SKAL DU STRIKKE PÅ STRANDA I SOMMER?

Reklame | Rito Garn & Hobby

Foto: Vibbedille

 

Er du som meg og drømmer om en endeløs varm og vindfri sommer hvor me virkelig kan ta StrandStrikking til en ny dimensjon?? Det begynner å bli noen år siden eg kunne sitte MIDT på HellestøStranda og strikket! OM det skulle skje i år så er eg nå i allefall skikkelig forberedt
og har fått i hus “verktøy” som vil gjøre det hele så mye enklere!

 

Dette er slike ting mange ikkje visste man trengte før man har fått de i hus!
Tro meg, eg fikk testet det ut i går og det er midt i blinken!!

 

Har i lengre tid sett på at flere bruker nøsteholdere når de strikker, men har aldri tenkt at eg TRENGER det om du skjønner….helt til i går altså! Akkurat i øyeblikket står den på bordet her med nøster på
og da unngår eg jo KAOS i strikkekurven og nøster som “løser seg opp”, nøstet snurrer i takt med at strikketøyet vokser! Genialt spør du meg! Ikkje fikk eg heller sand på nøstene
i går da eg strikket på stranda! SUPERT!

 

Nøsteholdere kan du får som enkle, doble , tredoble, firdoble og med hele 6 holdere på den samme! WOW! Gi meg ALLE sier eg bare, men ok, enn så lenge klarer eg meg med en dobbel. Neste prosjekt der i mot hehe da blir det noe flere farger igjen så eg får se 🙂 Utrolig praktiske er de okke som!

 

Alle Nøsteholderene er nå nedsatt i pris!!
Her snakker me en liten Sommergave – til deg selv??:) 

Enkel Nøsteholder finner du HER
Dobbel
HER
3 dobbel
HER
4 dobbel
HER
6 dobbel
HER

Kjenner du noen som har bursdag i sommer OG som elsker strikking?
Veeel, nå var jo DET problemet løst, eller hva?? *ler*

 

 


 

Foto: Vibbedille

Siden me tilbringer veldig ofte ettermiddagen nede på berget her i Tananger måtte eg jo teste ut DET også! Jepp, den står som støpt og det blir veldig lite nøster som triller i sjøen i år 🙂

 

 

 

Foto: Vibbedille

Bare se her, nøstene er langt fra bakken!! + det underste “brettet” er tungt så den sklir ikkje 🙂
Jepp, eg er fornøyde eg vettu 🙂

 

 

 

Foto: Vibbedille

En annen praktisk sak er DENNE VESKA!! (Veska finnes i flere farger) Her får du plass til ALT du trenger av Strikketilbehør og masse GARN for en hel dag på stranda! Å jadda, Nøsteholderen får du OGSÅ plass til ser du 🙂 Det følger med ei lita veske til alle de små dubbedittene, veska har skulderrem som er praktisk for da får du også med deg alt det andre du trenger for en herlig dag!

Vel, da er det vel bare Solstolen under armen og kaffikanna i hånden så er eg klar!
Hva med deg??

* * * *

Jøss for en FANTASTISK mandag det ble! I tastende øyeblikk er det 20 grader ute og sola, ja den STEIKER på terrassen! Ja eg VET for eg gikk ut barføtt! Eg spratt lite grasiøst inn igjen! Snakk om
å svi av huden! hehe Ahaa men det er sååå skjønt! Humøret stiger ut av skalaen og alt er bare sååå sååå sååå DEILIG! Ja det er jo sånn at man blir helt nyforelsket i magen!! Ja du husker den følelsen??
Deilig deilig ikkje sant?
Selv om eg ikkje sitter ute å strikker så nyter eg varmen og sola her i Go`stolen min med alle dører og vindu åpne! Har litt problemer å sitte sånn midt i sola å strikke! Hver år sier eg at eg BURDE hatt solbriller MED styrke for uten briller kan eg ikkje strikke! En ting er sikkert, det blir ikkje slike briller i år for eg tror faktisk eg må investere i nye briller!! Trenger bare nye glass for eg elsker innfatningen, men eg merker godt at synet er endret de siste 2 årene!!

På strikkefronter er eg nå i GOD gang med økingene og nærmer meg mønsterdelen med stormskritt! Det blir sååå fint kan du tro! Trodde først at pinne 4 ble litt for tykk, men neida, det blir ganske enkelt PØRFEKT! Eg har en tendens til å velge litt tynnere pinne enn oppskriftene tilsier for eg liker det fast og stødig, men det er så godt “Hold” i garnet at pinne 4 funker mer enn godt nok 🙂

Ali har tatt kjøkkenfri i dag hehe Dvs eg har kokkelert litt på egenhånd på kjøkkenet haha Ja du kunne tro hehe Men eg fixet et BRETT med ostesmørbrød til DibHassan når han kom hjem, men så TYPISK da!! han var jo slettes ikkje sulten….Hadde kjøpt seg mat i storefri…DEN UNGDOMMEN! Vel vel, eg serverte nå skivene okke som så får han TAKK bare spise *ler* Kjenner eg han rett så har de nok gått til håls haha Jepp, han ER glad i mat og han må bare fylle på for i kwell bli det ei hard treningsøkt 🙂
Så ja, eg skal ut å kjøre litt senere, da er ned med vinduene, bort med taket og full guffe med
Rag`N Bone Man så er det bare å suse avgårde 🙂 Oh YES! Det ER sommer 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG SOMMERKWELL

 

Go`klem fra ei Vibbedille i Strålende Humør 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #nøsteholder #ritogarnoghobby #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestirkkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Ja, har gått som deg og egentlig trengt solbriller m styrke lenge . Nå sjekket jeg synet og det var for mye forandring til at man kunne gå slik, så da ble det stor investering og 2 briller. Heldigvis var det 2 for 1, Og bare litt ekstra for farget glass. Så nå kan jeg se godt også i solskinn !
      Apropo vær, her skin sola og det er 27 grader i skyggen her. Tør ikke se på solsiden, vi er ikke vant med sånt . Bare nyyter !

Siste innlegg