VARM BRISE – DANSKE STRIKKEOPPSKRIFT

Design av ByProjectHandmade

 

Ahaa denne toppen her vettu, den er jo helt suveren for oss som ikkje er sååå begeistret for Slim-Fit klær! Jepp, den skjuler så fint den lille “blondekanten” me har rundt navlen, ikkje sant?? *ler*
 

Likte faktisk veldig godt fasongen på denne, liker at den også går litt sånn ned på hofta 🙂 YES!
Den ble lagret, kan jo aldri vite når og hvor behovet skulle melde seg 🙂

Alle disse 3 toppene strikkes i garn fra GarnudsalgetHøjlanduld er et garn som er utrolig herlig da hvis du liker litt “rustikk” følelse når man strikker. (Blir veldig mykt etter vask!) Det eneste eg kan påpeke når det kommer til dette garnet er at det har en ganske så stram lukt av Lanolin.

Dette avtar i vask så det er ikkje et problem, men eg hadde problemer når eg strikket i det for eg ble stram i pannen og fikk etter hvert vondt i hodet! Noe å tenke på om du har migrene
som trigges av stramme lukter

 

 

VARM BRISE
Bildet over
Opp til 118 cm rundt brystet

Strikkes på pinne 4 med en strikkefasthet på 18m/ 24 row på 10 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av ByProjectHandmade

 

Dette er samme toppen som over, bare denne strikkes i tynnere garn 🙂 

 

BRISE
Opp til 102 cm rundt brystet

Strikkes på pinne 3 med en strikkefasthet på 22m/28 row på 10 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av ByProjectHandmade

 

BRISE (Barn)
Str 1 —> 8 år

Strikkes på pinne 3 med en strikkefasthet på 22m/ 28 row på 10 cm

Alle tre variantene strikkes Top/ Down – altså; Helt perfekt!

 

 

 

 

 

* * * *

ENDELIG! I går fikk eg strikket ferdig SjalHalsen til IsabellKraemer + eg fikk sydd på både knapper
og labels på jakken så I DAG skal du få se den skikkelig! Viste et lite smugtitt på SnapChat i går
og den ble sååå god på størrelsen, ja du kjenner jo meg, eg har jo allerede en ny en i hodet mitt!

Sjalet la eg til blokking i går så eg HÅPER jo virkelig at det er skikkelig tørt! Skal bare sy det sammen bak i dag og sy på en Labels. Kunne ikkje sy det sammen før blokking for da kunne eg ikkje lagt det skikkelig i fasong, men det er kjapt gjort å sy det sammen 🙂 Det skal nemligen bli med på bildene i dag.

Allerede da eg bestemte meg for farger til jakken plukket eg ut garnet til sjalet slik at det skulle matche så dette tror eg virkelig blir bra! Blir spennende å se 🙂

Dette vil jo da si at eg fikk lagt opp til et NYTT prosjekt i går kwell! JuHuuu Bortsett fra å ferdigstille et prosjekt så er det å starte på noe nytt-HELT fantastisk! Gleder meg til å komme hjem fra turen for da er det på med pysjbuksa igjen og sååå skal det strikkes! Hadde besøk i går kwell så eg fikk ikkje
strikket så mye, ergos må eg jo ta det igjen i dag 🙂

Nå etterpå skal eg ta å stelle håret, ja eg vasket det i går ettermiddag/kwell så i dag er det bare et stort kråkereir på toppen der! Amira skal sminke meg litt, ikkje fordi eg ikkje kan, MEN eg skjønner meg ikkje på alle de der kremene og stæsj! Litt lurt med sminke når sola skinner og bilder skal tas ute =
mye lys og da forsvinner jo nesten ansiktet! haha Da blir det altså tur ut til Hellestøstranda! Ali har korridinert det med at me skal innom et sted på Ræge!! Jepp, han har visst nok kjøpt seg ei sag!
Nå skal det tydelig sages og bygges møbler til terrassen så dette kan jo bli skikkelig gøy!
*Sommeraktivitet basert på fint vær*

Jaja eg får vel angripe dette kråkereiret mitt og se hvordan det går! hehe

KOS DEG OG HA EN
MAGISK SØNDAG!

Go`klem fra ei ganske Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #danskstrikkeoppskrift #danskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetsrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg