WRÆL + EN LEKKER GENSER!

 

Samtidig som DibHassan fòr til skolen for muntlig eksamen ramlet arbeidsfolka inn dørene her
i heimen! Ting skjer av og til i et forrykende tempo og me står mer eller mindre bare å sier “Jaha”, “Ok” og “Fint” 🙂 Da de startet rivingen bare kledde med oss, satte frem kaffi og kald drikke til folka og rømte huset! hehe Det var ulidelig å sitte i stua når kledningen fløy kan du si hehe Nervøse på Dib sine vegne var me jo også så me havnet til slutt inn på Kiwi med hvert vår turkrus med kaffi! Tror vel planen egentlig var å sette seg i havna, men så havnet me på Kiwi! Vandret mer eller mindre rundt i vår egen verden før det begynte å ramle ting i korga! Ikkje hadde me handlelapp eller noe og etter at Amira cleanet ut av ALLE matskapene hjemme så kunne me trenge litt av hvert hehe

 

 

 

Etter Kiwi sa Ali at me like godt kunne fullføre helgehandlen og ta turen innom Rema også….Samme leksa her; “Varret” sikkert rundt i butikken i 20 min med kun en selleri i korgen….Tror me til slutt har fått med oss det me burde. Undeveis sendte eg litt meldinger med Dib som nå var kommet seg hjem.
Han virket litt mutt på en måte og ville ikkje fortelle resultatet, men me MÅTTE kjøpe med oss “Trøstemat” sa han…Dvs Oreokjeks og Nøtter….Vel, eg kunne jo ikkje vite hva eg skulle tro. Selv om han har veldig bra karakter i Samfunn så kunne det jo likevel gå begge veier på eksamen!
Dette gjorde jo ikkje min mage mindre nervøs kan du trygt si!

 

Etter handelen var me innom en tur hos mor mi med litt varer og etter en kopp kaffi kom me oss hjem. Fortsatt ville ikkje Dib si noe, og ja, han så temmelig lei seg ut…Nå var det rett før eg sprakk ass!
Så når me endelig satte oss ned i stua klarte me å lirke det ut av han! “Mamma, eg fikk en 3`er”
Før det fikk sunket inn hos meg ropte han “X2” åsså LO han!! Dvs han klarte søren meg en 6`på Samfunn Muntlig! Han hadde hatt Foredrag om den Industrielle utviklingen i Norge og det var
i grunnen det han MINST ville ha, men det var det han trakk i går på “TemaDagen”. Nå sitter eg bare her å er helt UTLADET av glede!! Får han også nå 6`er å den skiftelige Engelsk Eksamen han hadde tidligere får han over 5`er i snitt, noe som også var målet hans og da vanker det også en del kroner inn på kontoen  hans 🙂 Eg inngikk et løfte med han da han startet på Ungdomskolen for 3 år siden;
Fikk han OVER 5`er i snitt da han gikk ut skulle han få 5.000,- Vil si det i tilfellet er en fornuftig måte
å bruke Skattepengene på! Han kommer til å putte de RETT i sertifikatet som han startet på til høsten:)

 

 

 

 

Blomstene begynner også å vokse og komme seg og når terrassen og ytterveggen er ferdig blir det nok noe mer. Har 4 kroker på veggen hvor me kan henge sånne hengepotter –
Det kan bli fint på nye fine grå vegger 🙂

 

 

 

Strikketøyet på sin side har vært helt BRAKK i hele dag!! Det står bare her uten å bli rørt! Har ikkje funnet roen til det i dag på en måte, men jaggu ble eg ganske ivrig da eg ramlet over denne Go`biten:

 

Design av Kristin Wiola Ødegård

En lekker og herlig sak dette her da!

KNOPPEGENSER
Bildet over
Norsk Strikkeoppskrift

* * * *

Nå gjenstår det egentlig bare å ta seg en velfortjent dusj, kanskje eg skal gidde å vaske håret??
Har et møte i morgen så det hadde jo vært greit å følt seg litt fresh! Tja, vurdere det på vei til badet 🙂 Der etter er det kun pysj og beina høyt som gjelder for meg!

Kanskje det blir strikking også?

I morgen er det full rulle fra tidlig morgen for arb.folka kommer før 8 og vel så det!
Synd for Dib som har fri og bare ønske å soooove! *ler*

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

Go`klem fra ei Meget Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #oppussing #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer

Siste innlegg