MÅTTE ME ALDRI BLI VOKSNE!

 

Alder er bare et tall sies det så fint, men, uansett hvordan man velger å se på det så forventes det at når man har passert 40 ja så ER man voksne! Er ikkje til å komme bort i fra en gang, men hva om
eg ikkje vil?? Eg vil ikkje være med på det toget eg, eg vil kjøre min helt egne cabriolet på mine helt egne veier! Vettu du ka? Akkurat det kan eg bare gjøre og enkelt og greit velge meg bort fra alt som er mainstream! Eg har jo min helt egen flokk så det å følge strømmen tror eg ikkje er noe for meg,
eller for oss, altså Ali og meg 🙂

 

Det eneste eg kan si eg setter pris på med å bli voksen er at me nå til dels er FRI til å gjøre det me vil!
I snart 23 år har me vært til stede for andre, nemlig våre barn – Jepp, 24/7 har me vært til stedet, akkurat slik som de fleste andre foreldre. Me kan telle på EN hånd de gangen me har hatt barnevakt for å kunne gjøre noe på egenhånd og det er ikkje tull en gang! Utenom det har me KUN hatt senga for oss selv de siste 5-6 årene! Amira var ikkje ei som ville ligge i midten uten at det var høyst nødvendig som når hun var syk, men Dib, han flyttet så og si inn ved fødselen
og ble bare værende til 11 års alderen 🙂 Ville ikkje byttet det bort med noe!

 

NÅ er altså Dib som er yngste mann blitt 16 og veldig selvstendig, Amira er snart 23 og hun har vært mer eller mindre selvstendig siden Dib ble født 🙂 Hun har alltid vært den som har ordnet opp og fixet, på en måte ble hun veldig fort “voksen” selv om hun fortsatt er på pikerommet 🙂

Gikk opp for meg her om dagen at me kan i grunnen gjøre hva me vil og når me vil! Det var en uvant tanke, men det er jo faktisk sånn at me kan gjøre det! Nå er det ofte me som sier til ungene:
“Me stikker ut noen timer, bare ring hvis det er noe” Til nå har det jo vært heller omvendt!
En merkelig følelse som eg må prøve å venne meg til 🙂

Likevel ønsker eg ikkje helt å bli voksen! Eg vil leve den alderen eg føler er best for meg og oss!
Hvis eg føler for det, ja så stikker eg gjerne på butikken en tur i pysjbuksa, ser ikkje problemet!? Dessuten tror eg Rema her nede er vant med å se meg i alle merkelige outfit og fasonger så ingenting sjokkerer lenger kan du si! Eg vil heller ikkje slutte å gjøre ungene flaue på gata fordi eg sier eller gjøre noe dumt/rart! Hvorfor skal eg det? Det er jo MEG! Det har nok mer med alderen på ungene å gjøre tror eg + at det etter hvert sikkert vil jevne seg ut 🙂

Dessuten liker eg å f.eks å leke på stranda!! Ja som f.eks fange krabber og reker, bygge sandslott, lete etter skjell, svømme under vann! Eg er ikkje gammel nok ennå til å bare legge meg diskrè på ryggen og spratle forsiktig med beina 🙂 Så voksen vil eg ikkje bli!

 

 

Håper ungene kan fortsette å være lekne, ha det gøy og bare KOSE seg!

 

Måtte de ALDRI bli for voksne til å kunne kose seg med oss, ja tulle og ha det morsomt!

 

Måtte me for alltid gå våre egne veier så lenge me alltid møtes på midten 🙂

 

Måtte me alle 4 beholde barnet i oss!

 

Som sagt: Eg vil alltid syns det er gøy å fange krabber!

 

En Skattejakt på Fretex kan for alltid være som et lite eventyr!

 

Måtte for alltid ungene våre være verdens beste venner både i lek og i alvor!

 

Me bør alle, uansett alder (Som egentlig bare er et tall likevel!) beholde barnet i hjertet –
Livet blir så alvorlig hvis ikkje!

 


Eg er FRI uten å ha vært innestengt! Livet er i endring og me står ved nok et veiskille! Dib er på vei til
å bli voksen og neste uke er 10 år med Grunnskole et tilbakelagt kapittel og en ny epoke skal starte! Som vanlig vil eg tro at årene fyker av gårde; Ungen blir om enda mer voksne mens
me fortsatt sitter her å….bygger LEGO!?!? DU skjønner 🙂

Det er ikkje bare ungene som har mye å lære, neida, for jammen har me voksne også MYE å lære!
Me må jo lære å være om enda mer med oss selv uten ungene! De vil jo være selvstendig og mer på egen hånd og det er en skummel fase samtidig så spennende og befriende! Det at Dib nå kommer
å sier han stikker ut eller skal ta bussen hit og dit er et bevis på det 🙂 Ofte er det ungene sammen som hopper i bilen og stikker ut og me sitter her og lurer på hva som skjedde!

Me må rett og slett lære oss noe nytt! Ja, for nå skal me være voksne kjærester!
Tro hvordan det vil bli?? 

 

 

SPENNENDE!!!

Go`klem fra ei ennå ganske barnslig Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg