1 KILOMETER MED GARN….

Reklame | House of Yarn

Foto: Vibbedille

 

Nok en gang måtte eg jo selvfølgelig begi meg ut på ukjent farvann og denne gangen syns eg det hele ble VEL tynt! Eller, egentlig så er det ikkje så mye tynnere enn annet tynt garn, men dette er tvunnet sååå fast at det føles mye tynnere. 1 kilometer tråd på 200 gram er ganske tynt hehe

 

La oss heller si 250 m på 50 gr så høres det straks så mye mer overkommelig ut, ikkje det?
Garnet er
Heklegarn 12/4 fra Gjestal og det er første gang eg strikker med denne type garn og fikk også for første gang følelsen av hvordan det er å kunststrikke! haha Dette kan slettes ikkje kalles kunststrikk, men sånn til slutt tror eg det hele blir bra og vil absolutt gjøre sin nytte på en positiv måte 🙂

 

 

Foto: Vibbedille

 

Strikker med pinne 3, ja og pinnen!! Denne er rett og slett MAGISK med tanke på hvor lett dette strikketøyet er! Ja du kan faktisk bare ved å se på bildet over hvor lett det er! Veier mindre enn ei fjør skal eg si deg – må av og til SE på pinnen om det er noe der i det hele tatt!
Dette blir noe rare greier kan du tro *Humrer*

 

 

Foto: Vibbedille

 

Siden den er et yndet fotoobjekt må eg jo bare nevne den nydelige steinen på bildet! Du husker gjerne at Ali og eg var på SeleStranda her tidliger ei uka? Denne lå der, midt på stranda i en haug av andre steiner og lyst opp som ei sol!! Vet at eg mest sannsynlig ikkje burde, men eg bare måtte ha den med meg hjem! Den ser jo neste ut som en skikkelig diger Gullklump!

 

 

Foto: Vibbedille

 

Klikker 2 hakk tilbake, tilbake til den magiske pinnen! Mitt aller første møte med akkurat denne,
dvs
Knit Pro Royalè! Når strikketøyet er så lett som mitt er her må du ofte snu strikketøyet på pinnen, men det slipper du her! Jepp, pinnen snurrer seg selv, midt i overgangene, så ja – Det er litt Magi faktisk! God er den i allefall så eg må nok huske på å bruke disse pinnene på fremtidige prosjekt 🙂

Var ganske merkelig å bare brått og brutalt gå fra pinne 8 som eg strikker på om dagen sammen med et mye tykkere garn og rett ned til dette tynne strikketøyet her, men absolutt delikat og lekker!

Spørsmålet er bare OM det i det hele tatt vil stemme overens med det bilde eg har i hodet av det ferdige prosjektet!! Det er ALLTID like spennende! Eg er en litt rar skrue på noen områder, eg pleier alltid si at eg orker ikkje strikke på “kommando” haha (Les: Bestilling!) Men så er det faktisk like gøy hver eneste gang eg blir utfordret derfor skal eg gjøre en innsats så gjenstår det
å se OM det blir verdig et blogginnlegg til slutt!

Fortsettelse følger….

* * * *

I dag blir blir det KOS! E`id Mubarak alle sammen!! Ramadan (Fastemåned) er over og dette feires!
Mulig du fikk dette med deg på Nyheten i går og det stemmer, noen feiret i går og andre,
som oss (Dvs SjiaMuslimer) feirer i dag 🙂 Eg faster ikkje siden eg er syk og tar medisiner, derfor er det egentlig vanskelig for de 3 andre også å faste. Eg har ingen muligheter til å ha masse mat ferdig før soloppgang så det stopper seg selv. Dessuten er det ganske vanskelig å faste her i nord når man kun kan spise mellom solnedgang og oppgang da natta er veldig kort! Det er også derfor ganske mange muslimer reiser sør over i fastemåneden 🙂 Me var hjemme i Beirut en gang i fasten og når sola går ned i horisonten i 18 tiden blir det med ett mye enklere, selv om det er knall tøft å gå en hel dag uten
mat og drikke i 30-40 varmegrader!

 

Når man ikkje faster så gir man mat/penger til noen som er fattige slik at de har mat og kan kose seg sammen med et godt måltid under E`id. Me har en familie i Beirut som me gir til hvert år, det er en alenemor med 4 barn. Ali pleier å besøke denne familien når han er hjemme og da har han med klær og leker til ungene + mat. Dette er noe som er veldig kjærkomment!

Her i heimen var Ali oppe tidlig, ja for å nettopp tilberede kwellen middag! Det er en omstendig middag som er veldig vanlig å spise etter Ramadan, nemligen Mansaf! Middagen består av Ris, Kalkun, Lam og masse forskjellige nøtter, ved siden av serveres det Laban (Kulturmelk) med salt, hvitløk og agurk!
Kommer nok sikkert på Snapchat (vibbedille) senere 🙂

Da me la oss i går kwell (natt!) sa eg at han måtte vekke meg i 9 tiden, noe han også gjorde uten respons, nytt forsøk i 10 tiden og da eg sto opp i halv 11 tiden husket eg ingenting 🙂 Trøtt ja!

Men NÅ er det på tide å sparke i gang denne fine lørdag!! Etterpå skal eg bare svipe kjapt ned på Kiwi! Ali GLEMTE å kjøpemandler til Mansaf`en i går!! En viktig ingrediens, men me fix!!
Etterpå blir det nok mest strikking på meg, for mange kokker blir for mye søl,
spesielt når det ene er kokk! *ler*

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE LØRDAG!

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #egetprosjekt #heklegarn #houseofyarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg