SOMMERANTREKK TIL DE SMÅ – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home

Design av Britt Viken

 

Åååå du hildrande og skjønnaste du! Sett så lekkert da? Det er nesten så eg kjenner det røsker
til i eggstokkene, da er det jo godt at man som regel alltid har noe små å strikke til! Disse små plaggene strikker du f.eks i tynn bomull eller Merino – Tynn Merino er forresten helt utrolig deilig på små barneklær! Eg syns jo det er bedre enn bomull fordi eg må virkelig jobbe for å få det fint strikket
i bomull noe eg vet med sikkerhet at mange andre også syns er vondt å få til 🙂
Strikkefastheten er 27 m på 10 cm – så ja, det er ganske tynt, men akk så deilig da!

Forslag på garn er f.eks Superfine Baby Merino eller Mandarin Petit

 

 

 

JUNITOPPEN
Bildet over
Str 1 —> 3 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Britt Viken

 

 

JUNISHORTSEN
Str 0 —> 36

 

 

 

* * * *

Dagen i dag har søren meg vært ganske effektiv! Eg mener, når Amira starter dagen med
å RASERE matskapene på kjøkkenet da går det unna! De skapene har ikkje vært ryddet siden….sånn ca i 18 pil og Bue eller noe! Det var poser med diverse som gikk ut på dato helt tilbake til 2008….
Hun har KASTET og KASTET så om en stund skal DibHassan få gå skytteltrafikk opp til boligfeltet her opp å kaste i de andre typene med sortering. (De som me må bruker kort på) Hvis ikkje har me ikkje plass i bossdunkene våre den neste uka! hehe Greit når me kan tømme der oppe også 🙂
 


Skulle jo tatt et FørBildet, men nå er det en sann fryd i skapene! Alt er sortert i kategorier!

 

Før hun startet gikk ikkje skapdørene helt inntil så det sier jo sitt! Nå er det jo nesten TOMT! Det som er så herlig er at ALT ligger etter dato og det finnes ikkje et fnugg av noe som er gammelt! Hun har holdt på i OVER 5 strake timer!! Siden hun ryddet her har eg hengt opp en del klær for henne ute på terrassen og det innebar en del jobb skal eg si! haha Det blåser KULING og da er det ikkje bare bare
å ha stativ ute! Etter siste redning mangler me ei truse, tro om den havnet hos naboen?? Vel vel

 

 

 

Siden det i grunnen var lite for Ali og meg å gjøre tok me oss en tur opp på garneriet etter at han hadde totlet i garasjen ei stund. Ble litt skuffet der oppe, ja for eg mener bestemt at det var MYE mer blomster der i fjor! Det var sånn at eg måtte sjekke når me var der i fjor, og jo, me var der også da i mai men da bugnet det av mye mer! Eg hadde sååå lyst på noen Nemesia, men det kommer ikkje før senere sa mannen, hmmm eg har da vitterlig bilder fra mai i fjor med masse Nemesia…jaja får plante dette først, men må nok få hjem noe mer ja 🙂 Vet hva eg vil ha i hver av de stor krukkene så når alle disse er plantet er eg ca halvveis 🙂 Ali plukket også med seg et brett og han kunne tenkt seg alt
i oransj!! Han kjøpte seg 10 stk så får me se hvordan eg fordeler det 🙂 

 

Trenger bare en sekk med jord, glemte det da me var på gartneriet, men tror bare eg kjøper en sekk med vanlig jord nede på senteret for eg sjekke prisene på gartneriet nå (Hadde tenkt å sende Ali opp igjen), men nei, det blir ganske så dyrt for 1 sekk! Dessuten er alle de store krukkene fulle av gjødseljord
fra i fjor og eg trenger kun litt nytt på toppen når eg planter og da går det fint med
en helt vanlig sekk fra Rema eller Kiwi:)

Så ja, nå blomstret også samvittigheten min litt! ENDELIG litt blomster i hus! Ali skal klippe gresset (RIVE det opp!) i krukkene i morgen haha Ja det er godt over halvmeteren i de store krukkene som eg hadde fuglefrø i hele vinteren! Tror ikkje eg gjør det igjen!

Før eg setter meg ned for kwellen skal eg henge opp NOK en maskin med klær, men da inne!
Da er det vel på tide å lage til ei ny kanne med kaffi mens eg tar meg en dusj, tror muligens eg er nødt å vaske håret også! “Stønn” Men men deilig når det er gjort! Så er det jo bare å strikke i vei!
Har blitt et par runder så langt i dag, men nå MÅ eg få opp tempoet litt!

Finnes det noen BRA nye filmer/serie noe sted??
Nå har eg seriøst abstinenser!!!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE KWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg