SOMMERTOPP I 100% LIN – DANSK STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Lone Kjeldsen

 

Har du strikket av ren Lin noen gang? Det kan kjennes både tørt, hardt og stivt ut, men når plagget er ferdig blir det ganske mykt og plagget kan leve i mangen år 🙂 Dette er det første designet i en serier av flere Linplagg som kommer fra Lone Kjeldsen frem over så her gjelder det å følge med!

Har flere ganger vært på jakt etter en skikkelig godt strikkegarn i Lin og nå tror eg jammen meg eg fant det i denne oppskriften!! BC Garn Lino vil eg tro er ganske deilig! Har en del annet garn fra BC og det er skikkelig godt og da kan vel ikkje Lingarnet været verre? Uansett, det finnes i mange fine farger!!

Til den største størrelsen trenger du 9 nøster av BC Garn Lino 🙂

 

 

 

Design av Lone Kjeldse

 

Tøff og ganske så enkel topp! Fillern! Denne falt virkelig i smak hos meg!!
Ååååå når blir det Rush i KøSystemet mitt ass!

 

 

HØR No 1
Bildet over
Opp til 118 cm rundt brystet

 

 

 

* * * *

Så sent som kl 20 i går kwell kom en telefon eg både har håpet og ventet på! Ja for ingenting er garantert her i livet, det eneste man kan gjøre er å krysse fingrene! Eg har formelig sittet med beina
i kors i lange tider og NÅ skjer det saker og ting! ENDELIG!

Noe av det verste eg vet med diverse bloggere er at de lokker deg inn med en saftig overskrift
og så handler innlegget om noe helt annet, eller så får du i allefall ikkje svar på det som overskriften lover! Nå blir det jo litt sånn hos meg, men eg LOVER deg; I slutten av neste uke skal eg fortelle deg hva som skjer og dette er virkelig SÅÅÅ gøy og GODT og det er noe me har hatt lyst til så lenge, men me turte liksom ikkje helt å drømme om det og plutselig får me det mer eller mindre servert på et fat!
Neste torsdag er det Don Deal og før det tør eg ikkje si det høyt for me vet jo at TING plutselig kan skje og da er det dumt å si: “Nei det ble ikkje noe likevel!” Dette blir skikkelig BRA!

Tja, tro om eg muligens skal ta å plante litt i dag?? Har så lyst, men så føler eg at eg mangler litt blomster for å få krukkene slik eg vil! Det er heller ikkje mer enn 10 grader og en del sånn tåke og dis!
Eg kan jo i det minste fylle opp krukkene med ny jord så er det i allefall klart!
Nå ble det trening likevel i kwell (Grunnet Gradering på mandag) så da tenkte Ali og eg å se på litt blomster når me har kjørt DibHassan på trening for eg MÅ ha litt hvite blomster + det er noen gule eg alltid kjøper som eg ikkje aner hva heter, men eg kjenner de igjen da 🙂

 

Dette er bildet fra i fjor av den ene krukka på trappa og det er de små gule der eg må finne igjen!!
De hadde de ikkje på Gartneriet og på Rema hadde plutselig SLUTTET å selge UTEblomster!?!?!
For noge tull! De hadde masse forrige uke….men de skal ikkje ta inn lenger…Synd spør du meg!

 

Men men, ble tipset om at Rema på Sola hadde masse uteblomster så der får me sjekke ut i kwell hvis ikkje blir det en tur på et annet Garneri for blomster skal me ha, ja og nå må me jo feire litt også så da BØR det være blomster hehe Dessuten har eg også lyst på et BieHotell!! haha Ali lo så han nesten grein når eg sa det, men når eg fikk forklart litt nærmere syns han det hørtes greit ut, men han skulle IKKJE ha det på terrassen! ALDRI LIVET var svaret hehe Me har alltid et HAV av Humler så det får visst holde mente han! Han rister jo på hodet hver gang det kommer ei Humle inn i stua og eg følger Humla ut igjen! hehe Ja klart eg gjør det!! Humler me ha så det er ikkje noe å diskutere en gang, Her havner INGEN i do bare for å ha det sagt 🙂 Aldri har eg heller blitt bitt så de skjønner
nok at eg bare vil dem vel *fniser*

En annen ting som absolutt er nødvendig er å skifte jord på inneplantene! Skjønner ikkje at de har overlevd i vinter! Når eg vanner de og vannet fosser ut i selve krukka, ja DA er det tørt kan du si!
Nei, eg har ALDRI hatt grønne fingrer og eg glemmer alltid å vanne blomstene inne, men de ute er eg ganske flink med og vanner hver kwell! Inneplantene får som regel vann hver gang de ser dø ut!

 

Derfor syns eg Kaktuser og Sukkulenter er helt supre! Setter de i vasken og lar de drikke seg
mette ca hver 3 mnd – SÅÅÅ enkelt og de lever som bare det 🙂

Ahaa, nå vet eg hva eg kan gjøre!! Eg kan plante FRØ! Det kan eg vettu og eg skal plante MASSE Issalat og Reddiker! Eg gidder ikkje alt det andre som eg plantet i fjor, alt arbeidet regnet jo bort likevel! Dessuten skal eg legge ein neve med erter i bløt til i morgen så kan eg plante ei krukke med sukkererter også! Knasende godt! Å ja, eg bruker Gule Erter på en sånn kartong boks fra Kiwi, 5 kroner og du kan plante sukkererter til absolutt hele nabolaget! Garantert! Legg de i vann dagen før planting så spirer de i løpet av et par dager 🙂 Det var en suksess i fjor og me hadde hele sommeren 🙂

Best å få på seg ei truse og komme i gang!

 

 

KOS DEG OG LAG DEG EN
MAGISK DAG!

 

Go`klem fra ei KjempeGlad Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #danskstrikkeoppskrift #sommertopp #lintopp #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

5 kommentarer
    1. Det var en nydelig topp, så enkel og allikevel så stilig! Den har herved havnet blant favorittene mine.
      Artig å høre at det er flere som tar vare på humler og innsekter. ☺ De er jo livsnødvendige for at vi skal kunne eksistere…
      Og så blir det spennende å høre om den gledelige nyheten din.😉

    2. Flott topp!! Den tror eg at eg må strikke etter babytøy som snart blir ferdig😊. Blir spennende å høre nyheten 😳❤️

    3. Guuu så spennande med den nyheten. Kanskje den ha sammenheng med “ei halvkveda vise ” fra i vinter. Med et besøk og noe? 😃
      Ha ein blomstrande dag i sola. ☀️🌺🌺

    4. Hei
      Titter innom bloggen din av og til 😄😄
      Mye jeg blir inspirert av 😄😄og her for en stund siden la debut et bilde av en genser – Yana – Såå lekker. Jeg «løpet «og kjøpte oppskriften på rawelry og lastet ned – MEN den var jo på engelsk- har du noen tips? Jeg forsto ikke noe… Har så veldig lyst på sen lekre genseren.

Siste innlegg