SPREK LEK MED FARGER – STRIKKEOPPSKRIFT

 Design av Svetlana Gordon

 

Hvis du liker et strikketøy med en snerten vri, ja så har du det her 🙂 Virkelig en ny måte å strikke sjal på, men fy søren dette ser morsomt ut! Strikkes blant annet i Zauberball et garn som virkelig er en drøm og finnes i mange fagevarianter!! Ja ta en titt HER du og la deg selv svikte ned i knestående!
Du er Herved advart!

Designeren selv har ramset opp alle forkortelsen du trenger for å kunne uproblematisk strikke dette sjalet og hvis du vil ha alle disse forkortelsene (+flere) oversatt til norsk tar du turen innom HER!

 

 

 

 

 Design av Svetlana Gordon

 

SHAWL ENGLISH GARDEN
Bildene over
Str 200 cm X 85 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

 Design av Svetlana Gordon

Må si det da, men begge designene er jo faktisk et kunstverk!

 

SCARF CORAL REEF
Str 160 cm X 32 cm

 

 

 

 

* * * *

Tja, da var det igjen klart for noen hverdager! Blir et par dager med forbereding til Eksamen som er på fredag og sååå nesten 1 uke fri igjen, uken etterpå skal det Trekkes til Muntlig Eksamen og etter det? Ja da er det så og si SLUTT! Kun innlevering av bøker gjenstår + fest og høytidelig avsluttning på skolen med utlevering av Vitnemål 🙂 Kjenner eg får litt klump i magen bare ved tanken! *snufs*

Så var det hva eg skal finne på i dag da? Kjenner i skulderen at eg hang opp for mye klær i går så det skal eg nå IKKJE gjøre i dag! Tenker kanskje eg tar en tur ned på senteret og putter en sekk jord i bilen og ser hvilke blomster de har der nede. Ali ville ha noen hvite blomster som han vil blande sammen med de oransje så dette kan jo bli spennende 🙂 Eg vil også ha en sånn Sommerfugl Lavendel,
men eg betaler ikkje neste 200 for en liten så eg klarer fint vente litt 😉 Hvis det ikkje blåser så
mye i dag får eg gjerne plantet noen frø med Issalat! Finnes ikkje noe bedre enn det
når det kommer til HomeMade salat!

Ønskene for dagen er som regel mangen og det er heller ikkje noe i veien med lysten til å gjøre noe, men så er det sånn da at det slettes ikkje alltid er at kroppen VIL! Klarer aldri bli vant med det,
ja at hodet vil så mye, men resten henger ikkje med…Jo da, det er MYE en kan presse seg til, men da er det for det første ikkje like kjekt og ting går ofte litt for fort, ja nesten uten å tenke + at du sitter etterpå å lurer på hvorfor du inni helsikken gjorde det og ikkje ventet! På den andre siden kan det jo ta noen dager hvis du skal vente og i mellomtiden så irriterer du deg på at du ikkje får det gjort…
Så ja, det er alltid mye man vil og planene står i kø inne i hodet, meeen……ja….du vet….*sukk*

Tror bare eg starter med å få litt skikk på meg selv, dvs håret! hehe Jepp, nyvasket huldrahår på gang
i dag igjen og det må temmes på de aller fleste måter før eg evn kan gå ut i det hele tatt!

Etter på får eg ta å strikke noen runder mens eg prøver å legge overkommelige planer for dagen 🙂

Ser ut for at det blir en fin dag med sol og gode temperaturer 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer
    1. Vet ikke hvorfor du vil ha sommerfugllavendel, men har prøvd planten ut igjennom flere år. Ikke dufter den på noen måte som de forskjellige lavendelartene, og den blekner voldsomt i sol. Ser ingen fordeler med den. Vi har sommerfuglbusker i nærheten, hvor det kryr av sommerfugler, men ingen sommerfugler her svermer rundt sommerfugllavendelen; tvert i mot foretrekker de artene fra vanlig lavendel. Disse platene overvintrer, stort sett, mens sommerfugllavendel har store problemer med å overvintre.

    2. Hei, eg har eit spørsmål som ikkje har med dagens innlegg å gjere, det var forresten nokre fargerike og gøyale sjal 🙂. Du pleie å vaske klær før du gir dei vekk, spesielt til babyer er dette lurt. Vasker du de i lunkent milovann og skylle godt, kryster vannet ut og legg dei på et håndkle? Er litt uerfaren på dette skjønner du.

    3. Sølvi: Hvis det er 30 gr vask så skulle eg det for hånd m bittelitt Milo, skulle, klemmer ut vannet og tørker det flatt på ei blokkematte. Er det 40 gr vask tar eg det på ullprogram i maskinen med litt Milo og tørker det på samme måte ? Har alltid fungert fint på alt eg har strikket ?

    4. Anonym: Pleier å plante sommerfugl lavendel tidlig på våren og de har nå stått helt fint til Frosta kommer. Eg liker de veldig godt og syns de er fine ? Me har også den vanlige lavendel typene så me har både masse duft og ikkje minst sommerfugler ?

Siste innlegg