai er at det er varmt på dagen, men fortsatt kaldt på natten sånn at alle får sove *ler*
      Ellers gleder jeg meg mest til å endelig kunne få gå med bunad igjen på 17 mai, min mor har brodert og montert, og nå er den klar. 17 mai er en fantastisk dag både for store og små 😀

    73. Mai er ei herlig tid å kose seg på hytta atmed barn og barnebarn

    74. Mai er måneden da sommerkjolen og sandalene kommer frem. Det er lange, lyse kvelder og herlige lyse morgener. Ikke minst ligger sommeren foran oss.
      Opal har jeg aldri prøvd, så det hadde vært spennende.

    75. Jeg liker så godt mai fordi:
      Jentene mine har bursdag 💜💜
      Friidrettssesongen starter 🏃‍♂️🏃‍♀️ Det innebærer mange gode timer med strikking på tribunen for friidrettsmammaen 🙂
      Fuglene kvitrer, sola skinner og jeg flytter ut på terrassen med strikketøyet mitt og ei god lydbok 🌞🌸
      Livet er HÆRLIG og jeg håper dette været varer i mange mange uker 😍

    76. Å våkne til lyset ute og fuglene som synger. Naturen starter på en ny rundgang og jeg blir glad og takknemlig for at nytt liv blir til🦋

    77. Mai er en måned der du har lyst til å gjøre alt mulig — både ute og inne.
      Trivelig å ta pauser i hagearbeidet og sette seg i verandakroken med håndarbeide en times tid før en tar fatt på nytt—–

    78. Slenger meg på i siste liten her så sjangsen er vel ikke stor. Koselig å være med allikevel. Fine premier, og du så kjekt for deg at du bare har brae sponsorer da. Flinka.
      Klemz

Siste innlegg