CONGRATS – EN ENKEL OG LEKKER GENSER

Design av Ankestrick

 

Hvis man tar en lett sveip over det “store” bildet av årets siste strikkedesign på genserfronten så er det utrolig mangen som designer enkle Top/Down genseren med raglan. Ikkje noe Hokus-Pokus, noen har litt finurlige og dekorative løsninger, men i utgangspunktet ganske like 🙂 Selv i sin enkelhet så er dette mine absolutte store favoritter! Det er det beste og fineste eg kan ta på meg! På mine skuldre
og overkropp er det helt perfekt med slik raglan 🙂 I strikkemappene mine bugner det av Pdf-Oppskrifter med slike gensere og eg digger ALLE som en, derfor måtte eg jo plukke med meg denne også!
Har en del oppskrifter fra
Ankestrick og det er GODE oppskrifter som eg kan anbefale 🙂

Tipser nok en gang om Dette Innlegget som kan hjelpe deg godt
på vei med engelske oppskrifter 🙂

Dessuten var jo denne her ganske så tøff OG lekker, ikkje det? Her får du også benyttet deg av litt Mosaic mønster som forresten er en fryd å strikke! Ikkje er det vanskelig og det blir jo så dekorativt 🙂

 

Den strikkes i det tynne Isager Strik Alpaca 2 som er 50/50 Ull/Alpakka, men hvis du justerer litt for
å få en strikkefasthet på 26 m/36 row på pinne 3 kan du uten problem strikke med
Drops Flora
som også er et vanvittig deilig garn 🙂 Herlig å ha noe å velge blant 🙂 Takk for Mangfoldet!

 

 

 

Design av Ankestrick

 

 

CONGRATS
Bildene over
Opp til 142 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

* * * *

Har sagt det før, men bare må poengtere det èn gang til; Ingenting slår en søndag når man har FRI også på mandag….tirsdag og onsdag! Du vet, disse eksamenstider *Deilig*

Siden eg var så flink i går og klarte å gjennomføre ALLE planene eg hadde lagt satser eg på å få det til i dag også!! Da Ali plutselig sto på hodet i garasjen i går kwell på jakt etter noen blomsterkrukker han
 BESTEMT mente at me hadde lot eg optimismen råde, så eg la ein neve med Gule Erter i et glass vann like godt 🙂 Jadda, han fant 2 litt store krukker som havnet i garasjen da Amira flyttet hjem, dette var da som eg hadde mistanke om; INNEkrukker! De er glasserte på innsiden uten dreneringshull. Regner med det likevel går bra siden det er innerpotter i 🙂 Skal gjøre et forsøk så det gjelder bare
å huske og ta krukkene inn til vinteren. Planen er da å så erter! Jepp, sukkererter MÅ eg ha!

 

 

 

Siden Amira kom hjem i går med hele 14 Kg vaskepulver kan eg jo f.eks vaske litt mer klær?
Når alt tørker på max 2 timer da er det faktisk GØY! Eg elsker duften av Ariel Vaskepulver! Det minner meg om da eg først møtte Ali og flyttet inn på hybelen hans i Sveits! Han vasket KUN i Ariel

(Fordi moren hans alltid brukte det!) og når eg lukter på de nyvaska klærene er eg RETT tilbake i Zurich`91! hehe Merkelig hva som kan frembringe gode minner 🙂

(Til den som måtte spørre; Det er 7 kg Hvitvask og 7 kg Color. Kjøpt på Elkjøp Megastore Forus)

Så ja, nå kan me vaske klær ut neste år sikkert UTEN å kjøpe nytt! Amira hadde tydeligvis også vaskeplaner, ja hun var i gang da eg slepte meg ut av senga og har også allerede fått hengt ut masse klær. Hun er jammen meg effektiv! Kanskje eg får sneket meg til en maskin inni mellom? 🙂
 

 


På strikkefronten fikk en ENDELIG satt ermene på en tråd, bare se her hvor fint det blir:

 

Nå er det i følge oppskriften bare å dure i vei 33 cm glattstrikke! JuHuuu Eller den lengden du måtte ønske! Det som er såå supert med denne type genser (Det samme gjelder raglan Top/Down) er at du bare kan fortsette OG fortsette og VIPS så har du deg en lekker kjole! Det er bare å stoppe når den er kommet dit du vil ha den på låra 🙂 Eg kunne virkelig tenkt meg en Lotus-Kjole!! Kanskje eg skal…..? Hmmm nei, eg kan IKKJE ha en hvit kjole, nei nei, men eg har mer enn nok garn til å bare strikke en til som kan bli kjole, kanskje i Alpakka Ull`en som eg har fra Nille?? *Deilig*

Jaja, du som kjenner meg VET at eg kan sitte å skravle i ETT, men nå skal eg gå å smette inn
i Solkjolen min og komme meg ut på terrassen! Det blir nok Radio og SolSlikking i dag også!
Må iallefall ha en halvtime med nesa i sky! Herlig når kroppen skifter litt farge, blir jo full av energi!

 

KOS DEG OG HA EN
FANTASTISK SOMMERDAG!

Go`klem fra ei Meget fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Den genseren til MarionR er bare såååå fin! Hadde jeg bare hatt den samme tålmodigheten som deg til å strikke en sånn genser… Jeg har en genser som jeg begynte på for 1 år siden og vel så det tror jeg og den strikker jeg på når jeg føler for det liksom…

    2. Astrid Margrete: Dette er faktisk en super genser hvis det skorter på tålmodigheten for denne er veldig enkel og det er så og si bare ett ned. Mønsteret er jo bare noe som er skikkelig gøy 🙂

Siste innlegg