AT DU GIDDER!

 

Hvor ofte blir du irriteret i løpet av en dag? Eller, la meg si det sånn; Hvor OFTE tillater du deg selv
å bli irritert? Ja for det kan me jo være enig om, det er MYE man kan la seg irritere over om man går inn for det 🙂 Tror mangen ganger at noen elsker å la seg irritere og reagerer med utbrudd som kan ramme helt uskyldige som i utgangspunktet ikkje har gjort noe ting!

 

En typisk klassikere er jo å irritere seg over været! Tro det eller ei, men det kan man bli irritert på hver eneste dag og hele dagen om man vil! Kjenner tilfeller som alltid blir irriteret på været! Når det regner blir h*n trøttog slapp, ja h*n sier selv h*n blir deprimert….Når sola skinner og man virkelig har muligheten til å storkose seg ute, ja da er det for varm og h*n orker nå slettes ikkje være ute…Da er det etter min mening innstillingen til været som det er noe galt med og du vil liksom IKKJE ha en fin dag uansett vær, ja for det er jo forhåndsbestemt! Noe som virkelig irriterer meg, vettu hva det er?? Folk som må klager og som blir irritert  på ABSOLUTT alt! Har de ikkje noe konkret å irritere seg over, ja så er det bare å finne på noe som man blir irritert på!

 

Her me bor er det veldig nærme flyplassen noen som tilsier at det er en del fly som går opp og ned + alle de små privatflyene som folk har. Disse surrer og spinner rett over her nesten daglig når sola skinner. Selv digger eg fly og fryder meg over når flyene passerer hustakene 🙂 Gidder ikkje bruke energi på å tenke at JA de kan ramle ned, men hvor ofte skjer i grunnen det da?? Akkurat! Men så er det de da, som virkelig lar seg irritere! Åååå de orker ikkje sitte ute pga den irriterende durelyden fra småflyene, i steden for å sitte ute å nyte det fine været så sitter vedkomne inne i telefonen for å kjefte og smelle til de lokale flyklubbene på flyplassen! Dette kan det brukes timesvis på hele sommeren,
ja hver eneste fridag og helg når disse pilotene er ut å koser seg! Prøver å si at de gjør jo ingenting galt, de har for søren meg lov! Men, nei, dette må det bli en slutt på! Ikkje bare irritereres de pga lyden, men flyene kan jo PLUTSELIG ramle ned og knuse både biler og hus! Veeeel dramatisk spør du meg,
man er veldig lite seriøs om man virkelig lar seg irritere over slike ting…

Så har me Bonden da, ja han som bort rett DER *peker* På denne årstiden gjødsles det både sent
og tidlig og det skjer omtrent på samme tid hver eneste år! Merkelig kanskje?? Men ja, sånn er det!
Du blir rett og slett forbannet, ja for hver eneste gang du har hengt ut flere maskiner med klær til tørk, eller lufter soverommet og har dynene ut av vinduene, ja DA kommer bonden vettu med hønsetilhengeren på slep! Den stinker verre enn verst og du får den grusomste lukten i verden rett inn
i de våte klærene og dynene dine! Du banner og steiker og mener at dette skjer hver ENESTE gang du henger ut klevasken! Ja for det er sikkert sant som du tenker, bonden sitter
å følger med i kjøkkenvinduet og tenker at er klevasken der oppe ute så nå MÅ eg ut å gjødsle! Jepp, der har du det! Alle bøndene drive å konspirerer!! *ler meg ihjel*

MEN! Du er ikkje mye irritert når du kan gå ned til en Bua som Bonden har laget til og handle masse deilige grønnsaker (Rett fra jorda!) til en brøkdel av butikkprisen!?? DA er bonden god å ha ser du!!
Neste gang Bonden gjødsler, trekk godt inn, ja på den måte blir det mindre på hver enkel! hehe

Så har med de som me alle ser hver eneste dag på nett!! Ja det er virkelig et yndet sted for folk som lett lar seg irritere! Man kan virkelig blir skikkelig irritert bare av å se på at andre lar seg irritere!
Det finnes personer som bare pirke på alt andre sier og gjør! En liten skriveleif kan seriøst
få mange til å bli irritert! Dette må selvfølgelig påpekes, ofte med flere spydige og vemmelige kommentarer, det kan virke som om det er om å gjøre å få den “skyldige” til å føle seg som en dritt!
Hva det opprinnelig spørres om er nå lite relevant for nå gjelder det å lære vedkomne skikkelig norsk rettskriving! Noen som tenker over at vedkomne kanskje f.eks har dysleksi? Eller at det kanskje bare var autokorrekten som var ute å spøkte et lite øyeblikk?

Det BESTE man kan gjøre som enten mottaker eller tilskuer av noe slikt er å svare med et overdrevent SMIL, ja nesten takk og bukke for at vedkomne påpekte det så intens og bare beklage på en veldig høflig måte! Åååå hekkan eg har fått de vemmeligste PM`er etter at eg selv har fått kommentarer fra andre som lar seg irritere over noe eg har sagt eller vist bilder av hvor eg da svarer med et stort smil! Da er det plutselig eg som er spydig og ekstremt frekk! haha

Slike personer lar seg veldig vanskelig tilfredsstilles! Det beste er i mangen tilfeller bare å overse vedkomne og evn slette vemmelige kommentarer.

Eg har virkelig blitt et skikkelig irritasjonsmoment for flere…synd å si, men helt egentlig så vet eg ikkje hva det er med meg som irriterer så inni hampen?? Det kan være noe eg skrive på en status på FB eller som eg blogger om. Det kan være noe eg f.eks syns er koselig å fortelle eller noe fint eg fant som eg bare MÅ dele 🙂 Da skjer det faktisk at eg får noen kommentarer som det virkelig er swong over!
Det HAR skjedd en sjelden gang at eg bare enkelt og greit sletter kommentarer, i noen veldig få tilfeller (hvis det gjentar seg) har eg blokket den bestemt IP-Adressen! Så ja, selv om du velger å være spydig/stygg som Anonym er du slettes ikkje mer anonym enn at eg faktisk kjenner deg igjen!
Så nå vet du det MoHaaa

De aller fleste gangene svarer eg tilbake, men da i en hyggelig tone! Dette kan utvikle seg til noe som vedkomne kunne tenke seg ble en diskusjon, men det gidder eg ikkje! Andre ganger fortsetter vedkomne via mailboxen min! Det er faktisk GANSKE utrolig hva en som tror h*n er anonym
kan få seg til å skrive! Veldig ofte går klagingen på at eg er så forbanna positiv alltid! Tja, ok, så hvis eg er skikkelig negativ så faller eg i smak hos deg? Vel, takk, men Nei Takk 🙂

Vel, eg får jo bare konkludere med at NOEN rett og slett elsker å la seg irritere over det aller meste!
Uansett hva en sier eller skriver er det ALLTID noen som blir irritert, sånn kommer det mest sannsynlig alltid til å være! Eg klarer bare ikkje helt skjønne at de GIDDER! Det er nesten så eg blir irritert! hehe

 

 

 

AAAAANYWAAAAY, nå er eg ganske straks ferdig med mønsterbiten JuHuuuu Håpet er å få delt for ermene i kwell 🙂 Krysser fingrene! Er ganske mangen masker akkurat nå, men med en suveren og god pinne på 100 cm er det faktisk helt topp!

DibHassan kom hjem for en halvtimes tid siden og det var så deilig! Han har hatt ei helt TOPPERS helg og stor stas over at han har lært seg å kjøre båt! Så nå vil han ha båtførerbevis! Tja, hadde han startet i Sjøspeideren da eg hadde lyst at han startet hadde han hatt det nå hehe Men men nytter ikkje å tenke på det nå, men problemet den gang var at han hadde IKKJE lyst under noen omstendighet
å sove rett ut på bakken! hehe

Han har også fått hoppet i sånn Trapèsbane som basehopperene trener i og det hadde tydeligvis vært helt konge og han har fått kick både på det ene og det andre! Nei, eg håper ALDRI at han kommer til
å Basehoppe i Kjerag! OMG!!! De hadde fått sett noen som hoppet og de hadde stått der de landet
og det var visst skikkelig gøy! Men som mamma? Nei,dette er slettes ikkje drømmeidretten vil eg si!

Uansett, godt å ha han hjemme igjen og kjekt at han hadde ei flotters helg,
men nå blir det en kjapp dusj og strikkekos resten av kwellen!

KOS DEG OG HA EN
DEILIGE KWELL!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Hahaha. Mange bra eksempel du har fått med. Det fæleste må være å få anonyme komm. ” Det er som å glo nedi kloakken,”var det en som sa. Vær har vi og, er kjempeglad for at eg ikkje er værsjuk. Det beste vi kan gjøre med regnet er å la det regne, eg bli rolig berre eg tenker sånn. Hehe.
      De fleste som leser bloggen din er helt sikkert kjempefornøyd med alt det flotte du deler og legger ut. Vi er jo heldige da. Ha en super kveld med den fristende genseren din. 🌺🌺

Siste innlegg