MY “KNITTING” JACKET

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home

ENDELIG! Nå har eg en skikkelig herlig og ikkje minst LANG strikkejakke som er mer enn stor nok til å tulle meg inn i og eg bare ELSKER den! <3 Heldigvis fikk eg også Isabell Kraemer sitt siste sjal; La Vie Est Belle ferdig for nå er disse 2 her uadskikkelige! Jepp, de hører nemlig sammen 🙂

Jakken er strikket ovenefra og ned, frem og tilbake med Intarsia i raglanøkingen og på ryggen 🙂 Alt går an, men av og til er det godt å ha en extra dose tålmodighet kan du trygt si! *ler hjertelig* På en måte er eg helt ute av komfortsonen min her hva gjelder farger, men nå har de liksom “vokst” på meg og eg skjønner ikkje hvorfor eg ikkje har brukt fargene før!? Digger fargekomboen! Jakken har eg hatt i hodet mitt i lengre tider så dette er liksom MIN jakke uten oppskrift!

Oj Oj nå skrøøøner eg fælt her hehe Eg har brukt NOE fra en oppskrift og selvfølgelig skal den designeren krediteres 🙂 En jakken eg har strikket flere av er HVERDAGSJAKKEN til Ann Myhre/ aka Pinneguri og den jakken har eg såååå fin hals!! Her brukes ikkje forkorta rekker ser du, noe eg uansett syns funker dårlig når man strikker striper, men det økes jevnt foran i halslinningen i steden for 🙂

Så ja, eg har brukt Pinneguri si halsøking, resten er min oppskrift. Tenke å komme tilbake i et eget innlegg hvor eg f.eks kan skrive ned notatene mine som hvor mange cm, hvor mange masker hist og pist hvis det er interesse for det?

Mer info om jakken og sjalet finner du lengre ned!

Details Details

JuHuuu her er mønsteret hehe Gjerne ikkje så veldig voldsomt, men det er godt planlagt kan du si. Fant fort ut at det var veldig lite vits med noe høyt oppe på ryggen for det blir dekket av håret! Ser i ettertid at eg kunne ha forenklet skriften noe, men det får bli neste gang! Er uansett ikkje bare bare når man sitter med OVER 40 små nøster og strikker med Intarsia teknikken! Hadde eg bare trekt trådene ville eg sannsynligvis aldri fått det så flatt + at det hadde hengt en haug med tråder bak og man kunne ha øynet trådene gjennom der hvor eg snurret. Alt i alt er VELDIG fornøyd!

Ok, da er det dags for StrikkeFAKTA, det er viktig det, ikkje sant? Det er første gang på utrolig mangen år at eg har strikket i Superwash og ja, eg må si det, men eg ble veldig gledelig overrasket over hvor herlig og godt dette garnet er! Hele jakken er strikket i CLASSIC SW WOOL fra Knit At Home! Et rimelig garn som kan brukes til det aller meste og det er utrolig mange lekre farger!!

Har strikket på pinne 3,5 og 4 🙂
jakken veier 760 gram

Sjalet La Vie Est Belle veier 205 gram, dvs eg måtte sprette det 5.nøste. Har strikket i SUPERFINE ALPACA MERINO fra Knit At Home og det blir IKKJE siste gangen eg bruker dette garnet! Ahaa nå har eg liksom lyst på både jakke og genser i det! Det er magisk deilig å strikke med + det er så deilig å ha på seg!

Bare et nærbilde av halsen for å vise hvordan du kan gjøre hvis du ikkje vil strikke forkorta rekker (W&T) i nakken, du får samme effekt og slipper at jakken ligger klistret opp i halsen 🙂

Ellers kan eg melde om strålende vær og ganske så varmt på HellestøStranda! Var i grunnen ganske mye folk noe eg ikkje tenkte på at kunne skje! hehe Blir litt sånn småflau når det sitter folk rundt omkring for man føler å bli glodd på haha Men men det gikk da på et vis! Var i allefall ALT for varm å bruke lang ulljakke i dag så eg var ganske svett etterpå 🙂

På vei ble det en fin biltur med vinduer og tak åpent! Ahaaa det er jo sommer jo!! Nå der i mot har eg fått på pysj og er klar for å KOoOSE meg med det nye prosjektet! Som nevnt ble det ikkje mye strikk i går kwell, men det skal eg gjøre noe med nå! *ler*

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG SØNDAGKWELL!!

 

 

 

 

 

Husk; Huskestue kl 20! Ler meg ihjel av de 2 eg hehe

 

 

Go`klem fra ei MEGET fornøyd Vibbedille 🙂

14 kommentarer

Siste innlegg