SMOCKMØNSTER TIL DE SMÅ – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Tina Hauglund

 

Skal garantere deg at dette er et veldig kjekt mønster å strikke! Helt tilbake ei 2007 var første gang eg var borti noen lignende! Det er veldig enkelt og med noen få sting etter at prosjektet er ferdig skjer det magiske ting og det blir riktig så dekorativt kan du tro, ja du kan jo bare ta en titt på bildene 🙂
Dessuten blir plagget veldig elastisk så barnet kan bruke det lenge! Sånt må man like 🙂 

 

 

 

VICTORIA VEST
Bildet over
Str 1/3 mnd —> 10/12 år

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Tina Hauglund

 

Begge plaggene strikkes med 2 tråder alpakka 🙂

 

 

VICTORIA GENSER
Str 1/3 mnd —> 10/12 år

 

 

 

 

 

* * * *

Ahaaa for en behagelig og deilig morgen!! De 3 andre sover enda og eg sitter her å nyter en svalende temperatur med dørene åpne 🙂 Håper eg får minst en time til her i fred og ro hehe Det er ikkje mer enn 15 grader, men det kjennes så deilig ut og eg slipper å starte dagen med å tørke svette hehe På vegne av arbeidsfolka som kommer i morgen tidlig håper eg det varer et par dager 🙂

Blir en sånn HajallaMajalla uke på skolen nå; Halvveis skole mandag, onsdag og fredag – Det heter på planen at de skal Forberede seg til Videregående og ikkje noe mer så på FREDAG er det altså FERIE!
Det blir en tur på skolen da torsdag uka etterpå, men det er bare kos og avskjed 🙂

Ble neeesten ferdig med ryggstykket på genseren i går! Har 5 pinner igjen, men da må eg måle den på meg selv for dette er en litt kort variant. Mulig eg slenger på noen extra pinner, det må eg nesten se 🙂
Er litt deilig med sånn frem/tilbake riller for eg trenger overhodet ikkje se på strikketøyet, i går kwell f.eks fikk eg sett en hel film mens eg strikket – DA vokser det fort da! Så i dag, ja da får eg nå i allefall en ny del på pinnen så eg får bare holde tempoet oppe 🙂

Krysser pinnene for at regnet som er meldt en plass der ute i horisonten ikkje kommer hit!

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENDE SØNDAG

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille i søndags modus 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #norskstrikkeoppskrift #norskstrikkedesign #babystrikk #barnestrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Koselig flott blogg! Gjerne følg min blogg! Hadde vært kos å blitt kjent også

Siste innlegg