MARITIM SOMMER? – STILIG! – STRIKKEOPPSKRIFT FRA KATE DAVIES

Design av Kate Davies

 

Dette er virkelig ikkje et dumt plagg til oss som er vant med en skikkelig norsk sommer, eller hva?
Det er jo aldri godt å vite i hvilken retning vinden kommer fra og da kan det jo være greit med noe lunt på seg! Ja f.eks om du skal ut med jolla for å hente hjem makrellen? Eller stå på moloen å kaste?

Du trenger selvfølgelig ikkje involvere verken båt eller makrell for å bruke denne, overhodet ikkje! Lekker som den er kunne du fint stilt i denne på 17.mai – Vet eg kunne gjort det! Uten tvil!

Den er strikket i Kate Davies eget garn, et garn som er 70% ul og 30% mohair, ahaa høres jo utrolig deilig ut!! Du kan titte på garnet hennes HER om du vil 🙂 Hvis du kunne tenkt deg et fix ferdig GarnKit til denne lille lekre saken, ja så finner du det HER!

 

 

 

Design av Kate Davies

 

 

Design av Kate Davies

 

 

PABAIGH
Bildene over
Opp til 152 cm rundt brystet

 

 

 

* * * *

Jadda, da var det helg da! Nå er det ikkje skole før neste tirsdag! Det blir vel ei type JALLA-uke neste uke også hvis eg ikkje husker helt feil! Det skal i allefall være noe forberedelser i forhold til Eksamen engelsk som er uka etterpå, ta f.eks dagen i dag; Den skulle etter timeplanen være HELT vanlig, men DibHassan og klassen har stått å laminert skilt som de skal bruke i toget hehe Utenom dette skal dagene brukes til å forberede seg til videregående + aktivitetsdager, hva nå det vil si hehe Blir også en overnatting i telt på Solastranden – HÅPER virkelig at været slår til med SOMMER!

Forrige teltovernatting de hadde hentet me en druknet Dib kl 7 om morningen! ALT var liksom vått! Ikkje bare teltet, men sovepose, sekk, klær, mat ALT! Jepp, noen ganger kan det virkelig bøtte ned, men de skal ungdommen ha da; De ga ikkje opp og hadde håp til det siste…*ler*
Føler på mangen måter at det allerede er SommerFerie eg! Temperaturene er her (for nå om ikkje annet) og skolen er sånn Bob-Bob, men eg tror det kommer til å bli SKIKKELIG vemodig den 21.juni for da er det offesielt OVER og vitnemål skal deles ut om kwellen! Tror det blir en Kleenex Kwell <3

 

Sånn ellers i dag, på tross av varmen har eg fått gjort en del! Ryddet og shainet litt over alt +
eg utnytter varmen! Jepp, det er smekkfult med håndklær ute på terrassen og nå sviver den hvite skjorten til Dib i maskinen så satser eg på at han Ali stryker den i morgen…Å ja, han er ekspert på skjortestryking skal vites 🙂

På strikkefronten måtte eg ta en liten revers da eg startet på mønsteret! Arg, eg hadde jo GLEMT den siste økerunden og ergo hadde eg for lite masker til at mønsteret gikk opp! Jaja nå er eg i allefall på rett vei og alt stemmer 🙂 Bare herlighet og glede kan du si!!

Ellers blir faktisk NOK et prosjekt på pinnene denne uka tror eg! Det er virkelig noe stilig kan du tro!
Det er i et garn som er helt nytt for meg og eg gleder meg! Det kommer til å bli det absolutte
KOSE-prosjektet som eg tror kan slå an som et skikkelig HøstPlagg! JuHuuu
Du skal få se det etter hvert 🙂

Men nå vil eg strikke litt, eller først litt Kjøttsuppe så strikking og i 19 tiden skal eg til flyplassen å hente Amira for hun har jobbedag i Oslo i dag – Spennende faktisk! Den tutta har virkelig slått seg frem!!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE KWELL!

Minner også om Give Away`en her på bloggen!
Trekning 17.mai. Du kan bli med HER!

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #katedavies #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg